Finał akcji #CzysteSzlaki

Eko edukacja i zabawa na świeżym powietrzu

Akcja #CzysteSzlaki to całoroczne wydarzenie promowane przez Fundację CALM edu Grzegorz Czekała, park linowy LinaAdrena w Gliwicach i zespół wydawniczy „Rajzyfiber” – darmowego podręcznika świadomego i bezpiecznego podróżowania.”

Główny cel akcji to „wysprzątanie” przyrody, głównie w okolicy szlaków pieszych z śmieci pozostawionych przez turystów. Każda osoba wędrująca szlakami PTTK lub spacerująca po swojej zielonej okolicy może zbierać odpadki i wrzucać do mediów społecznościowych zdjęcia oznaczone #CzysteSzlaki.

Dzięki tej akcji chcemy także pozwolić odkryć mieszkańcom szlaki turystyczne w ich najbliższej okolicy. Większość osób myśląc „szlaki turystyczne” myśli „GÓRY”, a przecież nie tylko tam możemy je znaleźć.

Więcej na temat akcji i o jej genezie można przeczytać na stronie WWW oraz na profilu na Facebooku.


W ramach akcji #CzysteSzlaki systematycznie organizowane są także lokalne finały, których regulamin został zamieszczony poniżej. Szczegółowe informacje każdego z finałów (data, czas trwania, nagrody, lokalizacja …) zostają zamieszczone na stronie wydarzenia na Facebooku.


Finał akcja ma na celu:

  • promocję ekologicznych form spędzania wolnego czasu,
  • naukę posługiwania się mapą wśród najmłodszych,
  • zachęcenie całej rodziny do aktywności na świeżym powietrzu,
  • integrację małych społeczności mieszkańców okolicy,
  • odkrycie szlaków turystycznych w najbliższej okolicy i zachęcenie do odkrywania ich w całym kraju od morza, przez niziny, wyżyny aż po Tatry i Beskidy.


Regulamin finałów #CzysteSzlaki


1.Założenia finałów akcji „#CzysteSzlaki”

a) Na umówionym obszarze lasu / parku, drużyny (podzielone na dwie kategorie) składające się z nieograniczonej liczby zawodników mają za zadanie zebrać jak najwięcej skarbów (śmieci w końcu mają swoją wartość) i uwiecznić je wraz z wszystkimi uczestnikami na zdjęciu zamieszczonym w mediach społecznościowych oznaczonych „#CzysteSzlaki”.

b) Na terenie akcji musi przebiegać przynajmniej jeden stały szlak pieszy PTTK uwzględniony na ogólnodostępnych mapach lub tymczasowy wyznaczony przez organizatorów wydarzenia w formie oznaczeń przywiązanych do drzew i zaznaczeniu na okazjonalnej mapce. Tymczasowy szlak ma za zadanie promocję wśród uczestników finału ciekawych miejsc w okolicy finału.

c) Udział w wydarzeniu jest nieodpłatny.

d) Każdy uczestnik bierze udział w zawodach na własną odpowiedzialność i ryzyko, nie będzie tym samym wytaczał jakichkolwiek roszczeń wobec organizatorów. Udział osób niepełnoletnich jest dozwolony wyłącznie pod opieką prawnego opiekuna.


2.Kategorie zespołów:

a) Zespół klasyfikowany „międzypokoleniowy” (czyli taki, który może wygrać główną nagrodę) składa się z przedstawiciela każdej grupy wiekowej. Przynajmniej z jednego członka najmłodszego pokolenia (do 10 lat), jednej osoby w średnim wieku (starsze rodzeństwo, rodzic) i jednego przedstawiciela bardziej dojrzałego pokolenia (dziadek, babcia). Na zdjęciu muszą znaleźć się przynajmniej te 3 osoby. Wiek uczestników będzie określany „na oko” na podstawie zamieszczonego zdjęcia.

b) Standardowy zespół – wszyscy, których nie można zakwalifikować jako „zespół międzypokoleniowy”. Taki zespół nie może wygrać nagrody głównej. Może natomiast wygrać nagrody za kolejne miejsca.

