Na tej stronie znajdziesz:
Dlaczego na jednej stronie zamieszczamy zakres tematów dla różnych klas i szkół, a nawet dla studentów? Ponieważ nigdy nie jest za późno aby powrócić do podstaw (bez nich nie pójdziesz dalej) i nigdy nie jest za wcześniej aby zrobić coś z poza swojego zakresu (nie chcemy hamować Twojego potencjału).
czytaj więcej: O projekcie „Szkoła 4.0”
Baza wiedzy dla wszystkich, tworzona przez wszystkich
Jeżeli też dostrzegasz fakt, że podstawy wszystkich przedmiotów ścisłych nie zmieniły się przez ostatnie wieki, a my niestety nadal nie potrafimy prezentować tej wiedzy w ciekawy, atrakcyjny, inspirujący i nowoczesny sposób to przyłącz się do nas! Niezależnie od tego czy jesteś nauczycielem (który chce zaoszczędzić swój czas w przyszłości i trafić z materiałami, które przygotował do większej liczby uczniów niż tylko tych, których masz w sali), czy jesteś uczniem ( i chcesz otrzymywać wiedzę w ciekawszej formie, ale także pochwalić się tym co wartościowego odnalazłeś w sieci) albo twórcą (grafikiem, animatorem, mówcą, popularyzatorem nauki i chcesz pokazać ludziom, że Nauka jest ciekawa) ten projekt powstał dla Ciebie.
Jeżeli naszą bazę wiedzy „Szkoła 4.0” przygotujemy raz, a dobrze, to powinna ona posłużyć w przyszłości nie tylko naszym dzieciom ale także prawnukom!
Jeżeli posiadasz coś co może uzupełnić wiedze na tej stronie to wrzuć to do komentarza pod nią lub uzupełnij tę ankietę.
Dla ucznia
Po co Ci to?
Jeżeli nie wiesz po co masz się czegoś uczyć to o wiele trudniej się tego nauczyć. Głównym celem edukacji nie jest wiedza, lecz działanie. Dopytuj, szukaj zastosowania, a w końcu się okaże, że naprawdę warto się tego nauczyć.
- Nie każde zadanie ma jedno rozwiązanie, a dzięki zbiorom i przedziałom będziesz w stanie je rozwiązać.
Powinieneś już to znać – cegiełki
Nauka matematyki to proces w dużej mierze liniowy, wymagający zachowania odpowiedniej kolejności zagadnień aby osiągnąć zamierzony cel. Nie możesz stawiać dachu nie posiadając fundamentów, tak samo jak nie możesz potęgować nie potrafiąc mnożyć. Pamiętaj, że nie ma zagadnień skomplikowanych, są tylko zagadnienia złożone, składające się z wielu bardzo prostych podstawowych cegiełek. Poniżej znajdziesz listę zagadnień, które potrzebujesz opanować nim zaczniesz zdobywać kolejne stopnie wtajemniczenia z tego zakresu.
Link do kolejnego zagadnienia
Oś liczbowa
Przydatne materiały – Zbiory liczbowe i podzbiory
Filmy
Pozostałe materiały wideo dla tego zagadnienia
Pozostałe materiały – zbiory i podzbiory
SUDOKU to po japońsku „liczba musi wystąpić tylko raz”. Stąd nazwa tej niezwykle popularnej łamigłówki, która powstała w 1980 roku jako wariacja amerykańskiej łamigłówki liczbowej „Number Place” (autorstwa Howarda Garnsa z Indiany). Za ojca sudoku uważa się Maki Kaji, który przygotował jej pierwsze przykłady do jednej z japońskich gazet, co spotkało się z ogromnym brakiem zainteresowania czytelników. Dopiero w wrześniu 2004 roku Nowozelandczyk Wayne Gould rozpropagował łamigłówkę (w 3 miesiące) na cały świat!
Ile można zaprojektować różnych układów liczb w sudoku? Zbiór takich łamigłówek wynosi dokładnie 6.670.903.752.021.072.963.960 sztuk, ale gdybyśmy chcieli wykluczyć wariacje obracane o 90 stopni i odbicia lustrzane to już tylko 5.5 miliarda wariantów.
[Źródło „Przygody Alexa w krainie liczb” – Alex Bellos]
Przydatne materiały
– Przedziały liczbowe
Filmy
Pozostałe materiały wideo dla tego zagadnienia
Pozostałe materiały – Przedziały liczbowe
Link 4 – pomóż nam rozbudować tą bazę linków
Oceń ten link
Podzbiory zbioru skończonego (treść rozszerzona)
Sprawdź co już wiesz
Łamigłówki, zadania, testy i wszystko to gdzie można samodzielnie sprawdzić swoją wiedzę.
Dla nauczycieli
Jeżeli posiadasz materiały, które mogą ułatwić pracę innym nauczycielom (twojego autorstwa lub które możesz legalnie udostępnić) to proszę podziel się nimi w tej ankiecie. W razie pytań lub jeśli wyrażasz chęć współpracy, skontaktuj się z nami na FundacjaCALMedu@grzegorzczekala.pl.