IDEA market

Platforma wymiany pomysłów

Witamy w miejscu w którym oddajmy głos młodym ludziom. A oni udowadniają, że poprzez swoją pomysłowość i pracowitość naprawdę mogą zmieniać świat w którym żyjemy. IDEA market ma za zadaniem im w tym pomóc.

Założenia, które przyświecają projektowi IDEA market:

  • Głównym celem edukacji nie jest wiedzą lecz działanie.
  • Najsłodszym owocem Nauki jest technologia.
  • Sukcesu nie mierzymy liczbą zer na koncie, a liczną osób których życie odmieniło się na lepsze.
  • Wprowadź zmianę, którą chciałbyś ujrzeć w świecie, bo jak nie Ty to kto?



Cel edukacji to DZIAŁANIE!

Fundacja CALM edu została założona aby przekuć edukację w użyteczne działanie. Chcemy pokazać jak duży pozytywny impakt może mieć odpowiednio ukierunkowany entuzjazm młodych.

Projekt IDEA market jest najlepszym przykładem naszego podejścia. Ma on za zadanie prezentować projekty zbudowane przez młodych zdolnych, dzięki którym może udać nam się rozwiązać problemy naszego „dorosłego” świata. Mowa tutaj o pomocy dla pojedynczych osób, lokalnych społeczności, a także całej naszej planecie.

Działania indywidualne: Zaczynamy od małych projektów, tych kierowanych dla pojedynczych osób z naszego sąsiedztwa, jak spersonalizowanych ortez dla kontuzjowanych kolegów czy przygotowywania rozwiązań ułatwiających funkcjonowanie starszym osobom.

Działania lokalnej skali: Tworzymy rozwiązania dla naszych małych społeczności jak walka z zanieczyszczeniami powietrza z wykorzystaniem autonomicznych wertykalnych ogrodów i budowanie zbiorników na deszczówkę z plastikowych butelek.

Myślimy globalnie: Tak się składa, że wszyscy jesteśmy mieszkańcami tej samej skalnej kuli (tak kuli!) więc każdy globalny problem także jest naszym problemem. Dzięki technologi chcemy rozwiązywać problemy z zmianami klimatu, migracjami ludów i pustynnieniem terenów. Dla nas nie ma ograniczeń!

Wierzymy, że dosłownie każdy problem można rozwiązać poprzez edukację, technologię i działanie.

Wszystkie problemy otaczającego nas świata, których nie udało się rozwiązać „dorosłym” spisujemy w ramach „listy” – nad jej lepszą nazwą jeszcze pracujemy. Ona zawiera nasze najbliższe wyzwania. Lista ta odgrywa wyjątkowo istotną rolę, ponieważ sugeruje – nie tylko młodym – na co warto poświęcić swój czas. Nie chodzi tylko o czas wolny, ale o ten poświęcony na stworzenie projektu na zaliczenie zajęć w technikum, pracę inżynierską lub magisterską – aby jego efekt końcowy nie wylądował tylko w szufladzie. Zacznij szanować swój czas!

Jeśli dostrzegasz już problem i masz pomysł jak go rozwiązać czas pomyśleć o śmieciach. Śmieci to darmowy surowic, którego mamy w nadmiarze na całej naszej planecie. Jeśli uda nam się je wykorzystać do budowy naszych projektów upieczemy przynajmniej dwie pieczenie na jednym ogniu.


Utracony potencjał

Zauważyliśmy, że co roku tracimy – jako polskie społeczeństwo, choć pewnie nie tylko my – niewyobrażalne pieniądze, już nie wspominając o potencjale tylko dlatego, że studenci politechnik tworzą w większości swoje prace inżynierskie i magisterskie, które finalnie lądują w szufladach. To są młodzi pełni zapału, już wysoko wykształceni ludzie, którzy poświęcają kilka miesięcy życia – ile to jest w sumie roboczogodzin, których wartość można wycenić – dosłownie na nic wartościowego.