Uwaga. Nic nie stoi na przeszkodzie aby zespoły wykonywały wspólne fotografie, jednak w sytuacji zajęcia pierwszego miejsca przez takie zdjęcie nagroda wędruje do drużyny klasyfikowanej. Jeżeli na zdjęciu nie ma drużyny klasyfikowanej to nagroda będzie wręczona przedstawicielom obydwóch zespołów, podział jej zależy od ustaleń zespołów.

c) Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do wręczania dodatkowych nagród i wyróżnień uczestnikom zabawy.


3. Nagrody dla uczestników akcji #CzysteSzlaki

a) Nagrodami dla wszystkich uczestników są: czysta okolica, dobra zabawa, integracja międzypokoleniowa, nauka posługiwania się mapą i odkrywanie ciekawych miejsc w swojej najbliższej okolicy.

b) Na stronie konkretnego wydarzenia na Facebooku mogą zostać także ogłoszone dodatkowe nagrody materialne i upominki.

Drużyna wielopokoleniowa. Od najmłodszego pokolenia aż do najbardziej doświadczonego.



4. Klasyfikacja uczestników

a) Nagrody materiale są wręczane zespołowi, który na platformach społecznościowych ( Facebooku lub Instagramie) pod zamieszczonymi tam zdjęciami całego zespołu (na zdjęciu muszą się znaleźć przynajmniej 3 osoby) z zebranymi workami śmieci wykonanym na tle „zielonego eco-punktu” i oznaczonym „#CzysteSzlaki” zdobędą największą liczbę polubień.

b) Ilość zdobytych punktów (lików pod zdjęciem oznaczonymi #CzysteSzlaki i spełniającym powyższe wymagania) jest zliczana o godzinie 20.00 następnego dnia po zakończonym finale.

c) W klasyfikacji uwzględnia się tylko najpopularniejsze zdjęcie każdego z zespołów.

d) Zespół, który pod jednym z zamieszczonych zdjęć z finału uzyska największą liczbę polubień zajmuje pierwsze miejsce. Drugi zespół z następną w kolejności największą liczbą polubień uzyskuje drugie miejsce i tak dalej.

e) Procedura oceny popularności zdjęć polega na wpisaniu przez organizatorów w wyszukiwarkę na Instagramie i Facebooku wyrażenia „#CzysteSzlaki” i odczytaniu zdobytych polubień pod fotografią.

f) Udział w wydarzeniu w formie oznaczania zdjęć tagiem #CzysteSzlaki jest jednoznaczny z wyrażeniem zgody na rozpowszechnianie tych zdjęć przez Fundację CALM edu Grzegorz Czekała i pozostałych organizatorów wydarzenia w celach promocji kolejnych edycji akcji #CzysteSzlaki oraz Fundacji.


5. Wyposażenie uczestników finału

a) Świadczenia zagwarantowane przez organizatora dla uczestników

Worki na śmieci

Papierową lub cyfrową mapkę zawierającą wszystkie informacje na temat finału w tym lokalizację punktów kontrolnych oraz przebieg szlaków

Mapka z 4 edycji zabawy na terenie Nowych Gliwic

Informacje na temat bezpiecznego poruszania się na szlakach, wędrówek górskich oraz szeroko rozumianej turystyki w formie cyfrowej wersji Podręcznika Rajzyfiber dostępnego za darmo na stronie „grzegorzczekala.pl/rajzyfiber/

b) Obowiązkowe wyposażenie uczestników

Każdy z uczestników zabawy powinien być wyposażony w rękawiczki ochronne, odpowiednie obuwie (zabezpieczające przez urazem, przemoczeniem lub poślizgnięciem), nakrycie głowy oraz naskórną substancję odstraszającą kleszcze oraz komary.

