Zbiory, podzbiory liczbowe i przedziały - podzielić na trzy - w rozbudowie

oś liczbowa i sporo zadań

Na tej stronie znajdziesz:

Spis treści

Po co mi to?

Oś liczbowa

Zbiory liczbowe

Przedziały

Podzbiory zbioru skończonego (treść rozszerzona)

Sprawdź swoją wiedzę

Dla nauczyciela

Dlaczego na jednej stronie zamieszczamy zakres tematów dla różnych klas i szkół, a nawet dla studentów? Ponieważ nigdy nie jest za późno aby powrócić do podstaw (bez nich nie pójdziesz dalej) i nigdy nie jest za wcześniej aby zrobić coś z poza swojego zakresu (nie chcemy hamować Twojego potencjału).

czytaj więcej: O projekcie „Szkoła 4.0”

Baza wiedzy dla wszystkich, tworzona przez wszystkich

Jeżeli też dostrzegasz fakt, że podstawy wszystkich przedmiotów ścisłych nie zmieniły się przez ostatnie wieki, a my niestety nadal nie potrafimy prezentować tej wiedzy w ciekawy, atrakcyjny, inspirujący i nowoczesny sposób to przyłącz się do nas! Niezależnie od tego czy jesteś nauczycielem (który chce zaoszczędzić swój czas w przyszłości i trafić z materiałami, które przygotował do większej liczby uczniów niż tylko tych, których masz w sali), czy jesteś uczniem ( i chcesz otrzymywać wiedzę w ciekawszej formie, ale także pochwalić się tym co wartościowego odnalazłeś w sieci) albo twórcą (grafikiem, animatorem, mówcą, popularyzatorem nauki i chcesz pokazać ludziom, że Nauka jest ciekawa) ten projekt powstał dla Ciebie.

Jeżeli naszą bazę wiedzy „Szkoła 4.0” przygotujemy raz, a dobrze, to powinna ona posłużyć w przyszłości nie tylko naszym dzieciom ale także prawnukom!

Jeżeli posiadasz coś co może uzupełnić wiedze na tej stronie to wrzuć to do komentarza pod nią lub uzupełnij tę ankietę.


Dla ucznia

Po co Ci to?

Jeżeli nie wiesz po co masz się czegoś uczyć to o wiele trudniej się tego nauczyć. Głównym celem edukacji nie jest wiedza, lecz działanie. Dopytuj, szukaj zastosowania, a w końcu się okaże, że naprawdę warto się tego nauczyć.

  • Nie każde zadanie ma jedno rozwiązanie, a dzięki zbiorom i przedziałom będziesz w stanie je rozwiązać.


Powinieneś już to znać – cegiełki

Nauka matematyki to proces w dużej mierze liniowy, wymagający zachowania odpowiedniej kolejności zagadnień aby osiągnąć zamierzony cel. Nie możesz stawiać dachu nie posiadając fundamentów, tak samo jak nie możesz potęgować nie potrafiąc mnożyć. Pamiętaj, że nie ma zagadnień skomplikowanych, są tylko zagadnienia złożone, składające się z wielu bardzo prostych podstawowych cegiełek. Poniżej znajdziesz listę zagadnień, które potrzebujesz opanować nim zaczniesz zdobywać kolejne stopnie wtajemniczenia z tego zakresu.

Wszystko na temat liczb. Ten artykuł jest tak naprawdę rozwinięciem lub kontynuacją wcześniejszego poświęconego zbiorom liczb rzeczywistych, całkowitych, wymiernych ….

Link do kolejnego zagadnienia


Oś liczbowa

Oceń ten link

( 1 / 3 )

Przydatne materiały – Zbiory liczbowe i podzbiory

Filmy

( 0 / 0 )

Pozostałe materiały wideo dla tego zagadnienia

Oceń ten link

( 3 / 3.3 )

Oceń ten link

( 0 / 0 )

Oceń ten link

( 0 / 0 )

Oceń ten link

( 0 / 0 )

Oceń ten link

( 0 / 0 )

Oceń ten link

( 0 / 0 )

Oceń ten link

( 0 / 0 )

Pozostałe materiały – zbiory i podzbiory

Oceń ten link

( 0 / 0 )

Oceń ten link

( 0 / 0 )

Oceń ten link

( 0 / 0 )

Czy wiedziałeś, że

SUDOKU to po japońsku „liczba musi wystąpić tylko raz”. Stąd nazwa tej niezwykle popularnej łamigłówki, która powstała w 1980 roku jako wariacja amerykańskiej łamigłówki liczbowej „Number Place” (autorstwa Howarda Garnsa z Indiany). Za ojca sudoku uważa się Maki Kaji, który przygotował jej pierwsze przykłady do jednej z japońskich gazet, co spotkało się z ogromnym brakiem zainteresowania czytelników. Dopiero w wrześniu 2004 roku Nowozelandczyk Wayne Gould rozpropagował łamigłówkę (w 3 miesiące) na cały świat!

