Zadanie "Przełącznik"

Zadanie do samodzielnej realizacji
Photo by Karim MANJRA on Unsplash

Dla kogo przygotowałem to zadanie?

Jeżeli jesteś nauczycielem i nie masz do końca pomysłu jakie zadania z programowania PLC powinieneś zadać uczniom – to jest ona dla Ciebie.

Jeśli jesteś samoukiem (takim jak ja) i samodzielnie dążysz do poszerzania swoich horyzontów i umiejętności, to ta prezentacja (i wszystkie inne na tej stronie) może się okazać skarbem, którego mnie będąc na Twoim miejscu nie udało się odnaleźć. Dlatego ją przygotowałem samodzielnie.

W tej prezentacji znajdziesz jedno zadanie do rozwiązania samodzielnie z podstawowego zakresu programowania sterowników PLC SIEMENS.

Zakres zadań:

Przed przystąpieniem do rozwiązywania zadań (aby to miało ręce i nogi) powinieneś zaznajomić się z poniższymi elementami:

  • zestyki (NO i NC)
  • cewki (zwykłe, set, reset)
  • detekcje zbocza

Przy tworzeniu tej prezentacji postarałem się aby poprowadzić Cię krok po kroku poprzez liczne wskazówki i sugestie. W taki sposób abyś mógł rozwiązać zadany problem samodzielnie. Nie chcę Cię też ograniczać czy narzucać jedno rozwiązanie dlatego zamieszczam wiele sposobów na poradzenie sobie z tym zadaniem.

Najlepiej napisać program w środowisku STEP 7 i przetestować go na fizycznym lub wirtualnym sterowniku.

Jeśli nie posiadasz takiego oprogramowania, może tworzyć rozwiązania na papierze i porównywać z opisanymi przykładami w prezentacji.

Wszystkie zadania zawarte w prezentacji mają na celu rozwinięcie umiejętności programistycznych, a nie przekazanie konkretnej wiedzy. To są zadania / ćwiczenia, mające za zadanie utrwalić już zdobytą i wyniesioną wiedzę z wcześniejszych prezentacji!

Przekazuję w Twoje ręce prezentację nad którą pracowałem prawie 4 lata i przetestowałem ją na grupce blisko tysiąca kursantów. Mam nadzieję, że docenisz jej wartość. Jeśli jednak masz pomysł jak zrobić coś lepiej to proszę Cię abyś podzielił się ze mną swoimi przemyśleniami. .

Prośba o pomoc

Kończąc ten artykuł proszę Cię o opinię
Wszystkie materiały, które znajdziesz na stronie fundacji CALM edu udostępniane są za darmo. Nie oczekujemy za nie żadnej zapłaty, Twoich danych osobowych (jak większość portali), nie zamieszczamy nawet reklam na stronie.

Prosimy wyłącznie o
podzielenie się opinią, co sądzisz o tych materiałach, o naszej pracy, czy coś można zrobić lepiej, czy warto coś dodać, a może coś nie działa? Daj znać wysyłając wiadomość za pomocą formularza kontaktowego (zakładka kontakt).

Jeśli masz odrobinę więcej czasu i dostrzegasz sens w darmowym dzieleniu się wiedzą dla dobra nas wszystkich to możesz nam pomóc! Podeślij tą stroną do swoimi znajomymi albo daj nam znać jeśli chcesz pomóc w tworzeniu kolejnych darmowych i atrakcyjnych materiałów.

Robimy to aby ułatwić codzienną pracę nauczycielom.

Jeżeli jesteś jednym z nich to koniecznie daj nam znać, co sądzisz o tym projekcie.

Dziękujemy za głos! Ocena wpisu - 4.6/5 - (9)
Poprzedni Następny

Jest tego więcej...

Szkoła 4.0

#Tech

Wprowadzenie do świata technologii

Jeszcze uzupełniamy treści – wróć tutaj jutro.


					Podłączenie PLC do wirtualnego HMI PLC

Podłączenie PLC do wirtualnego HMI

Symulator HMI w praktyce

Z tej prezentacji dowiesz się jak: w ciągu 7 minut stworzyć projekt w TIA Portal zawierający program dla sterownika S7-1200 i wizualizację HMI, wszystko to razem skomunikujemy i przetestujemy na fizycznym CPU oraz wirtualnym panelu HMI Basic, dowiesz się także, jak zmienić ustawienia w Windows 10 aplikacji „Set PG/PC interface”. Panele HMI symulator Dla kogo? […]


					Industry 4.0 Inne

Industry 4.0

Jak zostać inżynierem 4.0

Przemysł 4.0 (z j. angielskiego industry 4.0) to bardzo chodliwy aktualny temat, jednak znacząca większość osób nie ma pojęcia o co w tym wszystkich chodzi.Dlatego postanowiłem przygotować prezentację dla wszystkich osób zainteresowanych tym zagadnieniem, począwszy od uczniów techników, a na emerytach skończywszy. Dla uczniów dodatkowo zamieszczam informację w jaki sposób pokierować swoją edukacją, aby sprostać […]


					Zadanie PLC

Zadanie "Przełącznik"

Zadanie do samodzielnej realizacji

Dla kogo przygotowałem to zadanie? Jeżeli jesteś nauczycielem i nie masz do końca pomysłu jakie zadania z programowania PLC powinieneś zadać uczniom – to jest ona dla Ciebie. Jeśli jesteś samoukiem (takim jak ja) i samodzielnie dążysz do poszerzania swoich horyzontów i umiejętności, to ta prezentacja (i wszystkie inne na tej stronie) może się okazać […]


					Jak segregować śmieci ? Eko

Jak segregować śmieci ?