Zabawa dedykowana dla całych rodzin.


6.Zielone eco-punkty

a) Miejsca na mapie oznaczone są krzyżykiem, a w terenie mają formę zielonej kartki przywiązanej do drzewa z napisem „#CzysteSzlaki” – widoczny obok.

b) Wyłącznie na tle „zielonych eco-punktów” uczestnicy zawodów mogą wykonać zdjęcie swojej drużyny wraz z zebranymi śmieciami, które będzie uwzględniane w klasyfikacji.

Warto zobaczyć

Podoba Ci się nasza akcja? Poznaj podobne

Dziękujemy za głos! Ocena wpisu - 5/5 - (1)
Poprzedni Następny

Jest tego więcej...


					Łukasz Grabowski - CALM talks Inne

Łukasz Grabowski - CALM talks

przedsiębiorca i wykładowca

Jeżeli nie wiesz czym jest projekt CALM talks to zapraszam na tą stronę – „CALM talks – porozmawiajmy o edukacji”. Tam także znajdziesz pełne pytania, na które tu znajdziesz odpowiedzi. Poniżej zamieszczamy podsumowanie wszystkich – naszym zdaniem – najciekawszych wypowiedzi udzielonych w tym projekcie. Pełna lista wszystkich wypowiedzi jest dostępna pod tym linkiem – „CALM […]


					Industry 4.0 Inne

Industry 4.0

Jak zostać inżynierem 4.0

Przemysł 4.0 (z j. angielskiego industry 4.0) to bardzo chodliwy aktualny temat, jednak znacząca większość osób nie ma pojęcia o co w tym wszystkich chodzi.Dlatego postanowiłem przygotować prezentację dla wszystkich osób zainteresowanych tym zagadnieniem, począwszy od uczniów techników, a na emerytach skończywszy. Dla uczniów dodatkowo zamieszczam informację w jaki sposób pokierować swoją edukacją, aby sprostać […]


					Książki dla nauczycieli Inne

Książki dla nauczycieli

i wszystkich zainteresowanych edukacją

„Kreatywna szkoła” i „Oblicza umysłu”Ken Robinson Dwie książki z kategorii „Co z szkołą jest nie tak i dlaczego niektórym udało się to zrobić lepiej”. Autor dzieli się swoimi doświadczeniami i przemyśleniami, a także przytacza wiele konkretnych szkół i organizacji, którym się udaje skutecznie wprowadzać innowacje. „Oblicza umysłu” to interesująca książka która opisuje różne aspekty ludzkiego […]


					Neurodydaktyka - jak się uczyć Artykuły

Neurodydaktyka - jak się uczyć

aby się nauczyć - prostymi słowami

Z tego artykułu dowiesz się: czym jest neurodydaktyka, ta dziwnie brzmiąca dziedzina nauki. Zrozumiesz dlaczego nasi przodkowie żyjący setki tysięcy lat temu jeszcze dziś w świecie smartfonów tak skutecznie utrudniają nam uczenie się. Dowiesz się dlaczego nie zapominasz – i prawdopodobnie nigdy nie zapomnisz – jak się jeździ na rowerze lub pływa, ale niewykorzystywane języki […]


					CALM tests Inne

CALM tests

Autorski generator testów

Automatyka i Ekologia Oprogramowanie CALM tests w wersji testowej (pierwszy mój samodzielny projekt w języku js). Oprawa graficzna Daniel Polak. Znajdziesz tutaj testy: Dla uczestników moich szkoleń aby podsumować i powtórzyć wiedze zdobytą każdego dnia kursu, Na temat prawidłowej segregacji śmieci – ogromna baza pytań – SPRAWDŹ ILE NAPRAWDĘ WIESZ Z TEGO TEMATY Na temat […]


					TIA Portal pierwsze kroki PLC

TIA Portal pierwsze kroki

Pobranie, instalacja - testy PLCSIM oraz HMI

Wpis aktualizowano – luty 2021 Z tej prezentacji dowiesz się: zobacz też: CALM_PLCsim – darmowy symulator stanowiska edukacyjnego dla S7-1200 CPU Ogromne podziękowania dla Mirosława Marnego, Tomasz Pąchalskiego i Michała Sobczyka za poświęcony czas na przeklikanie, posprawdzanie i poprawienie treści tej prezentacji do bardziej przyjaznej formy.


