Ułamki

Wszystko na ten temat i sporo zadań

Na tej stronie znajdziesz:

Spis treści

Po co mi to?

Filmy dla młodszego odbiorcy

Proste zadania dla młodszego odbiorcy

Ułamki – materiały dla starszego widza

Zadania z ułamkami

Rozwiniecie dziesiętne ułamków zwykłych

Dla nauczyciela

Dlaczego na jednej stronie zamieszczamy zakres tematów dla różnych klas? Ponieważ nigdy nie jest za późno aby powrócić do podstaw (bez nich nie pójdziesz dalej) i nigdy nie jest za wcześniej aby zrobić coś z poza swojego zakresu (nie chcemy hamować Twojego potencjału).


Słowem wstępu dla niewtajemniczonych

Jesteś pierwszy raz na tej stronie? Nie masz pojęcia o co nam chodzi? Nie wiesz co oznaczają te poniższe linki i teksty? Dlaczego część tekstów jest ledwie widoczna, a strona wydaje się nie ukończona – bo czekamy na Twoją pomoc? Aby to zrozumieć odwiedź tą stronę O projekcie „Szkoła 4.0”. Jeśli jednak nie masz czasu to w wielkim skrócie: Szkoła 4.0 to ogólnodostępny niekomercyjny projekt Fundacji CALM edu mający za zadanie ułatwić naukę przedmiotów ścisłych uczniom i pracę nauczycielom, korepetytorom, wykładowca, promotor nauki… Naszym celem jest raz na zawsze uporządkowanie (a następnie rozwijanie) i rozpropagowanie wartościowych darmowych materiałów edukacyjnych przygotowanych przez zawodowych twórców lub amatorów (skromnych lecz utalentowanych kolegów, pasjonatów) aby nauka w szkołach mogła wskoczyć na wyższy poziom.

Nie ma sensu aby każdy nauczyciel przygotowywał swoje własne materiały – wymyślał koło na nowo. Ile czasu w ten sposób marnujemy? Jeśli każdy z nas przygotuje materiału tylko z swojego ulubionego zagadnienia to zrobi to dobrze i może nawet z zaraźliwą pasją.

Baza wiedzy dla wszystkich, tworzona przez wszystkich

Jeżeli też dostrzegasz fakt, że podstawy wszystkich przedmiotów ścisłych nie zmieniły się przez ostatnie wieki, a my niestety nadal nie potrafimy prezentować tej wiedzy w ciekawy, atrakcyjny, inspirujący i nowoczesny sposób to przyłącz się do nas! Niezależnie od tego czy jesteś nauczycielem (który chce zaoszczędzić swój czas w przyszłości i trafić z materiałami, które przygotował do większej liczby uczniów niż tylko tych, których masz w sali), czy jesteś uczniem ( i chcesz otrzymywać wiedzę w ciekawszej formie, ale także pochwalić się tym co wartościowego odnalazłeś w sieci) albo twórcą (grafikiem, animatorem, mówcą, popularyzatorem nauki i chcesz pokazać ludziom, że Nauka jest ciekawa) ten projekt powstał dla Ciebie.

Jeżeli naszą bazę wiedzy „Szkoła 4.0” przygotujemy raz, a dobrze, to powinna ona posłużyć w przyszłości nie tylko naszym dzieciom ale także prawnukom!

Jeżeli posiadasz coś co może uzupełnić wiedze na tej stronie to wrzuć to do komentarza pod nią lub uzupełnij tę ankietę.


Dla ucznia

Po co Ci to?

Jeżeli nie wiesz po co masz się czegoś uczyć to o wiele trudniej się tego nauczyć. Głównym celem edukacji nie jest wiedza, lecz działanie. Dopytuj, szukaj zastosowania, a w końcu się okaże, że naprawdę warto się tego nauczyć.

  • Ułamki to całkowicie podstawowe cegiełki w matematyce, jeżeli ich nie opanujesz to nie będziesz mógł dalej poszerzać swoich horyzontów.,
  • Dzięki znajomości ułamków trudniej będzie Cię oszukać podczas negocjacji ceny produktu na bazarze albo negocjacji stawki w pracy na 7/8 etatu.


Czy wiedziałeś, że:

ZNASZ JAKIEŚ ? Ciekawostka, inspiracja, eksperymenty, anegdoty coś co może zainteresować i wkręcić ucznia w temat. W fundacji wierzymy, że edukacja nie polega na zapełnianiu wiaderka i sprawdzaniu jego poziomu, a na rozpalaniu ognia ciekawości i ciągłym go podsycaniu. Gdy ogień zostanie rozpalony na dobre to do końca życia będzie nam towarzyszyć.


