Finał akcji #CzysteSzlaki

Eko edukacja i zabawa na świeżym powietrzu

Akcja #CzysteSzlaki to całoroczne wydarzenie promowane przez Fundację CALM edu Grzegorz Czekała, park linowy LinaAdrena w Gliwicach i zespół wydawniczy „Rajzyfiber” – darmowego podręcznika świadomego i bezpiecznego podróżowania.”

Główny cel akcji to „wysprzątanie” przyrody, głównie w okolicy szlaków pieszych z śmieci pozostawionych przez turystów. Każda osoba wędrująca szlakami PTTK lub spacerująca po swojej zielonej okolicy może zbierać odpadki i wrzucać do mediów społecznościowych zdjęcia oznaczone #CzysteSzlaki.

Dzięki tej akcji chcemy także pozwolić odkryć mieszkańcom szlaki turystyczne w ich najbliższej okolicy. Większość osób myśląc „szlaki turystyczne” myśli „GÓRY”, a przecież nie tylko tam możemy je znaleźć.

Więcej na temat akcji i o jej genezie można przeczytać na stronie WWW oraz na profilu na Facebooku.


W ramach akcji #CzysteSzlaki systematycznie organizowane są także lokalne finały, których regulamin został zamieszczony poniżej. Szczegółowe informacje każdego z finałów (data, czas trwania, nagrody, lokalizacja …) zostają zamieszczone na stronie wydarzenia na Facebooku.


Finał akcja ma na celu:

  • promocję ekologicznych form spędzania wolnego czasu,
  • naukę posługiwania się mapą wśród najmłodszych,
  • zachęcenie całej rodziny do aktywności na świeżym powietrzu,
  • integrację małych społeczności mieszkańców okolicy,
  • odkrycie szlaków turystycznych w najbliższej okolicy i zachęcenie do odkrywania ich w całym kraju od morza, przez niziny, wyżyny aż po Tatry i Beskidy.


Regulamin finałów #CzysteSzlaki


1.Założenia finałów akcji „#CzysteSzlaki”

a) Na umówionym obszarze lasu / parku, drużyny (podzielone na dwie kategorie) składające się z nieograniczonej liczby zawodników mają za zadanie zebrać jak najwięcej skarbów (śmieci w końcu mają swoją wartość) i uwiecznić je wraz z wszystkimi uczestnikami na zdjęciu zamieszczonym w mediach społecznościowych oznaczonych „#CzysteSzlaki”.

b) Na terenie akcji musi przebiegać przynajmniej jeden stały szlak pieszy PTTK uwzględniony na ogólnodostępnych mapach lub tymczasowy wyznaczony przez organizatorów wydarzenia w formie oznaczeń przywiązanych do drzew i zaznaczeniu na okazjonalnej mapce. Tymczasowy szlak ma za zadanie promocję wśród uczestników finału ciekawych miejsc w okolicy finału.

c) Udział w wydarzeniu jest nieodpłatny.

d) Każdy uczestnik bierze udział w zawodach na własną odpowiedzialność i ryzyko, nie będzie tym samym wytaczał jakichkolwiek roszczeń wobec organizatorów. Udział osób niepełnoletnich jest dozwolony wyłącznie pod opieką prawnego opiekuna.


2.Kategorie zespołów:

a) Zespół klasyfikowany „międzypokoleniowy” (czyli taki, który może wygrać główną nagrodę) składa się z przedstawiciela każdej grupy wiekowej. Przynajmniej z jednego członka najmłodszego pokolenia (do 10 lat), jednej osoby w średnim wieku (starsze rodzeństwo, rodzic) i jednego przedstawiciela bardziej dojrzałego pokolenia (dziadek, babcia). Na zdjęciu muszą znaleźć się przynajmniej te 3 osoby. Wiek uczestników będzie określany „na oko” na podstawie zamieszczonego zdjęcia.

b) Standardowy zespół – wszyscy, których nie można zakwalifikować jako „zespół międzypokoleniowy”. Taki zespół nie może wygrać nagrody głównej. Może natomiast wygrać nagrody za kolejne miejsca.

Uwaga. Nic nie stoi na przeszkodzie aby zespoły wykonywały wspólne fotografie, jednak w sytuacji zajęcia pierwszego miejsca przez takie zdjęcie nagroda wędruje do drużyny klasyfikowanej. Jeżeli na zdjęciu nie ma drużyny klasyfikowanej to nagroda będzie wręczona przedstawicielom obydwóch zespołów, podział jej zależy od ustaleń zespołów.

c) Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do wręczania dodatkowych nagród i wyróżnień uczestnikom zabawy.


3. Nagrody dla uczestników akcji #CzysteSzlaki

a) Nagrodami dla wszystkich uczestników są: czysta okolica, dobra zabawa, integracja międzypokoleniowa, nauka posługiwania się mapą i odkrywanie ciekawych miejsc w swojej najbliższej okolicy.

b) Na stronie konkretnego wydarzenia na Facebooku mogą zostać także ogłoszone dodatkowe nagrody materialne i upominki.

