Styki, cewki i przyciski

Podstawy j. LAD
www.automation.siemens.com/bilddb

Dla kogo ta prezentacja?

Prezentacja kierowana jest przede wszystkim do uczniów szkół technicznych, rozpoczynających swoją przygodę z sterownikami PLC wszystkich producentów. Aby wykorzystać w pełni potencjał tej prezentacji nie potrzebujesz nawet sterownika, na początku wystarczy kartka papieru.

Z tej prezentacji dowiesz się:

  • do czego służą wejścia i wyjścia sterowników PLC,
  • czym jest przycisk, a czym nie jest przełącznik,
  • dlaczego styk, zestyk i przekaźnik to nie to samo,
  • wszystkiego o cewkach i stykach wykorzystywanych w j. LAD
  • kiedy używać styki normalnie otwarte i normalnie zamknięte,
  • jak poprawnie podpisywać elementy w programach dla sterowników PLC.
do pobrania:

Ogromne podziękowania dla Mirosława Marnego, Tomasz Pąchalskiego i Michała Sobczyka za poświęcony czas na przeklikanie, posprawdzanie i poprawienie treści tej prezentacji do bardziej przyjaznej formy.

zobacz też kolejną prezentacje: Połączenia OR i AND w j. LAD

Prośba o pomoc

Kończąc ten artykuł proszę Cię o opinię
Wszystkie materiały, które znajdziesz na stronie fundacji CALM edu udostępniane są za darmo. Nie oczekujemy za nie żadnej zapłaty, Twoich danych osobowych (jak większość portali), nie zamieszczamy nawet reklam na stronie.

Prosimy wyłącznie o
podzielenie się opinią, co sądzisz o tych materiałach, o naszej pracy, czy coś można zrobić lepiej, czy warto coś dodać, a może coś nie działa? Daj znać wysyłając wiadomość za pomocą formularza kontaktowego (zakładka kontakt).

Jeśli masz odrobinę więcej czasu i dostrzegasz sens w darmowym dzieleniu się wiedzą dla dobra nas wszystkich to możesz nam pomóc! Podeślij tą stroną do swoimi znajomymi albo daj nam znać jeśli chcesz pomóc w tworzeniu kolejnych darmowych i atrakcyjnych materiałów.

Robimy to aby ułatwić codzienną pracę nauczycielom.

Jeżeli jesteś jednym z nich to koniecznie daj nam znać, co sądzisz o tym projekcie.

Dziękujemy za głos! Ocena wpisu - 5/5 - (2)
Poprzedni Następny

Jest tego więcej...


					Połączenie OR i AND PLC

Połączenie OR i AND

Podstawy j. LAD

Z tej prezentacji dowiesz się: czym jest suma logiczna i jak zbudować ją w j. LAD w TIA Portal kiedy wykorzystujemy połączenie szeregowe zestyków wszystkiego o cewkach i zestykach wykorzystywanych w j. LAD kiedy używać zestyki normalnie otwarte i normalnie zamknięte, jak poprawnie podpisywać elementy w programach dla sterowników PLC. Ogromne podziękowania dla Mirosława Marnego, […]


					Historia robotyki cz. 2 Artykuły

Historia robotyki cz. 2

pierwszy manipulator

zobacz także: Historia robotyki cz. 1 W drugiej części przedstawię udokumentowane fakty historyczne początków rozwoju robotyzacji i przejdę do dokonań z ostatniej dekady. Następnie w kolejnych rozdziałach skupię się na ostatnich, nowatorskich dokonaniach branży przemysłowej w dziedzinie robotów współpracujących (CoBots, Collaborative Robots). Pierwszy robot przemysłowy Początek historii robotów zaprojektowanych w celu wykorzystania w przemyśle datuje […]


					Automatyzacja w Polsce Artykuły

Automatyzacja w Polsce

na tle światowych osiągnięć

Postanowiłem zamieścić artykuł z magazynu „Utrzymanie Ruchu” – wyd. 01/2016 str. 38,39,  którego jestem współautorem,  ponieważ poruszamy w nim bardzo ciekawe zagadnienie „dlaczego w Polsce nie ma robotów?”. Jak się okazuje w treści, nie chodzi o …. Sami się przekonacie. Staraliśmy się używać języka zrozumiałego dla każdego czytelnika (jak zresztą w wszystkich innym artykułach na […]


					Dokumenty Fundacji Inne

Dokumenty Fundacji

Statut, raporty, uchwały i sprawozdania

Cele fundacji (wycinek z statutu dostępnego poniżej) § 4.Cele Fundacji Celami Fundacji są:a) promocja edukacji, wiedzy i nowoczesnych form nauczania,b) działalność oświatowa, edukacyjna, wychowawcza i naukowa,c) promocja zdrowego stylu życia,d) integracja międzypokoleniowa i międzynarodowa oraz asymilacja kulturowa wraz z asymilacją z grupami osób wykluczonych społecznie,e) promocja wiedzy z zakresu zmian klimatycznych, ekologii i przedsiębiorczości,f) wyrównywanie […]