Powinieneś już to znać – cegiełki

Nauka matematyki to proces w dużej mierze liniowy, wymagający zachowania odpowiedniej kolejności zagadnień aby osiągnąć zamierzony cel. Nie możesz stawiać dachu nie posiadając fundamentów, tak samo jak nie możesz potęgować nie potrafiąc mnożyć. Pamiętaj, że nie ma zagadnień skomplikowanych, są tylko zagadnienia złożone, składające się z wielu bardzo prostych podstawowych cegiełek. Poniżej znajdziesz listę zagadnień, które potrzebujesz opanować nim zaczniesz zdobywać kolejne stopnie wtajemniczenia z tego zakresu.

Wszystko o liczbach naturalnych, całkowitych, wymiernych i niewymiernych

Przydatne materiały – ułamki

Filmy dla młodszego odbiorcy

Poniższy film kierowany jest do dzieci z szkoły podstawowej ale myślę, że niejeden maturzysta i student powinien od niego zacząć

( 0 / 0 )



Kilka prostych zadań na rozgrzewkę

Więcej zadań, także te proste znajdziesz w TEJ sekcji


Filmy dla starszego odbiorcy

Oceń ten link

( 0 / 0 )

Oceń ten link

( 0 / 0 )

Oceń ten link

( 0 / 0 )

Oceń ten link

( 0 / 0 )

Oceń ten link

( 0 / 0 )

Pozostałe materiały

Oceń ten link

( 0 / 0 )


Zadania i ćwiczenia z ułamkami

Oceń ten link

( 0 / 0 )

Oceń ten link

( 0 / 0 )

Oceń ten link

( 0 / 0 )

Oceń ten link

( 0 / 0 )

Przydatne materiały – rozwinięcie dziesiętne ułamków zwykłych

Filmy

( 0 / 0 )

Pozostałe materiały wideo dla tego zagadnienia

Link 2 – znasz jakiś?

Oceń ten link

( 3 / 3.3 )

Link 3 – pomóż nam rozbudować tą bazę linków

Oceń ten link

( 3 / 3.3 )

Link 4 – ten link czeka na Ciebie

Oceń ten link

( 3 / 3.3 )

Pozostałe materiały i ćwiczenia

Link 3 – podeślij nam Twój link

Oceń ten link

( 3 / 3.3 )

Link 4 – pomóż nam rozbudować tą bazę linków

Oceń ten link

( 3 / 3.3 )

Sprawdź co już wiesz

Łamigłówki, zadania, testy i wszystko to gdzie można samodzielnie sprawdzić swoją wiedzę.
Jeżeli znasz jakieś ciekawe zadania, niekoniecznie standardowe z podręcznika do matematyki to daj nam znać.


Dla nauczycieli

Jeżeli posiadasz materiały, które mogą ułatwić pracę innym nauczycielom (twojego autorstwa lub które możesz legalnie udostępnić) to proszę podziel się nimi w tej ankiecie. W razie pytań lub jeśli wyrażasz chęć współpracy, skontaktuj się z nami na FundacjaCALMedu@grzegorzczekala.pl.

Zostaw swoją ocenę
Poprzedni Następny

Jest tego więcej...


					Poznajemy FBD PLC

Poznajemy FBD

Function Block Diagram

Z tej prezentacji o FBD: Jeżeli zastanawiasz się czy naprawdę potrzebujesz poznawać ten specyficzny język: Dla wielu (ok 30%) uczniów i studentów język FBD jest najbardziej intuicyjny, dzięki czemu to właśnie w nim najszybciej tworzą programy. Sprawdź czy Tobie odpowiada! Jest ulubiony przez wszystkich, którzy przed programowaniem PLC spotkali się z bramkami logicznymi. Znajomość każdego […]


					Neurodydaktyka - jak się uczyć Artykuły

Neurodydaktyka - jak się uczyć

aby się nauczyć - prostymi słowami

Z tego artykułu dowiesz się: czym jest neurodydaktyka, ta dziwnie brzmiąca dziedzina nauki. Zrozumiesz dlaczego nasi przodkowie żyjący setki tysięcy lat temu jeszcze dziś w świecie smartfonów tak skutecznie utrudniają nam uczenie się. Dowiesz się dlaczego nie zapominasz – i prawdopodobnie nigdy nie zapomnisz – jak się jeździ na rowerze lub pływa, ale niewykorzystywane języki […]


					Historia robotyki cz. 2 Artykuły

Historia robotyki cz. 2

pierwszy manipulator

zobacz także: Historia robotyki cz. 1 W drugiej części przedstawię udokumentowane fakty historyczne początków rozwoju robotyzacji i przejdę do dokonań z ostatniej dekady. Następnie w kolejnych rozdziałach skupię się na ostatnich, nowatorskich dokonaniach branży przemysłowej w dziedzinie robotów współpracujących (CoBots, Collaborative Robots). Pierwszy robot przemysłowy Początek historii robotów zaprojektowanych w celu wykorzystania w przemyśle datuje […]