Drużyna wielopokoleniowa. Od najmłodszego pokolenia aż do najbardziej doświadczonego.



4. Klasyfikacja uczestników

a) Nagrody materiale są wręczane zespołowi, który na platformach społecznościowych ( Facebooku lub Instagramie) pod zamieszczonymi tam zdjęciami całego zespołu (na zdjęciu muszą się znaleźć przynajmniej 3 osoby) z zebranymi workami śmieci wykonanym na tle „zielonego eco-punktu” i oznaczonym „#CzysteSzlaki” zdobędą największą liczbę polubień.

b) Ilość zdobytych punktów (lików pod zdjęciem oznaczonymi #CzysteSzlaki i spełniającym powyższe wymagania) jest zliczana o godzinie 20.00 następnego dnia po zakończonym finale.

c) W klasyfikacji uwzględnia się tylko najpopularniejsze zdjęcie każdego z zespołów.

d) Zespół, który pod jednym z zamieszczonych zdjęć z finału uzyska największą liczbę polubień zajmuje pierwsze miejsce. Drugi zespół z następną w kolejności największą liczbą polubień uzyskuje drugie miejsce i tak dalej.

e) Procedura oceny popularności zdjęć polega na wpisaniu przez organizatorów w wyszukiwarkę na Instagramie i Facebooku wyrażenia „#CzysteSzlaki” i odczytaniu zdobytych polubień pod fotografią.

f) Udział w wydarzeniu w formie oznaczania zdjęć tagiem #CzysteSzlaki jest jednoznaczny z wyrażeniem zgody na rozpowszechnianie tych zdjęć przez Fundację CALM edu Grzegorz Czekała i pozostałych organizatorów wydarzenia w celach promocji kolejnych edycji akcji #CzysteSzlaki oraz Fundacji.


5. Wyposażenie uczestników finału

a) Świadczenia zagwarantowane przez organizatora dla uczestników

Worki na śmieci

Papierową lub cyfrową mapkę zawierającą wszystkie informacje na temat finału w tym lokalizację punktów kontrolnych oraz przebieg szlaków

Mapka z 4 edycji zabawy na terenie Nowych Gliwic

Informacje na temat bezpiecznego poruszania się na szlakach, wędrówek górskich oraz szeroko rozumianej turystyki w formie cyfrowej wersji Podręcznika Rajzyfiber dostępnego za darmo na stronie „grzegorzczekala.pl/rajzyfiber/

b) Obowiązkowe wyposażenie uczestników

Każdy z uczestników zabawy powinien być wyposażony w rękawiczki ochronne, odpowiednie obuwie (zabezpieczające przez urazem, przemoczeniem lub poślizgnięciem), nakrycie głowy oraz naskórną substancję odstraszającą kleszcze oraz komary.

Zabawa dedykowana dla całych rodzin.


6.Zielone eco-punkty

a) Miejsca na mapie oznaczone są krzyżykiem, a w terenie mają formę zielonej kartki przywiązanej do drzewa z napisem „#CzysteSzlaki” – widoczny obok.

b) Wyłącznie na tle „zielonych eco-punktów” uczestnicy zawodów mogą wykonać zdjęcie swojej drużyny wraz z zebranymi śmieciami, które będzie uwzględniane w klasyfikacji.

Warto zobaczyć

Podoba Ci się nasza akcja? Poznaj podobne

Dziękujemy za głos! Ocena wpisu - 5/5 - (1)
Poprzedni Następny

Jest tego więcej...


					Wartość bezwzględna Szkoła 4.0

Wartość bezwzględna

Jak daleko od zera?

Na tej stronie znajdziesz: Dlaczego na jednej stronie zamieszczamy zakres tematów dla różnych klas i szkół, a nawet dla studentów? Ponieważ nigdy nie jest za późno, aby powrócić do podstaw (bez nich nie pójdziesz dalej) i nigdy nie jest za wcześniej, aby zrobić coś spoza swojego zakresu (nie chcemy hamować Twojego potencjału). czytaj więcej: O […]


					#Chemia Szkoła 4.0

#Chemia

Wprowadzenie - Przedmiot chemia

Jeszcze uzupełniamy treści – wróć tutaj jutro.


					Historia robotyki cz. 2 Artykuły

Historia robotyki cz. 2

pierwszy manipulator

zobacz także: Historia robotyki cz. 1 W drugiej części przedstawię udokumentowane fakty historyczne początków rozwoju robotyzacji i przejdę do dokonań z ostatniej dekady. Następnie w kolejnych rozdziałach skupię się na ostatnich, nowatorskich dokonaniach branży przemysłowej w dziedzinie robotów współpracujących (CoBots, Collaborative Robots). Pierwszy robot przemysłowy Początek historii robotów zaprojektowanych w celu wykorzystania w przemyśle datuje […]


