Autonomiczne ogrody wertykalne
Zazieleńmy miasta
Photo by Paul Hanaoka on Unsplash
A gdyby tak:
- wszystkie ogrodzenia w miastach, w szczególności wokół szkół, przedszkoli czy placów zabaw zamienić na zielone ściany?
- wszystkie puste ściany kamienic czy nawet bloków mieszkalnych przeobrazić w zielone murale?
- wszystkie ekrany akustyczne przy drogach zamienić na zielone dzieła sztuki?
- wokół parków, przy skwerach, na przystankach i wszelakich zaniedbanych nieużytkach poustawiać podobne konstrukcje?
- do ich budowy wykorzystać stare banery reklamowe, butelki, i wszelkiej natury śmieci?
- projektować, skręcać i stawiać te konstrukcje za darmo w ramach zajęć technicznych w grupach we wszystkich szkołach?
- do zasilania wykorzystać tylko wiatr?
Nie ma co gdybać, trzeba wprowadzić pomysły w życie, bo dzięki temu można rozwiązać większość problemów z którymi mierzymy się dziś w centrach dużych miast. Dzięki takim konstrukcjom można by:
- znacząco obniżyć temperaturę w miastach,
- oczyścić powietrze,
- gromadzić wodę,
- zmniejszyć natężenie hałasu,
- podnieść estetykę,
- dać naturalne schronienie i pokarm dla pszczół,
- pokazać zastosowanie w praktyce umiejętności zdobytych w szkole,
- uświadomić młodzież, że mają moc sprawczą i sami już mogą naprawiać swoje otoczenie,
- … lista się nie kończy.
Jak to działa?
Projekt jest bardzo prosty i bazuje na śrubie Archimedesa, która napędzana wiatrakiem będzie transportować wodę na szczyt konstrukcji. Na górze rurka rozprowadza równomiernie wodę po kieszonkach – uszytych z starych reklam – w których znajdują się rośliny. Poprzez otwory lub dzięki strukturze materiału przepływa z górnych kieszeni do tych znajdujących się coraz niżej, aż finalnie jej nadmiar do większego zbiornika na spodzie konstrukcji, który jest wykonany z starych butelek czy baniaków i pełni również funkcję stabilizującą.
Zdjęcia, schematy itp zamieszczę wkrótce.
WKRÓTCE WIĘCEJ INFORMACJI
Dziękujemy za głos! Ocena wpisu - 5/5 - (1)
array(13) {
["blog-link"]=>
string(32) "https://grzegorzczekala.pl/blog/"
["education-link"]=>
string(35) "https://grzegorzczekala.pl/calmedu/"
["schools-link"]=>
string(37) "https://grzegorzczekala.pl/dla-szkol/"
["companies-link"]=>
string(36) "https://grzegorzczekala.pl/dla-firm/"
["blog-reco-categories"]=>
array(6) {
[0]=>
int(5)
[1]=>
int(7)
[2]=>
int(6)
[3]=>
int(9)
[4]=>
int(8)
[5]=>
int(10)
}
["edu-reco-categories"]=>
array(5) {
[0]=>
int(21)
[1]=>
int(25)
[2]=>
int(26)
[3]=>
int(24)
[4]=>
int(23)
}
["schools-reco-categories"]=>
array(1) {
[0]=>
int(72)
}
["companies-reco-categories"]=>
array(1) {
[0]=>
int(74)
}
["blog-sorting"]=>
string(6) "losowy"
["edu-sorting"]=>
string(6) "losowy"
["schools-sorting"]=>
string(6) "losowy"
["companies-sorting"]=>
string(6) "losowy"
["categories-id"]=>
array(4) {
[0]=>
array(2) {
["id"]=>
array(1) {
[0]=>
int(5)
}
["slug"]=>
string(4) "blog"
}
[1]=>
array(2) {
["id"]=>
array(1) {
[0]=>
int(21)
}
["slug"]=>
string(3) "edu"
}
[2]=>
array(2) {
["id"]=>
array(1) {
[0]=>
int(74)
}
["slug"]=>
string(9) "companies"
}
[3]=>
array(2) {
["id"]=>
array(1) {
[0]=>
int(72)
}
["slug"]=>
string(7) "schools"
}
}
}
edu, 21, int(26)
Jest tego więcej...
Inne
Rozwojowe filmy i programy
dla młodzieży i rodziców
Dla kogo ta lista ? Dla odpoczywających na kanapie Siedzisz w domu i chcesz odpocząć, ale nie chcesz całkowicie zmarnować swojego czasu? Może warto obejrzeć coś wartościowego i przyjemnego jednocześnie, aby zmotywować się do pracy? Przygotowaliśmy dla Ciebie listę filmów (i seriali bo dziś to ten sam poziom), które zainteresują nie tylko inżyniera, a każdego […]
Eko
Jak segregować śmieci ?