Ile można zaprojektować różnych układów liczb w sudoku? Zbiór takich łamigłówek wynosi dokładnie 6.670.903.752.021.072.963.960 sztuk, ale gdybyśmy chcieli wykluczyć wariacje obracane o 90 stopni i odbicia lustrzane to już tylko 5.5 miliarda wariantów.

[Źródło „Przygody Alexa w krainie liczb” – Alex Bellos]


Przydatne materiały
– Przedziały liczbowe

Filmy

( 0 / 0 )

Pozostałe materiały wideo dla tego zagadnienia

Oceń ten link

( 0 / 0 )

Oceń ten link

( 0 / 0 )

Oceń ten link

( 0 / 0 )

Pozostałe materiały – Przedziały liczbowe

Oceń ten link

( 0 / 0 )

Link 4 – pomóż nam rozbudować tą bazę linków

Oceń ten link

( 3 / 3.3 )


Podzbiory zbioru skończonego (treść rozszerzona)

Sprawdź co już wiesz

Łamigłówki, zadania, testy i wszystko to gdzie można samodzielnie sprawdzić swoją wiedzę.

Oceń ten link

( 0 / 0 )

Oceń ten link

( 0 / 0 )


Dla nauczycieli

Jeżeli posiadasz materiały, które mogą ułatwić pracę innym nauczycielom (twojego autorstwa lub które możesz legalnie udostępnić) to proszę podziel się nimi w tej ankiecie. W razie pytań lub jeśli wyrażasz chęć współpracy, skontaktuj się z nami na FundacjaCALMedu@grzegorzczekala.pl.

Zostaw swoją ocenę
Poprzedni Następny

Jest tego więcej...


					Połączenie OR i AND PLC

Połączenie OR i AND

Podstawy j. LAD

Z tej prezentacji dowiesz się: Rodzaje połączeń Zestyki (a także cewki, które są mniej intuicyjne) można połączyć na dwa sposoby: szeregowo (jeden za drugim) lub równolegle (jeden pod drugim). Rodzaj połączenia wpływa na logiczny warunek wysterowania cewki. AND – iloczyn logiczny – „i’ Połączenie szeregowe wymaga od nas przytrzymania dwóch przycisków (P0 i P1)w tym […]


					Industry 4.0 Inne

Industry 4.0

Jak zostać inżynierem 4.0

Przemysł 4.0 (z j. angielskiego industry 4.0) to bardzo chodliwy aktualny temat, jednak znacząca większość osób nie ma pojęcia o co w tym wszystkich chodzi.Dlatego postanowiłem przygotować prezentację dla wszystkich osób zainteresowanych tym zagadnieniem, począwszy od uczniów techników, a na emerytach skończywszy. Dla uczniów dodatkowo zamieszczam informację w jaki sposób pokierować swoją edukacją, aby sprostać […]


					Podziel się opinią Inne

Podziel się opinią

Co można zrobić lepiej ...

Jeżeli dotarłeś na tą stronę to znaczy, że albo uczestniczyłeś w jednym z naszych projektów albo właśnie skończyłeś czytać jedną z książek. Nadszedł tym samym czas, aby napisać co o tym sądzisz. Ponieważ pozytywne komentarze najbardziej motywują do dalszego tworzenia podobnych projektów, a negatywne umożliwiają dopracowywanie i wynoszenie ich na lepszy poziom. Teraz Twoja kolej! […]


					Rzut oka w niedaleką przyszłość Artykuły Prowokacje

Rzut oka w niedaleką przyszłość

Technologie jutra codziennego użytku

Jutro jest już dziś? Czy DZIŚ możemy powiedzieć, że tak naprawdę to JUTRO rozpoczęło się już WCZORAJ? Kiedy zastanawiamy się nad przyszłością (powiedzmy taką za 20 lat, abyśmy byli w stanie ją sobie wyobrazić), nasza wyobraźnia nieuchronnie ucieka w stronę kreskówki o Jetsonach (czytaj Dżetsonach), na której pewnie spora część czytelników się wychowała. Dla młodszych […]


