CALM talks

Porozmawiajmy o edukacji

Jeżeli trafiłeś na tą stronę to pewnie już wiesz o co chodzi w tym projekcie i możesz od razu wypełnić ankietę klikając w link zamieszczony w poniższym box-ie. Jeśli jednak nie do końca wiesz o co chodzi w projekcie CALM talks to zapraszam do lektury tego artykułu i na końcu wypełniania ankiety.

Jeśli od razu chcesz przejść do wypełnienia ankiety głównej –> kliknij w ten napis.

Na dole strony znajdziesz także inne ankiety CALM talks np. dotyczące Twoich doświadczeń z uczeniem się matematyki

CALM talks

to projekt polegający na wyznaczeniu kierunków rozwoju edukacji i naszej fundacji. Jesteśmy przekonani, że dobrze działająca nowoczesna oświata jest całkowicie podstawowym fundamentem sprawnie rozwijającego się społeczeństwa. Jest na tyle ważnym i złożonym zagadnieniem, że każdy kto ma przemyślenia na jej temat powinien mieć możliwość podzielenia się nimi i zostać wysłuchanym.

O nowoczesnej szkolenie nie powinien decydować tylko rząd – lubujący się w rewolucjach – i jego eksperci, ale każdy, bo każdego ten temat dotyczy. Chcemy oddać głos nauczycielom, dyrektorom szkół, dziekanom, wykładowcom ale także przedsiębiorcom, podróżnikom, inżynierom, finansistom, naukowcom, ekologom, społecznikom, lekarzom ….. i oczywiście rodzicom. Także Tobie. Każdy może wypełnić ankietę i każdy może zapoznać się z wypowiedziami wcześniejszych osób.

Wszystkie wypowiedzi są dostępne pod linkiem zamieszczonym na dole strony. Nie chcemy nikogo cenzurować ale miej na uwadze, że wypowiedzi obraźliwe mogą zostać usunięte. Najciekawsze wypowiedzi zostaną obrobione i zamieszczone na naszej stronie jako osobne posty oznaczone #CALMtalks. Mamy w planie także, tworzenie podsumowań, aby każdy zainteresowany mógł w prosty sposób dotrzeć do naszym zdaniem najciekawszych pomysłów zamieszczonych przez różne osoby.


Dlaczego debata?

Musimy rozmawiać, aby obrać jeden kierunek na lata, a nie co lato go zmieniać. System edukacji powinien przygotować uczniów do życia w tak złożonym i szybko rozwijającym się świecie, a to przecież niemożliwe aby jakakolwiek grupa ekspertów oświatowych – nawet najbardziej wybitnych – znała się na wszystkim. Potrzebujemy wysłuchać nie dziesiątek specjalistów, a przynajmniej tysięcy różnych osób.

Dla dobra naszych dzieci powinniśmy wysłuchać:

  • Przedsiębiorców – powiedzą nam kogo chętnie zatrudnią dziś i prawdopodobnie kogo będą potrzebować w przyszłości, jakie umiejętności i wiedza są w cenie,
  • Inżynierów – znających się na technologiach przyszłości, z których będą korzystać i które będą tworzyć kolejne pokolenia,
  • Medyków – mogących zaalarmować o problemach zdrowotnych, którym edukacja szkolna także powinna zapobiegać, poprzez świadome odżywianie i profilaktykę,
  • Naukowców – bo nauka w szkole powinna promować naukowe podejście do problemów i nie karać za popełnione błędy, a nauczy jak wyciągać z nich wnioski,
  • Artystów – ponieważ kreatywność, której owocami są innowacyjnych technologii można najlepiej rozwijać przez sztukę,
  • Dyrektorów szkół, nauczycieli, wykładowców, dziekanów ….. – bo tylko oni wiedzą z jakimi problemami mierzą się dzisiaj ośrodki edukacyjne i zwyczajnie nie można zmieniać Szkoły bez wsłuchania się w nią,
  • Uczniów i studentów – dla których to robimy. To ich głos jest najważniejszy, bo nikogo w tak wielkim stopniu nie dotyczy zmiany w edukacji jak właśnie ich. Wszyscy młodzi, intuicyjnie lepiej mogą rozumieć kierunki zmian, które mają właśnie miejsce niż ktokolwiek z wcześniejszego pokolenia,
  • Wszystkich chętnych – ponieważ, czasem tylko jedna osoba może dostrzec „coś”, wpaść na niepowtarzalny pomysł, który może odmienić życie nas wszystkich – szkoda było by go przeoczyć.


Czas wysłuchać młodych

Nie jesteśmy w stanie nauczyć młodzieży jak żyć w nowym świecie, gdy my dorośli wychowaliśmy się jeszcze w starym – nie zależnie czy było to 50, 25 czy 10 lat temu. Musimy oswoić się z Tą myślą, że nasze doświadczenia mogą być już nieaktualne.