					Systemy liczbowe Szkoła 4.0

Systemy liczbowe

liczby rzeczywiste

Na tej stronie znajdziesz: Dlaczego na jednej stronie zamieszczamy zakres tematów dla różnych klas i szkół, a nawet dla studentów? Ponieważ nigdy nie jest za późno, aby powrócić do podstaw (bez nich nie pójdziesz dalej) i nigdy nie jest za wcześniej, aby zrobić coś spoza swojego zakresu (nie chcemy hamować Twojego potencjału). czytaj więcej: O […]


					Połączenie OR i AND PLC

Połączenie OR i AND

Podstawy j. LAD

Z tej prezentacji dowiesz się: Rodzaje połączeń Zestyki (a także cewki, które są mniej intuicyjne) można połączyć na dwa sposoby: szeregowo (jeden za drugim) lub równolegle (jeden pod drugim). Rodzaj połączenia wpływa na logiczny warunek wysterowania cewki. AND – iloczyn logiczny – „i’ Połączenie szeregowe wymaga od nas przytrzymania dwóch przycisków (P0 i P1)w tym […]


					Jak działa sterownik PLC PLC

Jak działa sterownik PLC

i co z tego wynika

Podkreślę na wstępie, że informacje w tym poście zawarte stanowią bardzo duże uproszczenie tematu, jednak są wystarczające, aby nauczyć się programować sterowniki PLC. W sterownikach (podobnie jak w wszystkich urządzeniach cyfrowych począwszy od smartwatchy, smartfonów, a skończywszy na komputerach) instalowane są przynajmniej dwa fizyczne obszary pamięci., abyś lepiej zrozumiał co się dzieje w CPU nawiążemy […]


					Przewidzieć przyszłość Inne

Przewidzieć przyszłość

Futurystyka i nowe technologie

Jedno z moich ulubionych haseł które napędza mnie do działania, zmotywowało do otwarcia firmy, założenia fundacji brzmi: „Najlepszym sposobem na przewidywanie przyszłości jest jej tworzenie. Każdego dnia, systematycznie, małymi kroczkami” W tym poście nie skupimy się na nauce, aby faktycznie budować naszą przyszłość, ale zaprezentujemy kilka książek, dzięki którym łatwiej będzie można sobie tą przyszłość […]


					Jak mogę pomóc Inne

Jak mogę pomóc

Razem możemy zminić edukację

Edukacja to zbyt istotny temat dla naszej przyszłości (nas samych, naszych dzieci ale i cywilizacji), aby pozwalać wyznaczać kierunki jej rozwoju (nie zawsze w kierunku rozwoju) grupce ekspertów ministerstwa. Nauczanie to z kolei zbyt duże wyzwanie, aby mogła sobie z nim poradzić osamotniona instytucja szkoły (w formie przedszkoli, szkół i uczelni) dlatego musimy im pomóc! […]


					EDUmiejsca Inne

EDUmiejsca

centra edukacyjne, parki, muzea

Albert Einstein kiedyś powiedział, że początkowe lata nauki fizyki powinny opierać się tylko i wyłącznie na ciekawych eksperymentach. Na szczęście w XXI w. nie tylko nauka fizyki może przyjmować formę eksperymentalną i doświadczalną, a tak naprawdę już każdy przedmiot co udowadnia poniższa mapa. Jeżeli znasz inne miejsca, które powinny się znaleźć na powyższej mapie daj […]


					Zespół CALM edu Inne

Zespół CALM edu

Kim jesteśmy

Grzegorz Czekała – założyciel fundacji, autor większości tekstów na tej stronie. Zawodowo związany z edukacją techniczną, a w wolnych czasie z edukacją wszelaką, podróżami i aktywnościami na świeżym powietrzu. Karolina Koza – architektka z zawodu, projektantka aplikacji webowych z pasji, a po godzinach aktywna instruktorka ZHP. Uwielbia podróże, architekturę i kontakt z ludźmi – zawsze […]


					Działania na potęgach Szkoła 4.0

Działania na potęgach

prawa działań na potęgach

Na tej stronie znajdziesz: Dlaczego na jednej stronie zamieszczamy zakres tematów dla różnych klas i szkół, a nawet dla studentów? Ponieważ nigdy nie jest za późno, aby powrócić do podstaw (bez nich nie pójdziesz dalej) i nigdy nie jest za wcześniej, aby zrobić coś spoza swojego zakresu (nie chcemy hamować Twojego potencjału). czytaj więcej: O […]


					Łukasz Grabowski - CALM talks Inne

Łukasz Grabowski - CALM talks

przedsiębiorca i wykładowca

Jeżeli nie wiesz czym jest projekt CALM talks to zapraszam na tą stronę – „CALM talks – porozmawiajmy o edukacji”. Tam także znajdziesz pełne pytania, na które tu znajdziesz odpowiedzi. Poniżej zamieszczamy podsumowanie wszystkich – naszym zdaniem – najciekawszych wypowiedzi udzielonych w tym projekcie. Pełna lista wszystkich wypowiedzi jest dostępna pod tym linkiem – „CALM […]

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Zamknij