					Szkoła 4.0 Nasze projekty

Szkoła 4.0

Nowy wymiar edukacji na miarę XXI wieku

Motto projektu: Uczyć się tego co się chce, gdzie się chce, kiedy nam pasuje, w takiej formie jak lubimy, za darmo O co chodzi? Szkoła 4.0 to ogólnodostępny niekomercyjny projekt Fundacji CALM edu mający za zadanie ułatwić naukę uczniom i pracę nauczycielom, korepetytorom, wykładowca, promotor nauki… Naszym celem jest raz na zawsze uporządkowanie i rozpropagowanie […]


					SCADA stacyjka dynamiczna PLC

SCADA stacyjka dynamiczna

WinCC TIA Portal Professional i WinCC 7.4

Materiał z serii #EduForPro czyli materiał edukacyjny dedykowany dla profesjonalistów, którzy chcą rozwijać swoje kompetencje w tym wpisie z zakresu WinCC Professional V 15 i WinCC 7.4 Jeżeli nie jesteś profesjonalistom i chciałbyś się dowiedzieć czym tak właściwie SCADA jest to polecam ten prosty film. Z tej prezentacji dowiesz się jak w systemie SCADA Simensa: […]


					#Biola Szkoła 4.0

#Biola

Wprowadzenie - Przedmiot biologia

Jeszcze uzupełniamy treści – wróć tutaj jutro.


					Neurodydaktyka - jak się uczyć Artykuły

Neurodydaktyka - jak się uczyć

aby się nauczyć - prostymi słowami

Z tego artykułu dowiesz się: czym jest neurodydaktyka, ta dziwnie brzmiąca dziedzina nauki. Zrozumiesz dlaczego nasi przodkowie żyjący setki tysięcy lat temu jeszcze dziś w świecie smartfonów tak skutecznie utrudniają nam uczenie się. Dowiesz się dlaczego nie zapominasz – i prawdopodobnie nigdy nie zapomnisz – jak się jeździ na rowerze lub pływa, ale niewykorzystywane języki […]


					Zakresy zmiennych PLC PLC

Zakresy zmiennych PLC

Bity, bajty, słowa i podwójne słowa

Z tej prezentacji dowiesz się: Po co mi to? Zrozumienie zakresów zmiennych jest kluczowe dla każdego studenta informatyki z wielu powodów: 1. Zarządzanie pamięcią: Zrozumienie zakresu zmiennych pozwala programistom na lepsze zarządzanie pamięcią. Na przykład, jeśli programista wie, że pewne dane nigdy nie przekroczą określonej wartości, może zdecydować się na użycie typu zmiennej, który zajmuje […]


					Chemia dla przedszkolaka Dla najmłodszych

Chemia dla przedszkolaka

Eksperymenty dla najmłodszych

A co gdyby tak zaprosić doktorów organizujących pokazy dla dzieci podczas „Nocy naukowców Politechniki Śląskiej” do przedszkola? Jak pomyśleliśmy tak, też zrobiliśmy tym bardziej, że organizatorką jednego z nich jest kuzynka mojej żony dr Ania Byczek-Wyrostek. O tym jak dobrze udał się taki „prosty” pokaz rodem z Krainy Lodu z wykorzystaniem suchego lodu (dwutlenku węgla […]


					ReflexOn Inne

ReflexOn

Explory 2023

Projekt uczniów (moich kursantów) technikum Zespół Szkół Politechnicznych w Głogowie ReflexOn to innowacyjne urządzenie, które pozwala na usprawnienie rehabilitacji, trening umysłu, doskonalenie szybkich procesów myślowych, koordynacji ruchowej oraz nauki. Podoba się projekt? Możesz na niego zagłosować na stronie: https://www.explory.pl/2023/ Jego główne cechy to: prosta i przyjemna forma sterowania, interaktywne elementy, automatyczny proces zbierania informacji, angażujące […]


					Element NOT - negacja PLC

Element NOT - negacja

Prostymi słowami

Jeżeli na wejście zestyku NOT dociera stan wysoki to na wyjściu będzie niski. Jeżeli na wejściu zestyku NOT jest stan niski (brak wysterowania) to na jego wyjściu pojawi się wysoki stan logiczny, który można użyć choćby do załączenia lampki. Jeżeli wiesz jak działa zestyk typu NC (normalnie zamknięty) to stosunkowo łatwo wyobrazić sobie, że tak […]

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Zamknij