Darmowy kurs PLC

przygotowanie do egzaminu zawodowego

Ten darmowy kurs PLC jest kierowany dla uczniów techników, którzy przygotowują się do egzaminu zawodowego (specjalizacja mechatronika) oraz do wszystkich tych studentów po liceum chcących wreszcie poznać praktyczne podstawy automatyki.

Post powstał przy współpracy z firmą Stevia Automation Sp. z o. o.

#HMICzego szukasz???#Slajdy
Darmowy kurs
PLC S7-1200
(poniżej)
Wszystkie posty
TIA Portal
#TIA
Wszystkie posty
Step7
#Step7


0. Nim zaczniesz się uczyć

Jak się uczyć, aby się nauczyć?

0. Dla nauczyciela
Jak tworzyć takie materiały edukacyjne

Dlaczego ten kurs jest darmowy?

Jeśli pojawiło się w Twojej głowie pytanie, dlaczego otrzymujesz ode mnie całkowicie za darmo taki rewelacyjnie profesjonalnie przygotowany kurs i książkę (a właściwie dwie, bo od lat udostępniam także „Rajzyfiber” poradnik świadomego i bezpiecznego podróżowania na każdą kieszeń) zawierającą mnóstwo praktycznej wiedzy i ilustracji, której przygotowanie zajęło mi kilka tygodni pracy? Już spieszę z odpowiedzią.

Wierzę, że tylko ludzie o młodych umysłach – niezależnie od wieku – mogą poprzez wykorzystanie w praktyce zdobytej wiedzy w formie technologii, rozwiązać większość problemów z którymi się dziś mierzymy i za chwile mierzyć będziemy.

Bardzo egoistyczne byłoby z mojej strony zachowanie tylko dla siebie – i tych którzy zapłacą za moje szkolenia – tak wartościowej wiedzy, która może stać się początkiem ekscytującej przygody z technologią dla wielu młodych (i może być wykorzystana do naprawienia świata). Za kilka dekad chciałbym móc spojrzeć w przeszłość z pozytywnym przeświadczeniem, że poprzez ten podręcznik i działania Fundacji CALM edu przyczyniłem się choć w małym ułamku do poprawy tego na jakiej planecie przyjdzie mi się starzeć.

Zróbmy wszystko, aby pozostawić Świat jeszcze lepszym miejscem niż go zastaliśmy.

Podręcznik 5xP dla tego szkolenia

1. Wprowadzenie do automatyki

Lekcja 1.1 Wprowadzenie do sterowników PLC – Czym jest sterownik PLC i do czego służy?

Lekcja 1.2. Przemysł przyszłości – Przemysł 4.0 i co zrobić, aby zostać inżynierem przyszłość

Lekcja 1.3 Wprowadzenie do pneumatyki – Czym są i jak działają układy pneumatyczne?

Lekcja 1.4 Uruchomienie symulatora – Wprowadzenie do środowiska TIA Portal oraz symulator stanowiska wykonawczego CALM PLCsim

Lekcja 1.4a SymulatorCALM_PLCsim do wykorzystania podczas tego kursu

Zajęcia dodatkowe dla ciekawych świata – Co było przed PLC – Historia automatyzacji

2. Wprowadzenie do programowania

Lekcja 2.1 W jaki sposób komunikować się z maszyną – Języki programowania

Lekcja 2.2 Adresacja urządzeń w sieci – Adres IP, maska, i MAC

3. Operacje na bitach

Lekcja 3.1 Podstawowe elementy programów w języku LAD – Styki i cewki

Lekcja 3.2 Sposoby łączenia styków w LAD – Połączenie OR i AND

Lekcja 3.2a – Podstawowe zadania z cewek i styków – ZADANIA – Podstawowe operacje

https://grzegorzczekala.pl/calmedu/plc/zadania-plc-cewki-i-zestyki

Lekcja 3.3 – Zasada działania PLC – Jak działa sterownik PLC i co z tego wynika dla nas

Lekcja 3.4 Narzędzie negacji sygnału – NOT – negacja stanu

Lekcja 3.5 Dzielenie programu na fragmenty – Funkcje FC

Lekcja 3.6 Przerzutniki, układ klasycznego podtrzymania i cewki – Podtrzymanie stanu – SET i RESET

