Finał akcji #CzysteSzlaki

Eko edukacja i zabawa na świeżym powietrzu

Akcja #CzysteSzlaki to całoroczne wydarzenie promowane przez Fundację CALM edu Grzegorz Czekała, park linowy LinaAdrena w Gliwicach i zespół wydawniczy „Rajzyfiber” – darmowego podręcznika świadomego i bezpiecznego podróżowania.”

Główny cel akcji to „wysprzątanie” przyrody, głównie w okolicy szlaków pieszych z śmieci pozostawionych przez turystów. Każda osoba wędrująca szlakami PTTK lub spacerująca po swojej zielonej okolicy może zbierać odpadki i wrzucać do mediów społecznościowych zdjęcia oznaczone #CzysteSzlaki.

Dzięki tej akcji chcemy także pozwolić odkryć mieszkańcom szlaki turystyczne w ich najbliższej okolicy. Większość osób myśląc „szlaki turystyczne” myśli „GÓRY”, a przecież nie tylko tam możemy je znaleźć.

Więcej na temat akcji i o jej genezie można przeczytać na stronie WWW oraz na profilu na Facebooku.


W ramach akcji #CzysteSzlaki systematycznie organizowane są także lokalne finały, których regulamin został zamieszczony poniżej. Szczegółowe informacje każdego z finałów (data, czas trwania, nagrody, lokalizacja …) zostają zamieszczone na stronie wydarzenia na Facebooku.


Finał akcja ma na celu:

  • promocję ekologicznych form spędzania wolnego czasu,
  • naukę posługiwania się mapą wśród najmłodszych,
  • zachęcenie całej rodziny do aktywności na świeżym powietrzu,
  • integrację małych społeczności mieszkańców okolicy,
  • odkrycie szlaków turystycznych w najbliższej okolicy i zachęcenie do odkrywania ich w całym kraju od morza, przez niziny, wyżyny aż po Tatry i Beskidy.


Regulamin finałów #CzysteSzlaki


1.Założenia finałów akcji „#CzysteSzlaki”

a) Na umówionym obszarze lasu / parku, drużyny (podzielone na dwie kategorie) składające się z nieograniczonej liczby zawodników mają za zadanie zebrać jak najwięcej skarbów (śmieci w końcu mają swoją wartość) i uwiecznić je wraz z wszystkimi uczestnikami na zdjęciu zamieszczonym w mediach społecznościowych oznaczonych „#CzysteSzlaki”.

b) Na terenie akcji musi przebiegać przynajmniej jeden stały szlak pieszy PTTK uwzględniony na ogólnodostępnych mapach lub tymczasowy wyznaczony przez organizatorów wydarzenia w formie oznaczeń przywiązanych do drzew i zaznaczeniu na okazjonalnej mapce. Tymczasowy szlak ma za zadanie promocję wśród uczestników finału ciekawych miejsc w okolicy finału.

c) Udział w wydarzeniu jest nieodpłatny.

d) Każdy uczestnik bierze udział w zawodach na własną odpowiedzialność i ryzyko, nie będzie tym samym wytaczał jakichkolwiek roszczeń wobec organizatorów. Udział osób niepełnoletnich jest dozwolony wyłącznie pod opieką prawnego opiekuna.


2.Kategorie zespołów:

a) Zespół klasyfikowany „międzypokoleniowy” (czyli taki, który może wygrać główną nagrodę) składa się z przedstawiciela każdej grupy wiekowej. Przynajmniej z jednego członka najmłodszego pokolenia (do 10 lat), jednej osoby w średnim wieku (starsze rodzeństwo, rodzic) i jednego przedstawiciela bardziej dojrzałego pokolenia (dziadek, babcia). Na zdjęciu muszą znaleźć się przynajmniej te 3 osoby. Wiek uczestników będzie określany „na oko” na podstawie zamieszczonego zdjęcia.

b) Standardowy zespół – wszyscy, których nie można zakwalifikować jako „zespół międzypokoleniowy”. Taki zespół nie może wygrać nagrody głównej. Może natomiast wygrać nagrody za kolejne miejsca.

Uwaga. Nic nie stoi na przeszkodzie aby zespoły wykonywały wspólne fotografie, jednak w sytuacji zajęcia pierwszego miejsca przez takie zdjęcie nagroda wędruje do drużyny klasyfikowanej. Jeżeli na zdjęciu nie ma drużyny klasyfikowanej to nagroda będzie wręczona przedstawicielom obydwóch zespołów, podział jej zależy od ustaleń zespołów.

c) Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do wręczania dodatkowych nagród i wyróżnień uczestnikom zabawy.