Świat zmienia się tak szybko, że zawody, które jeszcze 5 lat temu brzmiały niczym żart, dziś stanowią fundament wielu firm. Nasze podejście w stylu „Po co Ci te social media? Po co wrzucasz filmy na YouTube, przecież nigdy na tym nie zarobisz”, dziś brzmią niczym dyskusja na temat kształtu Ziemi.

Technologie o których 5 lat temu słyszeli nieliczni, takie jak VR, AR, drony, IoT, CoBots … dziś gwarantują zatrudnienie dla milionów osób na całym świcie. Młodzi muszą się wypowiedzieć co ich interesuje i czego chcą się uczyć, aby zgodnie z swoją intuicją mogli rozwijać się w odpowiednią stronę.

Pora zaufać młodym, oddać im głos i wysłuchać z uwagą, ponieważ to oni będą budować świat w którym przyjdzie się nam zestarzeć.


Impuls do …

Wierzymy, że nie tylko każdy powinien mieć możliwość wypowiedzieć się, ale także, każdy powinien mieć wgląd to wypowiedzi innych. Tego chyba najbardziej brakuje dziś w tak licznych dyskusjach na temat edukacji, że mało kto ma możliwość wysłuchać wszystkich opini. Mam wrażenie, że tego typu debaty są zwykle prowadzone za zamkniętymi drzwiami, za które mało kto ma wgląd.

CALM talks ma za zadanie nie tylko zbierać opinie, ale także udostępniać je każdemu zainteresowanemu. Żyjemy dziś w bańkach informacyjnych i dlatego tak ciężko poznać opinie osób z innych środowisk na ważne dla nas tematy. Ta debata ma właśnie za zadanie poszerzenie naszych horyzontów i umożliwić spojrzenie na problemy oraz wyzwania stawiane przed Edukacją z wielu różnych stron. Chcemy aby rodzice lepiej rozumieli nauczycieli, dyrektorzy szkół przedsiębiorców, uczniowie naukowców …..

Niech treści udostępniane w CALM talks staną się impulsem do przemyśleń, impulsem do rozmów, impulsem do działania i impulsem do zmian.


Ankiety

Ankietę możesz rozwiązać bezpośrednio na stronie (poniżej) lub jeśli wolisz w ankietach Google pod tym linkiem.

Więcej ankiet

Pytania dotyczące konkretnych przedmiotów szkolnych

Ankieta Matma CALM talks – na temat Twoich doświadczeń z nauka matematyki dostępna pod tym linkiem.

Podsumowanie

Proszę nie czytaj wypowiedzi innych przed udzieleniem swoich! Niech Twoje przemyślenia będą naprawdę Twoje, a nie ukierunkowane wypowiedziami wcześniejszych osób. Tylko w ten sposób mogą one okazać się bardzo oryginalne i kreatywne, a co za tym idzie wyjątkowo wartościowe.

Wszystkie udzielone odpowiedzi znajdziesz pod linkiem poniżej.

Arkusz z wszystkimi wypowiedziami osób, które zabrały głos w debacie znajdziesz pod tym linkiem.

.

Dziękuję za pomoc

Dziękujemy za głos! Ocena wpisu - 5/5 - (3)
Poprzedni Następny

Jest tego więcej...


					Połączenie OR i AND PLC

Połączenie OR i AND

Podstawy j. LAD

Z tej prezentacji dowiesz się: czym jest suma logiczna i jak zbudować ją w j. LAD w TIA Portal kiedy wykorzystujemy połączenie szeregowe zestyków wszystkiego o cewkach i zestykach wykorzystywanych w j. LAD kiedy używać zestyki normalnie otwarte i normalnie zamknięte, jak poprawnie podpisywać elementy w programach dla sterowników PLC. Ogromne podziękowania dla Mirosława Marnego, […]


					Historia robotów cz. 3 CoBots Artykuły

Historia robotów cz. 3 CoBots

przyszłość - roboty współpracujące

zobacz też: historia robotów cz.2 – pierwsze manipulatory W trzeciej części (czyli w tym poście, ponieważ artykuł podzieliłem na kilka postów aby nie przerażać rozmiarem, link do wcześniejszej części zamieściłem powyżej) skupię się na ostatnich, nowatorskich dokonaniach branży przemysłowej, mam tu na myśli roboty współpracujące (CoBots, Collaborative Robots) czyli manipulatorów najnowszej generacji będących integralna częścią […]


					Autonomiczne ogrody wertykalne Inne

Autonomiczne ogrody wertykalne

Zazieleńmy miasta

A gdyby tak: wszystkie ogrodzenia w miastach, w szczególności wokół szkół, przedszkoli czy placów zabaw zamienić na zielone ściany? wszystkie puste ściany kamienic czy nawet bloków mieszkalnych przeobrazić w zielone murale? wszystkie ekrany akustyczne przy drogach zamienić na zielone dzieła sztuki? wokół parków, przy skwerach, na przystankach i wszelakich zaniedbanych nieużytkach poustawiać podobne konstrukcje? do […]