Która firma na świecie traci czas tak bardzo dobrze wykształconych pracowników? Naszym zdaniem wystarczy każdemu z nich zasugerować problem z otoczenia do rozwiązania – np. z naszej listy – a szybko może się okazać, że tysiące kreatywnych ludzi będzie tworzyć rozwiązania tych problemów na które firmom szkoda pieniędzy, a rządy starają się ich nie dostrzegać. Pominięcie aspektu komercjalizacji danego rozwiązania – bo przecież studenci i tak muszą ten projekt zrobić na zaliczenie – otwiera całkowicie nowe możliwości.

Jeżeli takie wartościowe projekty inżynierskie i magisterskie czy hobbistyczne, które powstały po to aby zmienić świat na lepsze – a przynajmniej jego drobny fragment – udostępnimy na tej stronie z zgodą na ich powielanie to pomyśl jak wielu osobom możemy odmienić życie. Jest to tak ogromny potencjał, że aż trudno go sobie wyobrazić. Z projektów schowanych do szuflad nikt nie ma pożytku, a warto by było dać szansę młodym zdolnym, którzy swoje prace przygotowują z pasją aby świat o nich usłyszał.


Promujmy młodych zdolnych

IDEA market to platforma promująca wartościowe projekty, zdolnych młodych i praktyczne podejście do edukacji. Wracamy do podstaw, gdy to na początku naszych dziejów uczyliśmy się nie dla teorii ale aby ułatwiać życie sobie i poprawiać innych.

Idea projektu IDEA market jest bardzo prosta i podzielona na dwie gałęzie:

  1. #CALMinspiracje – Zamieszczamy w ramach projektu inspirujące historie – głównie młodych osób, choć nie tylko – aby pokazać, że się DA. Nie można być zbyt młodym aby zmieniać świat. Najlepszym przykładem jest dwunastoletni Jackson Oswalt z Memphis w stanie Tennessee, który zbudował w domu reaktor jądrowy (link), czy nastolatki budujący satelity w zawodach CanSat.
  2. #CALMidea – Zamieszczamy Wasze projekty, które mogą ułatwić nam życie – całej naszej cywilizacji lub starszemu sąsiadowi. Jeżeli stworzyłeś coś wartościowego to świat powinien o Tobie usłyszeć i zobaczyć Twoje dzieło! Chcemy wypromować takie zdolne osoby jak Ty, aby wszyscy zrozumieli, że w młodych drzemie nieograniczony potencjał.

Jeszcze nigdy w historii nie mieliśmy na naszych biurkach czy w garażach do dyspozycji tak zaawansowanych i tanich technologi jak dziś, więc warto by z nich skorzystać dla dobra ogółu.



Apel dla wszystkich młodych umysłów

O posiadaniu młodego umysłu nie decyduje wiek człowieka, a chęć zabawy, tworzenie i ciekawość świata. Bo to nie jest tak, że gdy się starzejmy to zanika w nas ciekawość, ale gdy przestajemy być ciekawi to zaczynamy się starzeć. I to niezależnie czy mamy 60, 40 czy 20 lat.

Dlatego broń swoją dziecięcą kreatywności, którą szablonowa edukacja ma za zadanie zniszczyć w Tobie. Wyrób w sobie nawyk patrzenia na problemy niczym dziecko, z innej perspektywy, „spod stołu” i bez ograniczających dotychczasowych doświadczeń. Wymyślaj najbardziej kreatywne, wręcz szalone i abstrakcyjne rozwiązania na jakie Cię stać, bo pamiętaj, że żyjesz w najpiękniejszych w historii czasach dla twórców. Wszystko co wymyślisz można dziś własnoręcznie stworzyć w garażu. Mamy komputery, smartfony, open source software, drukarki 3D, drony, tanią elektronikę i dzięki internetowi darmowy dostęp do globalnych zasobów wiedzy, także w łatwo przyswajalnej formie (np. YouTube).