					Potęgi Szkoła 4.0

Potęgi

potęgi o wykładniku naturalnym, całkowitym i całkowitym ujemnym

Na tej stronie znajdziesz: Dlaczego na jednej stronie zamieszczamy zakres tematów dla różnych klas i szkół, a nawet dla studentów? Ponieważ nigdy nie jest za późno, aby powrócić do podstaw (bez nich nie pójdziesz dalej) i nigdy nie jest za wcześniej, aby zrobić coś spoza swojego zakresu (nie chcemy hamować Twojego potencjału). czytaj więcej: O […]


					Historia automatyzacji Artykuły

Historia automatyzacji

Starożytność

Ktesibios – Pierwszy układ regulacji Pierwszy układ regulacji, który udało mi się potwierdzić w kilku źródłach był ten skonstruowany przez Ktesibiosa (gr. Κτησίβιος ὁ Ἀλεξανδρεύς, ur. 285 p.n.e., zm. 228 p.n.e.) wielkiego greckiego uczonego i konstruktora. Przez wielu nazywany ojcem pneumatyki, a przez innych nawet ojcem inżynierii, który początkowo prawdopodobnie zarabiał jako fryzjer, bo taki […]


					#FreeTime i Psychoedukacja Szkoła 4.0

#FreeTime i Psychoedukacja

Wprowadzenie do spędzania czasu wolnego

Na pierwszy rzut oka jest to zapewne najdziwniejszy z wszystkich przedmiotów, które uważamy, że powinny pojawić się w szkołach. Jak można uczyć spędzania czasu wolnego w szkole? Przecież to oksymoron. Nie do końca. Bo to jak spędzamy czas wolny w bardzo dużym stopniu wpływa na nasze zdrowie psychiczne. Można by ten przedmiot nazwać także „zdrowie […]


					Historia robotyki cz. 1 Artykuły

Historia robotyki cz. 1

dawne czasy

Historia robotyki – Materiał ten stanowi uzupełnienie (i przetłumaczenie na prosty język) artykułu, który miałem okazję napisać dla czasopisma branżowego: Utrzymanie Ruchu wydanie nr 1/2017 . W pierwszej części czyli w tym poście, (ponieważ artykuł podzieliłem na kilka postów aby nie przerażać rozmiarem) przedstawię udokumentowane fakty historyczne początków rozwoju automatyki i robotyzacji, nieznane szerszej opinii […]


					Przewidzieć przyszłość Inne

Przewidzieć przyszłość

Futurystyka i nowe technologie

Jedno z moich ulubionych haseł które napędza mnie do działania, zmotywowało do otwarcia firmy, założenia fundacji brzmi: „Najlepszym sposobem na przewidywanie przyszłości jest jej tworzenie. Każdego dnia, systematycznie, małymi kroczkami” W tym poście nie skupimy się na nauce, aby faktycznie budować naszą przyszłość, ale zaprezentujemy kilka książek, dzięki którym łatwiej będzie można sobie tą przyszłość […]


					Zadanie PLC

Zadanie "Przełącznik"

Zadanie do samodzielnej realizacji

Dla kogo przygotowałem to zadanie? Jeżeli jesteś nauczycielem i nie masz do końca pomysłu jakie zadania z programowania PLC powinieneś zadać uczniom – to jest ona dla Ciebie. Jeśli jesteś samoukiem (takim jak ja) i samodzielnie dążysz do poszerzania swoich horyzontów i umiejętności, to ta prezentacja (i wszystkie inne na tej stronie) może się okazać […]

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Zamknij