Jakie błędy popełniasz

W tym poście znajdziesz standardowe informacje na temat segregacji śmieci, kilka praktycznych wskazówek i sporo ciekawostek o których na pewno nie miałeś pojęcia. Miłej lektury i oczywiście owocnej pracy. Jak segregować śmieci po Japońsku? W japońskim Kamikatsu segreguje się śmieci aż na 34 kategorie, w Polsce na 5 rodzajów. Tylko na 5, a i tak […]


					Historia robotyki cz. 1 Artykuły

Historia robotyki cz. 1

dawne czasy

Historia robotyki – Materiał ten stanowi uzupełnienie (i przetłumaczenie na prosty język) artykułu, który miałem okazję napisać dla czasopisma branżowego: Utrzymanie Ruchu wydanie nr 1/2017 . W pierwszej części czyli w tym poście, (ponieważ artykuł podzieliłem na kilka postów aby nie przerażać rozmiarem) przedstawię udokumentowane fakty historyczne początków rozwoju automatyki i robotyzacji, nieznane szerszej opinii […]


					#Mata Szkoła 4.0

#Mata

Wprowadzenie - Przedmiot matematyka

Jeszcze uzupełniamy treści – po więcej informacji wróć tutaj jutro. W co wierzymy: Po pierwsze, nie ma ludzi niezdolnych do nauczenia się matematyki, są wyłącznie uczniowie, którzy nie mieli jeszcze szczęścia spotkać odpowiednich nauczycieli lub tacy, którym na tym nie zależy, bo nie wiedzą po co im ona. Głównym celem nauki matematyki jest umiejętność logicznego […]


					Podstawy pneumatyki Inne

Podstawy pneumatyki

Wprowadzenie dla uczniów technikum

W tej prezentacji postaram się przedstawić Ci w jak najprostszy sposób podstawowe zagadnienia z pneumatyki. Chcę je omówić w sposób logiczny, a nie teoretyczny. Istnieje niepisany zbiór 3 najczęściej zadawanych pytań na egzaminach lub rozmowach o pracę z tego zakresu. Są to pytania na logiczne myślenie lub sprawdzenia praktycznej wiedzy i doświadczenia pracownika. W tej […]


					Automatyzacja w Polsce Artykuły

Automatyzacja w Polsce

na tle światowych osiągnięć

Postanowiłem zamieścić artykuł z magazynu „Utrzymanie Ruchu” – wyd. 01/2016 str. 38,39,  którego jestem współautorem,  ponieważ poruszamy w nim bardzo ciekawe zagadnienie „dlaczego w Polsce nie ma robotów?”. Jak się okazuje w treści, nie chodzi o …. Sami się przekonacie. Staraliśmy się używać języka zrozumiałego dla każdego czytelnika (jak zresztą w wszystkich innym artykułach na […]


					#FreeTime i Psychoedukacja Szkoła 4.0

#FreeTime i Psychoedukacja

Wprowadzenie do spędzania czasu wolnego

Na pierwszy rzut oka jest to zapewne najdziwniejszy z wszystkich przedmiotów, które uważamy, że powinny pojawić się w szkołach. Jak można uczyć spędzania czasu wolnego w szkole? Przecież to oksymoron. Nie do końca. Bo to jak spędzamy czas wolny w bardzo dużym stopniu wpływa na nasze zdrowie psychiczne. Można by ten przedmiot nazwać także „zdrowie […]


					#Infa Szkoła 4.0

#Infa

Wprowadzenie do technologii informacyjnych

Strona w rozbudowie – Jesteśmy w trakcie uzupełniania treści – rzuć okiem na to co już jest i wróć tutaj jutro. Czego powinniśmy uczyć się na lekcjach informatyki? Naszym zdaniem informatyka w nowoczesnym społeczeństwie jak sama nazwa wskazuje powinna koncentrować się po pierwsze na pozyskiwaniu wartościowych rzetelnych informacji w internecie, a po drugie dopiero uczyć […]


					Rozwojowe filmy i programy Inne

Rozwojowe filmy i programy

dla młodzieży i rodziców

Dla kogo ta lista ? Dla odpoczywających na kanapie Siedzisz w domu i chcesz odpocząć, ale nie chcesz całkowicie zmarnować swojego czasu? Może warto obejrzeć coś wartościowego i przyjemnego jednocześnie, aby zmotywować się do pracy? Przygotowaliśmy dla Ciebie listę filmów (i seriali bo dziś to ten sam poziom), które zainteresują nie tylko inżyniera, a każdego […]

Zamknij