CALM talks

Porozmawiajmy o edukacji

Jeżeli trafiłeś na tą stronę to pewnie już wiesz o co chodzi w tym projekcie i możesz od razu wypełnić ankietę klikając w link zamieszczony w poniższym box-ie. Jeśli jednak nie do końca wiesz o co chodzi w projekcie CALM talks to zapraszam do lektury tego artykułu i na końcu wypełniania ankiety.

Jeśli od razu chcesz przejść do wypełnienia ankiety głównej –> kliknij w ten napis.

Na dole strony znajdziesz także inne ankiety CALM talks np. dotyczące Twoich doświadczeń z uczeniem się matematyki

CALM talks

to projekt polegający na wyznaczeniu kierunków rozwoju edukacji i naszej fundacji. Jesteśmy przekonani, że dobrze działająca nowoczesna oświata jest całkowicie podstawowym fundamentem sprawnie rozwijającego się społeczeństwa. Jest na tyle ważnym i złożonym zagadnieniem, że każdy kto ma przemyślenia na jej temat powinien mieć możliwość podzielenia się nimi i zostać wysłuchanym.

O nowoczesnej szkolenie nie powinien decydować tylko rząd – lubujący się w rewolucjach – i jego eksperci, ale każdy, bo każdego ten temat dotyczy. Chcemy oddać głos nauczycielom, dyrektorom szkół, dziekanom, wykładowcom ale także przedsiębiorcom, podróżnikom, inżynierom, finansistom, naukowcom, ekologom, społecznikom, lekarzom ….. i oczywiście rodzicom. Także Tobie. Każdy może wypełnić ankietę i każdy może zapoznać się z wypowiedziami wcześniejszych osób.

Wszystkie wypowiedzi są dostępne pod linkiem zamieszczonym na dole strony. Nie chcemy nikogo cenzurować ale miej na uwadze, że wypowiedzi obraźliwe mogą zostać usunięte. Najciekawsze wypowiedzi zostaną obrobione i zamieszczone na naszej stronie jako osobne posty oznaczone #CALMtalks. Mamy w planie także, tworzenie podsumowań, aby każdy zainteresowany mógł w prosty sposób dotrzeć do naszym zdaniem najciekawszych pomysłów zamieszczonych przez różne osoby.


Dlaczego debata?

Musimy rozmawiać, aby obrać jeden kierunek na lata, a nie co lato go zmieniać. System edukacji powinien przygotować uczniów do życia w tak złożonym i szybko rozwijającym się świecie, a to przecież niemożliwe aby jakakolwiek grupa ekspertów oświatowych – nawet najbardziej wybitnych – znała się na wszystkim. Potrzebujemy wysłuchać nie dziesiątek specjalistów, a przynajmniej tysięcy różnych osób.

Dla dobra naszych dzieci powinniśmy wysłuchać:

  • Przedsiębiorców – powiedzą nam kogo chętnie zatrudnią dziś i prawdopodobnie kogo będą potrzebować w przyszłości, jakie umiejętności i wiedza są w cenie,
  • Inżynierów – znających się na technologiach przyszłości, z których będą korzystać i które będą tworzyć kolejne pokolenia,
  • Medyków – mogących zaalarmować o problemach zdrowotnych, którym edukacja szkolna także powinna zapobiegać, poprzez świadome odżywianie i profilaktykę,
  • Naukowców – bo nauka w szkole powinna promować naukowe podejście do problemów i nie karać za popełnione błędy, a nauczy jak wyciągać z nich wnioski,
  • Artystów – ponieważ kreatywność, której owocami są innowacyjnych technologii można najlepiej rozwijać przez sztukę,
  • Dyrektorów szkół, nauczycieli, wykładowców, dziekanów ….. – bo tylko oni wiedzą z jakimi problemami mierzą się dzisiaj ośrodki edukacyjne i zwyczajnie nie można zmieniać Szkoły bez wsłuchania się w nią,
  • Uczniów i studentów – dla których to robimy. To ich głos jest najważniejszy, bo nikogo w tak wielkim stopniu nie dotyczy zmiany w edukacji jak właśnie ich. Wszyscy młodzi, intuicyjnie lepiej mogą rozumieć kierunki zmian, które mają właśnie miejsce niż ktokolwiek z wcześniejszego pokolenia,
  • Wszystkich chętnych – ponieważ, czasem tylko jedna osoba może dostrzec „coś”, wpaść na niepowtarzalny pomysł, który może odmienić życie nas wszystkich – szkoda było by go przeoczyć.