					Systemy liczbowe Szkoła 4.0

Systemy liczbowe

liczby rzeczywiste

Na tej stronie znajdziesz: Dlaczego na jednej stronie zamieszczamy zakres tematów dla różnych klas i szkół, a nawet dla studentów? Ponieważ nigdy nie jest za późno, aby powrócić do podstaw (bez nich nie pójdziesz dalej) i nigdy nie jest za wcześniej, aby zrobić coś spoza swojego zakresu (nie chcemy hamować Twojego potencjału). czytaj więcej: O […]


					Podłączenie PLC do wirtualnego HMI PLC

Podłączenie PLC do wirtualnego HMI

Symulator HMI w praktyce

Z tej prezentacji dowiesz się jak: Panele HMI symulator Dla kogo? Jeżeli jesteś nauczycielem i chcesz nauczyć swoich uczniów tworzyć wizualizacje na panele HMI jednak szkoły nie stać na ich zakup. Jeżeli jesteś samoukiem i chcesz rozwijać się w domu bez inwestowania w sprzęt to wbudowany symulator HMI jest dla Ciebie. Jeżeli posiadasz sterownik s7-1200 […]


					Rozwojowe filmy i programy Inne

Rozwojowe filmy i programy

dla młodzieży i rodziców

Dla kogo ta lista ? Dla odpoczywających na kanapie Siedzisz w domu i chcesz odpocząć, ale nie chcesz całkowicie zmarnować swojego czasu? Może warto obejrzeć coś wartościowego i przyjemnego jednocześnie, aby zmotywować się do pracy? Przygotowaliśmy dla Ciebie listę filmów (i seriali bo dziś to ten sam poziom), które zainteresują nie tylko inżyniera, a każdego […]


					Historia robotyki cz. 1 Artykuły

Historia robotyki cz. 1

dawne czasy

Historia robotyki – Materiał ten stanowi uzupełnienie (i przetłumaczenie na prosty język) artykułu, który miałem okazję napisać dla czasopisma branżowego: Utrzymanie Ruchu wydanie nr 1/2017 . W pierwszej części czyli w tym poście, (ponieważ artykuł podzieliłem na kilka postów aby nie przerażać rozmiarem) przedstawię udokumentowane fakty historyczne początków rozwoju automatyki i robotyzacji, nieznane szerszej opinii […]


					Jak pomagać? Streszczenie Nasze projekty

Jak pomagać? Streszczenie

dla zabieganych

Kompendium wiedzy o udzielaniu pomocy Ukraińcom Ten artykuł to wyłącznie streszczenie obszernego tekstu, który znajdziesz pod tym linkiem Jak pomagać Ukraińcom z głową. Jeżeli chcesz zgłębić ten temat koniecznie go przeczytaj w całości. Jeśli jednak nie lubisz zbyt długich Oryginalny tekst powstał po rozmowach z osobami zarządzającymi akacjami pomocowymi na terenie Gliwic: Leszek Losza (Centrum […]


					Uczelnie wyższe 4.0 Artykuły

Uczelnie wyższe 4.0

Nowa rola politechnik w XXI w.

W tak szybko zmieniającym się świecie, gdy już wszyscy wiemy, że będziemy zmuszeni do wielokrotnego przebranżowienia się w naszym życiu, spędzanie pięciu lat na jednej uczelni studiując jeden kierunek zaczyna tracić sens. Jak zatem uczelnie powinny się do tego przygotować i jaką rolę powinny zacząć odgrywać w świecie szybkich zmian? W tym rozdziale postaram się […]


					Jak mogę pomóc Inne

Jak mogę pomóc

Razem możemy zminić edukację

Edukacja to zbyt istotny temat dla naszej przyszłości (nas samych, naszych dzieci ale i cywilizacji), aby pozwalać wyznaczać kierunki jej rozwoju (nie zawsze w kierunku rozwoju) grupce ekspertów ministerstwa. Nauczanie to z kolei zbyt duże wyzwanie, aby mogła sobie z nim poradzić osamotniona instytucja szkoły (w formie przedszkoli, szkół i uczelni) dlatego musimy im pomóc! […]


					#FreeTime i Psychoedukacja Szkoła 4.0

#FreeTime i Psychoedukacja

Wprowadzenie do spędzania czasu wolnego

Na pierwszy rzut oka jest to zapewne najdziwniejszy z wszystkich przedmiotów, które uważamy, że powinny pojawić się w szkołach. Jak można uczyć spędzania czasu wolnego w szkole? Przecież to oksymoron. Nie do końca. Bo to jak spędzamy czas wolny w bardzo dużym stopniu wpływa na nasze zdrowie psychiczne. Można by ten przedmiot nazwać także „zdrowie […]


					Industry 4.0 Inne

Industry 4.0

Jak zostać inżynierem 4.0

Przemysł 4.0 (z j. angielskiego industry 4.0) to bardzo chodliwy aktualny temat, jednak znacząca większość osób nie ma pojęcia o co w tym wszystkich chodzi.Dlatego postanowiłem przygotować prezentację dla wszystkich osób zainteresowanych tym zagadnieniem, począwszy od uczniów techników, a na emerytach skończywszy. Dla uczniów dodatkowo zamieszczam informację w jaki sposób pokierować swoją edukacją, aby sprostać […]

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Zamknij