3. Nagrody dla uczestników akcji #CzysteSzlaki

a) Nagrodami dla wszystkich uczestników są: czysta okolica, dobra zabawa, integracja międzypokoleniowa, nauka posługiwania się mapą i odkrywanie ciekawych miejsc w swojej najbliższej okolicy.

b) Na stronie konkretnego wydarzenia na Facebooku mogą zostać także ogłoszone dodatkowe nagrody materialne i upominki.

Drużyna wielopokoleniowa. Od najmłodszego pokolenia aż do najbardziej doświadczonego.



4. Klasyfikacja uczestników

a) Nagrody materiale są wręczane zespołowi, który na platformach społecznościowych ( Facebooku lub Instagramie) pod zamieszczonymi tam zdjęciami całego zespołu (na zdjęciu muszą się znaleźć przynajmniej 3 osoby) z zebranymi workami śmieci wykonanym na tle „zielonego eco-punktu” i oznaczonym „#CzysteSzlaki” zdobędą największą liczbę polubień.

b) Ilość zdobytych punktów (lików pod zdjęciem oznaczonymi #CzysteSzlaki i spełniającym powyższe wymagania) jest zliczana o godzinie 20.00 następnego dnia po zakończonym finale.

c) W klasyfikacji uwzględnia się tylko najpopularniejsze zdjęcie każdego z zespołów.

d) Zespół, który pod jednym z zamieszczonych zdjęć z finału uzyska największą liczbę polubień zajmuje pierwsze miejsce. Drugi zespół z następną w kolejności największą liczbą polubień uzyskuje drugie miejsce i tak dalej.

e) Procedura oceny popularności zdjęć polega na wpisaniu przez organizatorów w wyszukiwarkę na Instagramie i Facebooku wyrażenia „#CzysteSzlaki” i odczytaniu zdobytych polubień pod fotografią.

f) Udział w wydarzeniu w formie oznaczania zdjęć tagiem #CzysteSzlaki jest jednoznaczny z wyrażeniem zgody na rozpowszechnianie tych zdjęć przez Fundację CALM edu Grzegorz Czekała i pozostałych organizatorów wydarzenia w celach promocji kolejnych edycji akcji #CzysteSzlaki oraz Fundacji.


5. Wyposażenie uczestników finału

a) Świadczenia zagwarantowane przez organizatora dla uczestników

Worki na śmieci

Papierową lub cyfrową mapkę zawierającą wszystkie informacje na temat finału w tym lokalizację punktów kontrolnych oraz przebieg szlaków

Mapka z 4 edycji zabawy na terenie Nowych Gliwic

Informacje na temat bezpiecznego poruszania się na szlakach, wędrówek górskich oraz szeroko rozumianej turystyki w formie cyfrowej wersji Podręcznika Rajzyfiber dostępnego za darmo na stronie „grzegorzczekala.pl/rajzyfiber/

b) Obowiązkowe wyposażenie uczestników

Każdy z uczestników zabawy powinien być wyposażony w rękawiczki ochronne, odpowiednie obuwie (zabezpieczające przez urazem, przemoczeniem lub poślizgnięciem), nakrycie głowy oraz naskórną substancję odstraszającą kleszcze oraz komary.

Zabawa dedykowana dla całych rodzin.


6.Zielone eco-punkty

a) Miejsca na mapie oznaczone są krzyżykiem, a w terenie mają formę zielonej kartki przywiązanej do drzewa z napisem „#CzysteSzlaki” – widoczny obok.

b) Wyłącznie na tle „zielonych eco-punktów” uczestnicy zawodów mogą wykonać zdjęcie swojej drużyny wraz z zebranymi śmieciami, które będzie uwzględniane w klasyfikacji.

Warto zobaczyć

Podoba Ci się nasza akcja? Poznaj podobne

Dziękujemy za głos! Ocena wpisu - 5/5 - (1)
Poprzedni Następny

Jest tego więcej...


					#Biola Szkoła 4.0

#Biola

Wprowadzenie - Przedmiot biologia

Jeszcze uzupełniamy treści – wróć tutaj jutro.


					SCADA stacyjka dynamiczna PLC

SCADA stacyjka dynamiczna

WinCC TIA Portal Professional i WinCC 7.4

Materiał z serii #EduForPro czyli materiał edukacyjny dedykowany dla profesjonalistów, którzy chcą rozwijać swoje kompetencje w tym wpisie z zakresu WinCC Professional V 15 i WinCC 7.4 Jeżeli nie jesteś profesjonalistom i chciałbyś się dowiedzieć czym tak właściwie SCADA jest to polecam ten prosty film. Z tej prezentacji dowiesz się jak w systemie SCADA Simensa: […]


					Jak pomagać Ukraińcom z głową Nasze projekty

Jak pomagać Ukraińcom z głową

aby nie szkodzić i się nie wypalić

Zbyt długi artykuł dla Ciebie? Szukasz streszczenia? Jeżeli jesteś bardzo zabiegany to kliknij w ten link: Jak pomagać – streszczenie dla zabieganych. Kompendium wiedzy o udzielaniu pomocy Poniższy artykuł opisuje działania oraz plany dotyczące Gliwic, jednak jeżeli potrzebujesz to bez problemu powinieneś być w stanie powtórzenia je także w innych miastach. Jeżeli czytelniku prowadzisz inne […]