Lekcja 3.7 Wbudowany generator bitów – Markery i Clock memory

Lekcja 3.7a -Miganie lampki – ZADANIE – Miganie lampki

Lekcja 3.8 – Zamiana sygnału ciągłego na impuls – Detekcja zbocza

Lekcja 3.8 a – Najbardziej standardowe zadanie dla programisty PLC – ZADANIE Przełącznik

https://grzegorzczekala.pl/calmedu/plc/zadanie-przelacznik

Lekcja 3.9 – Poznajemy drugi język programowania sterowniki PLC – Język FBD

Lekcja 3.10 Watch table w TIA Portal – Tablica podglądu

DODATEK – 4xP PLC – Podręczny Podręcznik Programowania PLC w formie ściągi A4

4. Operacje na zakresach

Lekcja 4.1 Bajty, słowa i podwójne słowa – Zakresy zmiennych

Lekcja 4.2 – Zakresy wartości zmiennych i Systemy liczbowe i zakresy zmiennych PLC

Lekcja 4.3 Bloczek MOVE – Przesyłanie wartości Move

Lekcja 4.4 Działania arytmetyczne i bloczek CALCULATE – Funkcje matematyczne

Lekcja 4.5 Porównywanie wartości – Komparatory

Lekcja 4.6 Układy zliczające Countery – Liczniki

Lecka dodatkowa 4.6 a – Powtórka ZADANIE Zliczanie uczniów

Lekcja 4.7 Układy czasowe – Timery w S7-1200

Lekcja 4.7a Najbardziej standardowe zadanie z układów czasowych – ZADANIE Generator impulsów

Gratis / dodatki

Podłączenie PLC do wirtualnego HMI

Najczęściej popełniane błędy podczas programowania sterowników PLC

Tips and Tricks, czyli jak sprytniej korzystać z TIA Portal – (wkrótce)

Fundacja CALM edu

Fundacja CALM edu dzieli się swoją wiedzą w całkowicie darmowy sposób i jest finansowana z środków prywatnych jej założyciela. Jeżeli jednak chcesz dołożyć swoją cegiełkę do rozwoju naszej fundacji i pomóc nam w przygotowaniu kolejnych darmowych ogólnodostępnych materiałów skorzystaj z komercyjnych szkoleń firmy CALM group, z których pośrednio przychód pozwala pokryć fundacyjne wydatki lub przekaż nam darowiznę na platformie Patronite (wkrótce)

Jeżeli jesteś przedstawicielem szkoły zainteresowanym przygotowaniem swoich nauczycieli do wyzwań edukacji 4.0 lub uczniów do egzaminów zawodowych, pójściem na studia czy przyszłą pracą z wykorzystaniem nowoczesnych technologi to zapraszamy do kontaktu. Lista komercyjnych szkoleń dostępna pod tym linkiem.

Na tej stronie dowiesz się wszystkiego na temat naszych działań.

Podoba Ci się to co robimy i chciałbyś dołączyć do zespołu aby dzielić się swoja widzą i doświadczeniami ? Skontaktuj się z nami !!!

Dziękujemy za głos! Ocena wpisu - 5/5 - (4)
Poprzedni Następny

Jest tego więcej...


					Podstawy pneumatyki Inne

Podstawy pneumatyki

Wprowadzenie dla uczniów technikum

W tej prezentacji postaram się przedstawić Ci w jak najprostszy sposób podstawowe zagadnienia z pneumatyki. Chcę je omówić w sposób logiczny, a nie teoretyczny. Istnieje niepisany zbiór 3 najczęściej zadawanych pytań na egzaminach lub rozmowach o pracę z tego zakresu. Są to pytania na logiczne myślenie lub sprawdzenia praktycznej wiedzy i doświadczenia pracownika. W tej […]


					#Chemia Szkoła 4.0

#Chemia

Wprowadzenie - Przedmiot chemia

Jeszcze uzupełniamy treści – wróć tutaj jutro.


					Zadanie PLC - Generator impulsów PLC

Zadanie PLC - Generator impulsów

Proste zadania aby utrwalić swoją wiedzę

Co musisz znać, aby wykonać to zadanie? Znać zasadę działania poszczególnych timerów – 4xP (ściąga) Potrafić się posługiwać zestykami I to tyle! To zadanie PLC jest doskonałym wprowadzeniem dla wszystkich, którzy chcą rozpocząć swoją przygodę z programowaniem sterowników PLC. Chociaż wymaga podstawowej wiedzy o timerach i zestykach, jest idealnym przykładem na to, jak proste, ale […]


					Poznajemy FBD PLC

Poznajemy FBD

Function Block Diagram

Z tej prezentacji o FBD: Jeżeli zastanawiasz się czy naprawdę potrzebujesz poznawać ten specyficzny język: Dla wielu (ok 30%) uczniów i studentów język FBD jest najbardziej intuicyjny, dzięki czemu to właśnie w nim najszybciej tworzą programy. Sprawdź czy Tobie odpowiada! Jest ulubiony przez wszystkich, którzy przed programowaniem PLC spotkali się z bramkami logicznymi. Znajomość każdego […]


					Uczelnie wyższe 4.0 Artykuły

Uczelnie wyższe 4.0

Nowa rola politechnik w XXI w.