					Jak mogę pomóc Inne

Jak mogę pomóc

Razem możemy zminić edukację

Edukacja to zbyt istotny temat dla naszej przyszłości (nas samych, naszych dzieci ale i cywilizacji), aby pozwalać wyznaczać kierunki jej rozwoju (nie zawsze w kierunku rozwoju) grupce ekspertów ministerstwa. Nauczanie to z kolei zbyt duże wyzwanie, aby mogła sobie z nim poradzić osamotniona instytucja szkoły (w formie przedszkoli, szkół i uczelni) dlatego musimy im pomóc! […]


					Jak pomagać? Streszczenie Nasze projekty

Jak pomagać? Streszczenie

dla zabieganych

Kompendium wiedzy o udzielaniu pomocy Ukraińcom Ten artykuł to wyłącznie streszczenie obszernego tekstu, który znajdziesz pod tym linkiem Jak pomagać Ukraińcom z głową. Jeżeli chcesz zgłębić ten temat koniecznie go przeczytaj w całości. Jeśli jednak nie lubisz zbyt długich Oryginalny tekst powstał po rozmowach z osobami zarządzającymi akacjami pomocowymi na terenie Gliwic: Leszek Losza (Centrum […]


					Wszystko na temat liczb Szkoła 4.0

Wszystko na temat liczb

Naturalne, całkowite, wymierne i niewymierne ...

Na tej stronie znajdziesz: Dlaczego na jednej stronie zamieszczamy zakres tematów dla różnych klas? Ponieważ nigdy nie jest za późno aby powrócić do podstaw (bez nich nie pójdziesz dalej) i nigdy nie jest za wcześniej aby zrobić coś z poza swojego zakresu (nie chcemy hamować Twojego potencjału). Słowem wstępu dla niewtajemniczonych Jesteś pierwszy raz na […]


					Finał akcji #CzysteSzlaki Nasze projekty

Finał akcji #CzysteSzlaki

Eko edukacja i zabawa na świeżym powietrzu

Akcja #CzysteSzlaki to całoroczne wydarzenie promowane przez Fundację CALM edu Grzegorz Czekała, park linowy LinaAdrena w Gliwicach i zespół wydawniczy „Rajzyfiber” – darmowego podręcznika świadomego i bezpiecznego podróżowania.” Główny cel akcji to „wysprzątanie” przyrody, głównie w okolicy szlaków pieszych z śmieci pozostawionych przez turystów. Każda osoba wędrująca szlakami PTTK lub spacerująca po swojej zielonej okolicy […]


					Podłączenie PLC do wirtualnego HMI PLC

Podłączenie PLC do wirtualnego HMI

Symulator HMI w praktyce

Z tej prezentacji dowiesz się jak: w ciągu 7 minut stworzyć projekt w TIA Portal zawierający program dla sterownika S7-1200 i wizualizację HMI, wszystko to razem skomunikujemy i przetestujemy na fizycznym CPU oraz wirtualnym panelu HMI Basic, dowiesz się także, jak zmienić ustawienia w Windows 10 aplikacji „Set PG/PC interface”. Panele HMI symulator Dla kogo? […]


					SCADA stacyjka dynamiczna PLC

SCADA stacyjka dynamiczna

WinCC TIA Portal Professional i WinCC 7.4

Materiał z serii #EduForPro czyli materiał edukacyjny dedykowany dla profesjonalistów, którzy chcą rozwijać swoje kompetencje w tym wpisie z zakresu WinCC Professional V 15 i WinCC 7.4 Jeżeli nie jesteś profesjonalistom i chciałbyś się dowiedzieć czym tak właściwie SCADA jest to polecam ten prosty film. Z tej prezentacji dowiesz się jak w systemie SCADA Simensa: […]

Szkoła 4.0

#Tech

Wprowadzenie do świata technologii

Jeszcze uzupełniamy treści – wróć tutaj jutro.


					Anna Szajkowska - CALM talks Inne

Anna Szajkowska - CALM talks

psycholożka i psychoterapeutka

Jeżeli nie wiesz czym jest projekt CALM talks to zapraszam na tą stronę – „CALM talks – porozmawiajmy o edukacji”. Tam także znajdziesz pełne pytania. Poniżej zamieszczamy wypowiedź Pani Anny Szajkowskiej. Pełna lista wszystkich wypowiedzi jest dostępna pod tym linkiem – „CALM talks – wszystkie odpowiedzi„. Jaki był Twój ulubiony przedmiot za czasów szkolnych i […]


					Dokumenty Fundacji Inne

Dokumenty Fundacji

Statut, raporty, uchwały i sprawozdania

Cele fundacji (wycinek z statutu dostępnego poniżej) § 4.Cele Fundacji. Minister właściwy Celami Fundacji są:a) promocja edukacji, wiedzy i nowoczesnych form nauczania,b) działalność oświatowa, edukacyjna, wychowawcza i naukowa,c) promocja zdrowego stylu życia,d) integracja międzypokoleniowa i międzynarodowa oraz asymilacja kulturowa wraz z asymilacją z grupami osób wykluczonych społecznie,e) promocja wiedzy z zakresu zmian klimatycznych, ekologii i […]

Zamknij