Tylko pomyśl jak będzie wyglądać nasz świat gdy całe pokolenie majsterkowiczów, wizjonerów, odkrywców weźmie się do pracy. Dla dobra nas wszystkich. My pasjonaci niczym artyści nie tworzymy naszych projektów dla pieniędzy czy sławy, a dlatego, że możemy! Z wewnętrznej potrzeby i dlatego, że jest to dla nas świetna zabawa. My twórcy budząc się codziennie rano zadajemy sobie pytanie czy tego dnia chcemy cieszyć się pięknem otaczającego świata czy po raz kolejny próbować go zmieniać, kawałeczek po kawałeczku, projekt za projektem. Nagrodą za działanie jest ta z niczyn nie porównywalna satysfakcja, której mogą doświadczyć tylko Ci, którzy wiedzą, że uczynili naszą planetę choć trochę lepszymi miejscem do życia.

Nie zapomnij, że ludzie z natury są kreatorami, a nie tylko pasywnymi biorcami bezwartościowych treści. Każde dziecko jest twórcą światów dla swoich zabawek, konstruktorem z klocków, artystą świecowych kredek i bajkopisarzem kreatywnych wymówek. Nigdy o tym nie zapomnij i broń swoich naturalnych talentów.

Dziękujemy za głos! Ocena wpisu - 5/5 - (1)
Poprzedni Następny

Jest tego więcej...


					Historia edukacji Artykuły

Historia edukacji

Krótka historia współczesnej edukacji

Żyjemy w świecie w którym pracodawcy oczekują się od nas kreatywności, innowacyjności (umiejętność wdrażania nowych rozwiązań), umiejętności szybkiego uczenia się abyśmy mogli wdrażać technologie Industry 4.0 (przemysłu czwartej generacji). Natomiast szkoły od swoich uczniów oczekują odpowiedzi wpisujących się w klucz, rozwiązywania zadań jedyną słuszną metodą, zapamiętywania przestarzałych i całkowicie niezrozumiałych definicji…. Otaczająca nas rzeczywistość stawia […]


					4xP Ściąga i Podręcznik PLC Podręczniki

4xP Ściąga i Podręcznik

Podręczny Podręcznik Programowania PLC

Wszystko o programowaniu PLC na jednej kartce Po przeszkoleniu ponad 2000 kursantów z zakresu programowania sterowników PLC uświadomiłem sobie, że wyjątkowo wiele czasy tracą oni na poszukiwaniu informacji w podręczniku, zamiast skoncentrować się na rozwijaniu swoich umiejętności programistycznych. Dlatego zdecydowałem się przygotować i za darmo udostępnić kompendium skompresowanej wiedzy w formie podręcznej dwustronnej ściągi i […]


					Uczelnie wyższe 4.0 Artykuły

Uczelnie wyższe 4.0

Nowa rola politechnik w XXI w.

W tak szybko zmieniającym się świecie, gdy już wszyscy wiemy, że będziemy zmuszeni do wielokrotnego przebranżowienia się w naszym życiu, spędzanie pięciu lat na jednej uczelni studiując jeden kierunek zaczyna tracić sens. Jak zatem uczelnie powinny się do tego przygotować i jaką rolę powinny zacząć odgrywać w świecie szybkich zmian? W tym rozdziale postaram się […]


					Wielomiany Bez kategorii Szkoła 4.0

Wielomiany

Wyłączenie jednomianu przed nawias

Na tej stronie znajdziesz: Dlaczego na jednej stronie zamieszczamy zakres tematów dla różnych klas i szkół, a nawet dla studentów? Ponieważ nigdy nie jest za późno, aby powrócić do podstaw (bez nich nie pójdziesz dalej) i nigdy nie jest za wcześniej, aby zrobić coś spoza swojego zakresu (nie chcemy hamować Twojego potencjału). czytaj więcej: O […]