Jakie błędy popełniasz
W tym poście znajdziesz standardowe informacje na temat segregacji śmieci, kilka praktycznych wskazówek i sporo ciekawostek o których na pewno nie miałeś pojęcia. Miłej lektury i oczywiście owocnej pracy. Jak segregować śmieci po Japońsku? W japońskim Kamikatsu segreguje się śmieci aż na 34 kategorie, w Polsce na 5 rodzajów. Tylko na 5, a i tak […]
PLC
Wprowadzenie do sterowników PLC
Automatyka przemysłowa dla kompletnie zielonych
Dla kogo ten post? Kończysz właśnie szkołę podstawową i zastanawiasz się nad wyborem szkoły średniej? I nie masz pojęcia co to za kierunki mechatronika, automatyka, mechanika itp? Z tej prezentacji dowiesz się co nieco na ten temat, abyś mógł dokonać świadomego wyboru liceum czy technikum (polecam drugą opcję – dlaczego? Dowiesz się z ostatniego akapitu […]
Artykuły
Edukacja 4.0
Przyszłość edukacji
O czym mowa w tym poście? O „Edukacja przyszłości”, „Nowoczesna edukacja”, „Edukacji na miarę XXI w.” czyli „Edukacji 4.0” W jakim świecie żyjemy? Żyjemy w świcie w którym pracodawcy oczekują się od nas kreatywności, innowacyjności (umiejętność wdrażania nowych rozwiązań), umiejętności szybkiego uczenia się abyśmy mogli wdrażać technologie Industry 4.0 (przemysłu czwartej generacji). Natomiast szkoły od […]
Szkoła 4.0
Ułamki
Wszystko na ten temat i sporo zadań
Na tej stronie znajdziesz: Dlaczego na jednej stronie zamieszczamy zakres tematów dla różnych klas? Ponieważ nigdy nie jest za późno aby powrócić do podstaw (bez nich nie pójdziesz dalej) i nigdy nie jest za wcześniej aby zrobić coś z poza swojego zakresu (nie chcemy hamować Twojego potencjału). Słowem wstępu dla niewtajemniczonych Jesteś pierwszy raz na […]
PLC
Działania arytmetyczne
ADD, MUL, SUB, DIV, CALCULATE
Po co mi to? Bez tych bloczków nie obliczysz ilości wyprodukowanych sztuk, średniego koszt zużycia materiału, czy liczby wciśnięć przycisku start. Z kolei bloczek CALCULATE pozwoli Ci to zrobić znacznie szybciej. Użycie bloczków arytmetycznych W celu wykorzystania bloczków operacji arytmetycznych ( ADD – dodawanie, SUB – odejmowanie, MUL – mnożenie, DIV – dzielenie, MOD – […]
Inne
Marek Witański - CALM talks
Marek Witański
Jeżeli nie wiesz czym jest projekt CALM talks to zapraszam na tą stronę – „CALM talks – porozmawiajmy o edukacji”. Tam także znajdziesz pełne pytania, na które tu znajdziesz odpowiedzi. Poniżej zamieszczamy podsumowanie wszystkich – naszym zdaniem – najciekawszych wypowiedzi udzielonych w tym projekcie. Pełna lista wszystkich wypowiedzi jest dostepna pod tym linkiem – „CALM […]
Szkoła 4.0
#FreeTime i Psychoedukacja
Wprowadzenie do spędzania czasu wolnego
Na pierwszy rzut oka jest to zapewne najdziwniejszy z wszystkich przedmiotów, które uważamy, że powinny pojawić się w szkołach. Jak można uczyć spędzania czasu wolnego w szkole? Przecież to oksymoron. Nie do końca. Bo to jak spędzamy czas wolny w bardzo dużym stopniu wpływa na nasze zdrowie psychiczne. Można by ten przedmiot nazwać także „zdrowie […]
Artykuły
Neurodydaktyka - jak się uczyć
aby się nauczyć - prostymi słowami
Z tego artykułu dowiesz się: czym jest neurodydaktyka, ta dziwnie brzmiąca dziedzina nauki. Zrozumiesz dlaczego nasi przodkowie żyjący setki tysięcy lat temu jeszcze dziś w świecie smartfonów tak skutecznie utrudniają nam uczenie się. Dowiesz się dlaczego nie zapominasz – i prawdopodobnie nigdy nie zapomnisz – jak się jeździ na rowerze lub pływa, ale niewykorzystywane języki […]
Artykuły
Historia robotów cz. 3 CoBots
przyszłość - roboty współpracujące
zobacz też: historia robotów cz.2 – pierwsze manipulatory W trzeciej części (czyli w tym poście, ponieważ artykuł podzieliłem na kilka postów aby nie przerażać rozmiarem, link do wcześniejszej części zamieściłem powyżej) skupię się na ostatnich, nowatorskich dokonaniach branży przemysłowej, mam tu na myśli roboty współpracujące (CoBots, Collaborative Robots) czyli manipulatorów najnowszej generacji będących integralna częścią […]
PLC
Komparatory
Porównania wartości
Zagadnienie z kategorii najprostszych i najkrótszych. Nim przejdziemy do tematu tego rozdziału sprawdźmy w bab.la skąd nazwa: compare to {czas.} PL porównać do, porównać z, porównywać do, porównywać z, przyrównać do przyrównywać do. W takim razie komparatory służą tylko albo aż do jednego, czyli porównywania wartości. Jak użyć komparatorów? W celu porównania wartości musimy: W […]