W tak szybko zmieniającym się świecie, gdy już wszyscy wiemy, że będziemy zmuszeni do wielokrotnego przebranżowienia się w naszym życiu, spędzanie pięciu lat na jednej uczelni studiując jeden kierunek zaczyna tracić sens. Jak zatem uczelnie powinny się do tego przygotować i jaką rolę powinny zacząć odgrywać w świecie szybkich zmian? W tym rozdziale postaram się […]


					Podtrzymanie, SET i RESET PLC

Podtrzymanie, SET i RESET

Prostymi słowami

Bez wątpienia jedno z najważniejszych zagadnień, które musisz opanować (chyba, że chcesz stać przy maszynie i cały czas trzymać wciśnięty przycisk). Z tej prezentacji:


					Industry 4.0 Inne

Industry 4.0

Jak zostać inżynierem 4.0

Przemysł 4.0 (z j. angielskiego industry 4.0) to bardzo chodliwy aktualny temat, jednak znacząca większość osób nie ma pojęcia o co w tym wszystkich chodzi.Dlatego postanowiłem przygotować prezentację dla wszystkich osób zainteresowanych tym zagadnieniem, począwszy od uczniów techników, a na emerytach skończywszy. Dla uczniów dodatkowo zamieszczam informację w jaki sposób pokierować swoją edukacją, aby sprostać […]


					Historia robotyki cz. 1 Artykuły

Historia robotyki cz. 1

dawne czasy

Historia robotyki – Materiał ten stanowi uzupełnienie (i przetłumaczenie na prosty język) artykułu, który miałem okazję napisać dla czasopisma branżowego: Utrzymanie Ruchu wydanie nr 1/2017 . W pierwszej części czyli w tym poście, (ponieważ artykuł podzieliłem na kilka postów aby nie przerażać rozmiarem) przedstawię udokumentowane fakty historyczne początków rozwoju automatyki i robotyzacji, nieznane szerszej opinii […]


					#Gegra Szkoła 4.0

#Gegra

Wprowadzenie - Przedmiot geografia

Jeszcze uzupełniamy treści – wróć tutaj jutro.


					Działania arytmetyczne PLC

Działania arytmetyczne

ADD, MUL, SUB, DIV, CALCULATE

Po co mi to? Bez tych bloczków nie obliczysz ilości wyprodukowanych sztuk, średniego koszt zużycia materiału, czy liczby wciśnięć przycisku start. Z kolei bloczek CALCULATE pozwoli Ci to zrobić znacznie szybciej. Użycie bloczków arytmetycznych W celu wykorzystania bloczków operacji arytmetycznych ( ADD – dodawanie, SUB – odejmowanie, MUL – mnożenie, DIV – dzielenie, MOD – […]


					Chemia dla przedszkolaka Dla najmłodszych

Chemia dla przedszkolaka

Eksperymenty dla najmłodszych

A co gdyby tak zaprosić doktorów organizujących pokazy dla dzieci podczas „Nocy naukowców Politechniki Śląskiej” do przedszkola? Jak pomyśleliśmy tak, też zrobiliśmy tym bardziej, że organizatorką jednego z nich jest kuzynka mojej żony dr Ania Byczek-Wyrostek. O tym jak dobrze udał się taki „prosty” pokaz rodem z Krainy Lodu z wykorzystaniem suchego lodu (dwutlenku węgla […]


					Wielomiany Bez kategorii Szkoła 4.0

Wielomiany

Rozkład wielomianów na czynniki pierwsze

Na tej stronie znajdziesz: Dlaczego na jednej stronie zamieszczamy zakres tematów dla różnych klas i szkół, a nawet dla studentów? Ponieważ nigdy nie jest za późno, aby powrócić do podstaw (bez nich nie pójdziesz dalej) i nigdy nie jest za wcześniej, aby zrobić coś spoza swojego zakresu (nie chcemy hamować Twojego potencjału). czytaj więcej: O […]

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Zamknij