CALM talks

Porozmawiajmy o edukacji

Jeżeli trafiłeś na tą stronę to pewnie już wiesz o co chodzi w tym projekcie i możesz od razu wypełnić ankietę klikając w link zamieszczony w poniższym box-ie. Jeśli jednak nie do końca wiesz o co chodzi w projekcie CALM talks to zapraszam do lektury tego artykułu i na końcu wypełniania ankiety.

Jeśli od razu chcesz przejść do wypełnienia ankiety głównej –> kliknij w ten napis.

Na dole strony znajdziesz także inne ankiety CALM talks np. dotyczące Twoich doświadczeń z uczeniem się matematyki

CALM talks

to projekt polegający na wyznaczeniu kierunków rozwoju edukacji i naszej fundacji. Jesteśmy przekonani, że dobrze działająca nowoczesna oświata jest całkowicie podstawowym fundamentem sprawnie rozwijającego się społeczeństwa. Jest na tyle ważnym i złożonym zagadnieniem, że każdy kto ma przemyślenia na jej temat powinien mieć możliwość podzielenia się nimi i zostać wysłuchanym.

O nowoczesnej szkolenie nie powinien decydować tylko rząd – lubujący się w rewolucjach – i jego eksperci, ale każdy, bo każdego ten temat dotyczy. Chcemy oddać głos nauczycielom, dyrektorom szkół, dziekanom, wykładowcom ale także przedsiębiorcom, podróżnikom, inżynierom, finansistom, naukowcom, ekologom, społecznikom, lekarzom ….. i oczywiście rodzicom. Także Tobie. Każdy może wypełnić ankietę i każdy może zapoznać się z wypowiedziami wcześniejszych osób.

Wszystkie wypowiedzi są dostępne pod linkiem zamieszczonym na dole strony. Nie chcemy nikogo cenzurować ale miej na uwadze, że wypowiedzi obraźliwe mogą zostać usunięte. Najciekawsze wypowiedzi zostaną obrobione i zamieszczone na naszej stronie jako osobne posty oznaczone #CALMtalks. Mamy w planie także, tworzenie podsumowań, aby każdy zainteresowany mógł w prosty sposób dotrzeć do naszym zdaniem najciekawszych pomysłów zamieszczonych przez różne osoby.


Dlaczego debata?

Musimy rozmawiać, aby obrać jeden kierunek na lata, a nie co lato go zmieniać. System edukacji powinien przygotować uczniów do życia w tak złożonym i szybko rozwijającym się świecie, a to przecież niemożliwe aby jakakolwiek grupa ekspertów oświatowych – nawet najbardziej wybitnych – znała się na wszystkim. Potrzebujemy wysłuchać nie dziesiątek specjalistów, a przynajmniej tysięcy różnych osób.

Dla dobra naszych dzieci powinniśmy wysłuchać:

  • Przedsiębiorców – powiedzą nam kogo chętnie zatrudnią dziś i prawdopodobnie kogo będą potrzebować w przyszłości, jakie umiejętności i wiedza są w cenie,
  • Inżynierów – znających się na technologiach przyszłości, z których będą korzystać i które będą tworzyć kolejne pokolenia,
  • Medyków – mogących zaalarmować o problemach zdrowotnych, którym edukacja szkolna także powinna zapobiegać, poprzez świadome odżywianie i profilaktykę,
  • Naukowców – bo nauka w szkole powinna promować naukowe podejście do problemów i nie karać za popełnione błędy, a nauczy jak wyciągać z nich wnioski,
  • Artystów – ponieważ kreatywność, której owocami są innowacyjnych technologii można najlepiej rozwijać przez sztukę,
  • Dyrektorów szkół, nauczycieli, wykładowców, dziekanów ….. – bo tylko oni wiedzą z jakimi problemami mierzą się dzisiaj ośrodki edukacyjne i zwyczajnie nie można zmieniać Szkoły bez wsłuchania się w nią,
  • Uczniów i studentów – dla których to robimy. To ich głos jest najważniejszy, bo nikogo w tak wielkim stopniu nie dotyczy zmiany w edukacji jak właśnie ich. Wszyscy młodzi, intuicyjnie lepiej mogą rozumieć kierunki zmian, które mają właśnie miejsce niż ktokolwiek z wcześniejszego pokolenia,
  • Wszystkich chętnych – ponieważ, czasem tylko jedna osoba może dostrzec „coś”, wpaść na niepowtarzalny pomysł, który może odmienić życie nas wszystkich – szkoda było by go przeoczyć.