					#Mata Szkoła 4.0

#Mata

Wprowadzenie - Przedmiot matematyka

Jeszcze uzupełniamy treści – po więcej informacji wróć tutaj jutro. W co wierzymy: Po pierwsze, nie ma ludzi niezdolnych do nauczenia się matematyki, są wyłącznie uczniowie, którzy nie mieli jeszcze szczęścia spotkać odpowiednich nauczycieli lub tacy, którym na tym nie zależy, bo nie wiedzą po co im ona. Głównym celem nauki matematyki jest umiejętność logicznego […]


					Języki programowania PLC PLC

Języki programowania PLC

jak się dogadać z maszyną

Języki programowania są kluczowym narzędziem w świecie technologii, służącym jako medium komunikacji między człowiekiem a maszyną. Te zestawy formalnych instrukcji umożliwiają nam tworzenie programów, które komputery mogą wykonywać. Są one nieodłącznym elementem tworzenia oprogramowania, systemów operacyjnych, aplikacji mobilnych, stron internetowych, gier komputerowych i wiele więcej. Podobnie jak w przypadku języków naturalnych, różne języki programowania mają […]


					Zadanie PLC - Generator impulsów PLC

Zadanie PLC - Generator impulsów

Proste zadania aby utrwalić swoją wiedzę

Co musisz znać, aby wykonać to zadanie? Znać zasadę działania poszczególnych timerów – 4xP (ściąga) Potrafić się posługiwać zestykami I to tyle ZADANIE PLC dla początkujących programistów Generator impulsów niesymetrycznych Stwórz układ który po załadowaniu na sterownik będzie powodował, że lampka będzie świecić przez 0.75s (T#750ms), a przez a 1.5s będzie wyłączona i ponownie świecić […]


					Komparatory PLC

Komparatory

Porównania wartości

Zagadnienie z kategorii najprostszych i najkrótszych. Nim przejdziemy do tematu tego rozdziału sprawdźmy w bab.la skąd nazwa: compare to {czas.} PL porównać do, porównać z, porównywać do, porównywać z, przyrównać do przyrównywać do. W takim razie komparatory służą tylko albo aż do jednego, czyli porównywania wartości. Jak użyć komparatorów? W celu porównania wartości musimy: W […]


					EDUmiejsca Inne

EDUmiejsca

centra edukacyjne, parki, muzea

Albert Einstein kiedyś powiedział, że początkowe lata nauki fizyki powinny opierać się tylko i wyłącznie na ciekawych eksperymentach. Na szczęście w XXI w. nie tylko nauka fizyki może przyjmować formę eksperymentalną i doświadczalną, a tak naprawdę już każdy przedmiot co udowadnia poniższa mapa. Jeżeli znasz inne miejsca, które powinny się znaleźć na powyższej mapie daj […]


					Bloczek MOVE PLC

Bloczek MOVE

Ruszyć, przesłać, przekopiować wartość

Jeden z najczęściej używanych bloczków, ponieważ jest to chyba najbardziej wszechstronny z bloczków. Z folderu MOVE na poziomie podstawowym (a takiego dotyczy ten podręcznik) powinieneś zainteresować się tylko jednym bloczkiem – „MOVE”. Bloczek MOVE jak sama nazwa wskazuje…. Co słownik bab.la ma na ten tematmove {czas.} PL przenieść ruszyć poruszyć ruszać przesunąć skłonić przesiąść się […]


					ReflexOn Inne

ReflexOn

Explory 2023

Projekt uczniów (moich kursantów) technikum Zespół Szkół Politechnicznych w Głogowie ReflexOn to innowacyjne urządzenie, które pozwala na usprawnienie rehabilitacji, trening umysłu, doskonalenie szybkich procesów myślowych, koordynacji ruchowej oraz nauki. Podoba się projekt? Możesz na niego zagłosować na stronie: https://www.explory.pl/2023/ Jego główne cechy to: prosta i przyjemna forma sterowania, interaktywne elementy, automatyczny proces zbierania informacji, angażujące […]


					Markery i Clock memory PLC

Markery i Clock memory

Notatnik wewnątrz PLC

Jak jaki sposób zapisać stan bitu na CPU, aby móc go sprawdzić w przyszłości? Z tej prezentacji:


					#Fiza Szkoła 4.0

#Fiza

Wprowadzenie - Przedmiot fizyka

Jeszcze uzupełniamy treści – wróć tutaj jutro.

5 thoughts on “Finał akcji #CzysteSzlaki

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zamknij