					Michał Sobek Inne

Michał Sobek

nauczyciel akademicki, inżynier, założyciel fundacji Greenpower Polska

Jaki był Twój ulubiony przedmiot za czasów szkolnych i dlaczego? Elektrotechnika – nauczyciel posiadał dar przekazywania wiedzy. Jaki Twoim zdaniem jest najważniejszy przedmiot w szkole i dlaczego? Na etapie nauczania w klasach 1-8 uważam że każdy z nich jest istotny. Młody człowiek na tym etapie powinien być wszechstronnie rozwijany. Dokończ zdanie. Dobry nauczyciel ….. traktuje […]

Szkoła 4.0

#Tech

Wprowadzenie do świata technologii

Jeszcze uzupełniamy treści – wróć tutaj jutro.


					CALM_PLCsim - Symulator PLC PLC

CALM_PLCsim - Symulator PLC

Wirtualne stanowisko wykonawcze

Dla kogo „CALM PLCsim” – symulator stanowiska PLC S7-1200 ? Napisaliśmy program odzwierciedlający w 100% fizyczne stanowiska edukacyjne. Kierujemy go do wszystkich uczniów i studentów, którzy chcą rozwijać swoje umiejętności programowania sterowników PLC. Dla posiadaczy fizycznych sterowników Jeżeli masz zajęcia z programowania na fizycznych sterownikach PLC ale szkoła nie posiada elementów wykonawczych (innych niż lampki). […]


					#FreeTime i Psychoedukacja Szkoła 4.0

#FreeTime i Psychoedukacja

Wprowadzenie do spędzania czasu wolnego

Na pierwszy rzut oka jest to zapewne najdziwniejszy z wszystkich przedmiotów, które uważamy, że powinny pojawić się w szkołach. Jak można uczyć spędzania czasu wolnego w szkole? Przecież to oksymoron. Nie do końca. Bo to jak spędzamy czas wolny w bardzo dużym stopniu wpływa na nasze zdrowie psychiczne. Można by ten przedmiot nazwać także „zdrowie […]


					Autonomiczne ogrody wertykalne Inne

Autonomiczne ogrody wertykalne

Zazieleńmy miasta

A gdyby tak: wszystkie ogrodzenia w miastach, w szczególności wokół szkół, przedszkoli czy placów zabaw zamienić na zielone ściany? wszystkie puste ściany kamienic czy nawet bloków mieszkalnych przeobrazić w zielone murale? wszystkie ekrany akustyczne przy drogach zamienić na zielone dzieła sztuki? wokół parków, przy skwerach, na przystankach i wszelakich zaniedbanych nieużytkach poustawiać podobne konstrukcje? do […]


					Odnawiamy plac zabaw Inne

Odnawiamy plac zabaw

Akcja z cyklu MGDL dla Przedszkola Miejskiego nr 28 w Gliwicach

Zasada MGDL czyli weź sprawy w swoje ręce. Jak wiele potrzeba aby zmienić świat na lepsze? Tego nie wiele, ale wiemy, że od czegoś trzeba zacząć. Dlatego w myśl zasady MGDL: Myśl Globalnie – Działaj Lokalnie !!!! zorganizowaliśmy akcję pokolorowania placu zabaw, który przez ostatnich 6 lat – od czasu budowy – totalnie stracił kolor. […]


					Neurodydaktyka - jak się uczyć Artykuły

Neurodydaktyka - jak się uczyć

aby się nauczyć - prostymi słowami

Z tego artykułu dowiesz się: czym jest neurodydaktyka, ta dziwnie brzmiąca dziedzina nauki. Zrozumiesz dlaczego nasi przodkowie żyjący setki tysięcy lat temu jeszcze dziś w świecie smartfonów tak skutecznie utrudniają nam uczenie się. Dowiesz się dlaczego nie zapominasz – i prawdopodobnie nigdy nie zapomnisz – jak się jeździ na rowerze lub pływa, ale niewykorzystywane języki […]


					SCADA stacyjka dynamiczna PLC

SCADA stacyjka dynamiczna

WinCC TIA Portal Professional i WinCC 7.4

Materiał z serii #EduForPro czyli materiał edukacyjny dedykowany dla profesjonalistów, którzy chcą rozwijać swoje kompetencje w tym wpisie z zakresu WinCC Professional V 15 i WinCC 7.4 Jeżeli nie jesteś profesjonalistom i chciałbyś się dowiedzieć czym tak właściwie SCADA jest to polecam ten prosty film. Z tej prezentacji dowiesz się jak w systemie SCADA Simensa: […]

Zamknij