Czas wysłuchać młodych

Nie jesteśmy w stanie nauczyć młodzieży jak żyć w nowym świecie, gdy my dorośli wychowaliśmy się jeszcze w starym – nie zależnie czy było to 50, 25 czy 10 lat temu. Musimy oswoić się z Tą myślą, że nasze doświadczenia mogą być już nieaktualne.

Świat zmienia się tak szybko, że zawody, które jeszcze 5 lat temu brzmiały niczym żart, dziś stanowią fundament wielu firm. Nasze podejście w stylu „Po co Ci te social media? Po co wrzucasz filmy na YouTube, przecież nigdy na tym nie zarobisz”, dziś brzmią niczym dyskusja na temat kształtu Ziemi.

Technologie o których 5 lat temu słyszeli nieliczni, takie jak VR, AR, drony, IoT, CoBots … dziś gwarantują zatrudnienie dla milionów osób na całym świcie. Młodzi muszą się wypowiedzieć co ich interesuje i czego chcą się uczyć, aby zgodnie z swoją intuicją mogli rozwijać się w odpowiednią stronę.

Pora zaufać młodym, oddać im głos i wysłuchać z uwagą, ponieważ to oni będą budować świat w którym przyjdzie się nam zestarzeć.


Impuls do …

Wierzymy, że nie tylko każdy powinien mieć możliwość wypowiedzieć się, ale także, każdy powinien mieć wgląd to wypowiedzi innych. Tego chyba najbardziej brakuje dziś w tak licznych dyskusjach na temat edukacji, że mało kto ma możliwość wysłuchać wszystkich opini. Mam wrażenie, że tego typu debaty są zwykle prowadzone za zamkniętymi drzwiami, za które mało kto ma wgląd.

CALM talks ma za zadanie nie tylko zbierać opinie, ale także udostępniać je każdemu zainteresowanemu. Żyjemy dziś w bańkach informacyjnych i dlatego tak ciężko poznać opinie osób z innych środowisk na ważne dla nas tematy. Ta debata ma właśnie za zadanie poszerzenie naszych horyzontów i umożliwić spojrzenie na problemy oraz wyzwania stawiane przed Edukacją z wielu różnych stron. Chcemy aby rodzice lepiej rozumieli nauczycieli, dyrektorzy szkół przedsiębiorców, uczniowie naukowców …..

Niech treści udostępniane w CALM talks staną się impulsem do przemyśleń, impulsem do rozmów, impulsem do działania i impulsem do zmian.


Ankiety

Ankietę możesz rozwiązać bezpośrednio na stronie (poniżej) lub jeśli wolisz w ankietach Google pod tym linkiem.

Więcej ankiet

Pytania dotyczące konkretnych przedmiotów szkolnych

Ankieta Matma CALM talks – na temat Twoich doświadczeń z nauka matematyki dostępna pod tym linkiem.

Podsumowanie

Proszę nie czytaj wypowiedzi innych przed udzieleniem swoich! Niech Twoje przemyślenia będą naprawdę Twoje, a nie ukierunkowane wypowiedziami wcześniejszych osób. Tylko w ten sposób mogą one okazać się bardzo oryginalne i kreatywne, a co za tym idzie wyjątkowo wartościowe.

Wszystkie udzielone odpowiedzi znajdziesz pod linkiem poniżej.

Arkusz z wszystkimi wypowiedziami osób, które zabrały głos w debacie znajdziesz pod tym linkiem.

.

Dziękuję za pomoc

Dziękujemy za głos! Ocena wpisu - 5/5 - (3)
Poprzedni Następny

Jest tego więcej...


					Filmy i programy edukacyjne Inne

Filmy i programy edukacyjne

dla dzieci

Najlepsze programy edukacyjne dla młodszego widza Lista w kolejności od najmłodszego widza do trochę starszego Bing (Polski – Kanał Oficjalny) Tej bajki nie trzeba przedstawiać żadnemu rodzicowi. Już nawet dwulatek jest w stanie wkręcić się w tą bajkę i wynieść z niej naukę dla siebie dotyczące codziennych problemów i zmagań (np. dzielenia się zabawkami, radzenia […]


					Matematyka wszystkie tematy lekcji Szkoła 4.0

Matematyka wszystkie tematy lekcji

Lista tematów - podstawa programowa

Poniżej znajdziesz listę wszystkich tematów na które dzieli się nowa podstawa programowa z matematyki dla wszystkich rodzajów szkół (oraz kilka dodatkowych, które warto poznać aby lepiej przyswoić pozostałe). () [] ** ^ W nawiasach okrągłych zamieściliśmy klasę szkoły średniej, w której dane zagadnienie najprawdopodobniej będziesz przerabiać. Czasami dodatkowo w nawiasie kwadratowym znajdziesz klasę dla uczniów […]