					Komparatory PLC

Komparatory

Porównania wartości

Zagadnienie z kategorii najprostszych i najkrótszych. Nim przejdziemy do tematu tego rozdziału sprawdźmy w bab.la skąd nazwa: compare to {czas.} PL porównać do, porównać z, porównywać do, porównywać z, przyrównać do przyrównywać do. W takim razie komparatory służą tylko albo aż do jednego, czyli porównywania wartości. Jak użyć komparatorów? W celu porównania wartości musimy: W […]


					EDUmiejsca Inne

EDUmiejsca

centra edukacyjne, parki, muzea

Albert Einstein kiedyś powiedział, że początkowe lata nauki fizyki powinny opierać się tylko i wyłącznie na ciekawych eksperymentach. Na szczęście w XXI w. nie tylko nauka fizyki może przyjmować formę eksperymentalną i doświadczalną, a tak naprawdę już każdy przedmiot co udowadnia poniższa mapa. Jeżeli znasz inne miejsca, które powinny się znaleźć na powyższej mapie daj […]


					#Biola Szkoła 4.0

#Biola

Wprowadzenie - Przedmiot biologia

Jeszcze uzupełniamy treści – wróć tutaj jutro.


					Podłączenie PLC do wirtualnego HMI PLC

Podłączenie PLC do wirtualnego HMI

Symulator HMI w praktyce

Z tej prezentacji dowiesz się jak: Panele HMI symulator Dla kogo? Jeżeli jesteś nauczycielem i chcesz nauczyć swoich uczniów tworzyć wizualizacje na panele HMI jednak szkoły nie stać na ich zakup. Jeżeli jesteś samoukiem i chcesz rozwijać się w domu bez inwestowania w sprzęt to wbudowany symulator HMI jest dla Ciebie. Jeżeli posiadasz sterownik s7-1200 […]


					Książki Inne

Książki

Na wakacje, do kawiarni i ...

Na świecie do tej pory spisano zbyt wiele wartościowych, ciekawych czy wręcz pasjonujących książkę, dzięki którym możemy zrozumieć otaczający nas świat, aby młodzi ludzie kojarzyli je wyłącznie z nudnymi lekturami. Zniechęcenie młodych umysłów do sięgania po książki w wolnym czasie to chyba największy z zarzutów o najgorszych konsekwencjach stawiany dzisiejszemu systemowi edukacji. Dlatego w tym […]


					#TECH Szkoła 4.0

#TECH

Wprowadzenie do świata technologii

Wierzymy, że głównym celem edukacji nie jest wiedza, lecz działanie i że technologia może rozwiązać większość problemów z którymi się dziś mierzymy. Dlatego ten przedmiot dedykujemy „zabawie” z technologią, aby ją odczarować i uświadomić młode umysły, że przyszłość leży w ich rękach. Na początek sterowniki PLC -> Wszystko na ich temat znajdziesz tutaj:Darmowy Podręcznik Programowania […]


					CALM talks Nasze projekty

CALM talks

Porozmawiajmy o edukacji

Jeżeli trafiłeś na tą stronę to pewnie już wiesz o co chodzi w tym projekcie i możesz od razu wypełnić ankietę klikając w link zamieszczony w poniższym box-ie. Jeśli jednak nie do końca wiesz o co chodzi w projekcie CALM talks to zapraszam do lektury tego artykułu i na końcu wypełniania ankiety. Jeśli od razu […]


					Notacja wykładnicza Szkoła 4.0

Notacja wykładnicza

zapisywanie liczb w postaci iloczynu liczby rzeczywistej i potęgi dziesięciu

Na tej stronie znajdziesz: Dlaczego na jednej stronie zamieszczamy zakres tematów dla różnych klas i szkół, a nawet dla studentów? Ponieważ nigdy nie jest za późno, aby powrócić do podstaw (bez nich nie pójdziesz dalej) i nigdy nie jest za wcześniej, aby zrobić coś spoza swojego zakresu (nie chcemy hamować Twojego potencjału). czytaj więcej: O […]

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Zamknij