					ChatGPT dla edukacji Szkoła 4.0

ChatGPT dla edukacji

Praktyczne, konkretne przykłady

Czy technologie typu ChatGPT, modele językowe i wszystkie pozostałe systemy „sztucznej inteligencji” wpłyną w przyszłości w jakiś sposób na system edukacji, na to jak funkcjonują szkoły i to w jaki sposób się uczymy? Odpowiedź brzmi: stanowcze NIE. Nie wpłyną w przyszłości, one już „wczoraj” (mamy początku roku 2023) zmieniły to wszystko w stopniu w jakim […]


					CALM talks Nasze projekty

CALM talks

Porozmawiajmy o edukacji

Jeżeli trafiłeś na tą stronę to pewnie już wiesz o co chodzi w tym projekcie i możesz od razu wypełnić ankietę klikając w link zamieszczony w poniższym box-ie. Jeśli jednak nie do końca wiesz o co chodzi w projekcie CALM talks to zapraszam do lektury tego artykułu i na końcu wypełniania ankiety. Jeśli od razu […]


					Przewidzieć przyszłość Inne

Przewidzieć przyszłość

Futurystyka i nowe technologie

Jedno z moich ulubionych haseł które napędza mnie do działania, zmotywowało do otwarcia firmy, założenia fundacji brzmi: „Najlepszym sposobem na przewidywanie przyszłości jest jej tworzenie. Każdego dnia, systematycznie, małymi kroczkami” W tym poście nie skupimy się na nauce, aby faktycznie budować naszą przyszłość, ale zaprezentujemy kilka książek, dzięki którym łatwiej będzie można sobie tą przyszłość […]


					Zadania PLC - miganie lampki PLC

Zadania PLC - miganie lampki

Proste zadania aby utrwalić swoją wiedzę

Te zadania PLC kierowane są dla początkujących programistów. W tej prezentacji zamieściliśmy dla Ciebie kilka prostych „wyzwań” na łatwym poziomie ale wymagających kreatywnego podejścia, dzięki którym: Jeśli naprawdę chcesz nauczyć się programować sterowniki PLC to postaraj się wszystkie zadania rozwiązywać samodzielnie. Jeżeli już je rozwiązałeś albo nie wiesz jak ruszyć to dopiero wtedy kliknij aby […]


					Zadania PLC - cewki i styki PLC

Zadania PLC - cewki i styki

Proste zadania aby utrwalić swoją wiedzę

Te zadania PLC kierowane są dla początkujących programistów. W tej prezentacji zamieściliśmy dla Ciebie kilka prostych „wyzwań” na łatwym poziomie ale wymagających kreatywnego podejścia, dzięki którym: Jeśli naprawdę chcesz nauczyć się programować sterowniki PLC to postaraj się wszystkie zadania rozwiązywać samodzielnie. Jeżeli już je rozwiązałeś albo nie wiesz jak ruszyć to dopiero wtedy kliknij aby […]


					#Gegra Szkoła 4.0

#Gegra

Wprowadzenie - Przedmiot geografia

Jeszcze uzupełniamy treści – wróć tutaj jutro.


					4xP Ściąga i Podręcznik PLC Podręczniki

4xP Ściąga i Podręcznik

Podręczny Podręcznik Programowania PLC

Wszystko o programowaniu PLC na jednej kartce Po przeszkoleniu ponad 2000 kursantów z zakresu programowania sterowników PLC uświadomiłem sobie, że wyjątkowo wiele czasy tracą oni na poszukiwaniu informacji w podręczniku, zamiast skoncentrować się na rozwijaniu swoich umiejętności programistycznych. Dlatego zdecydowałem się przygotować i za darmo udostępnić kompendium skompresowanej wiedzy w formie podręcznej dwustronnej ściągi i […]


					Michał Sobek Inne

Michał Sobek

nauczyciel akademicki, inżynier, założyciel fundacji Greenpower Polska

Jaki był Twój ulubiony przedmiot za czasów szkolnych i dlaczego? Elektrotechnika – nauczyciel posiadał dar przekazywania wiedzy. Jaki Twoim zdaniem jest najważniejszy przedmiot w szkole i dlaczego? Na etapie nauczania w klasach 1-8 uważam że każdy z nich jest istotny. Młody człowiek na tym etapie powinien być wszechstronnie rozwijany. Dokończ zdanie. Dobry nauczyciel ….. traktuje […]


					#FIZA Szkoła 4.0

#FIZA

Wprowadzenie - Przedmiot fizyka

Jeszcze uzupełniamy treści – wróć tutaj jutro.


					#Biola Szkoła 4.0

#Biola

Wprowadzenie - Przedmiot biologia

Jeszcze uzupełniamy treści – wróć tutaj jutro.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Zamknij