Czas wysłuchać młodych

Nie jesteśmy w stanie nauczyć młodzieży jak żyć w nowym świecie, gdy my dorośli wychowaliśmy się jeszcze w starym – nie zależnie czy było to 50, 25 czy 10 lat temu. Musimy oswoić się z Tą myślą, że nasze doświadczenia mogą być już nieaktualne.

Świat zmienia się tak szybko, że zawody, które jeszcze 5 lat temu brzmiały niczym żart, dziś stanowią fundament wielu firm. Nasze podejście w stylu „Po co Ci te social media? Po co wrzucasz filmy na YouTube, przecież nigdy na tym nie zarobisz”, dziś brzmią niczym dyskusja na temat kształtu Ziemi.

Technologie o których 5 lat temu słyszeli nieliczni, takie jak VR, AR, drony, IoT, CoBots … dziś gwarantują zatrudnienie dla milionów osób na całym świcie. Młodzi muszą się wypowiedzieć co ich interesuje i czego chcą się uczyć, aby zgodnie z swoją intuicją mogli rozwijać się w odpowiednią stronę.

Pora zaufać młodym, oddać im głos i wysłuchać z uwagą, ponieważ to oni będą budować świat w którym przyjdzie się nam zestarzeć.


Impuls do …

Wierzymy, że nie tylko każdy powinien mieć możliwość wypowiedzieć się, ale także, każdy powinien mieć wgląd to wypowiedzi innych. Tego chyba najbardziej brakuje dziś w tak licznych dyskusjach na temat edukacji, że mało kto ma możliwość wysłuchać wszystkich opini. Mam wrażenie, że tego typu debaty są zwykle prowadzone za zamkniętymi drzwiami, za które mało kto ma wgląd.

CALM talks ma za zadanie nie tylko zbierać opinie, ale także udostępniać je każdemu zainteresowanemu. Żyjemy dziś w bańkach informacyjnych i dlatego tak ciężko poznać opinie osób z innych środowisk na ważne dla nas tematy. Ta debata ma właśnie za zadanie poszerzenie naszych horyzontów i umożliwić spojrzenie na problemy oraz wyzwania stawiane przed Edukacją z wielu różnych stron. Chcemy aby rodzice lepiej rozumieli nauczycieli, dyrektorzy szkół przedsiębiorców, uczniowie naukowców …..

Niech treści udostępniane w CALM talks staną się impulsem do przemyśleń, impulsem do rozmów, impulsem do działania i impulsem do zmian.


Ankiety

Ankietę możesz rozwiązać bezpośrednio na stronie (poniżej) lub jeśli wolisz w ankietach Google pod tym linkiem.

Więcej ankiet

Pytania dotyczące konkretnych przedmiotów szkolnych

Ankieta Matma CALM talks – na temat Twoich doświadczeń z nauka matematyki dostępna pod tym linkiem.

Podsumowanie

Proszę nie czytaj wypowiedzi innych przed udzieleniem swoich! Niech Twoje przemyślenia będą naprawdę Twoje, a nie ukierunkowane wypowiedziami wcześniejszych osób. Tylko w ten sposób mogą one okazać się bardzo oryginalne i kreatywne, a co za tym idzie wyjątkowo wartościowe.

Wszystkie udzielone odpowiedzi znajdziesz pod linkiem poniżej.

Arkusz z wszystkimi wypowiedziami osób, które zabrały głos w debacie znajdziesz pod tym linkiem.

.

Dziękuję za pomoc

Dziękujemy za głos! Ocena wpisu - 5/5 - (3)
Poprzedni Następny

Jest tego więcej...


					CALM NED Szkoła 4.0

CALM NED

Metoda tworzenia slajdów

Jest to metoda przygotowywania materiałów edukacyjnych (głównie slajdów, choć w ten sposób tworzę także podręczniki i „ściągi”) bazująca na nieustającym wprowadzaniu usprawnień i eksperymentowaniu z przekazem, w celu uzyskiwania coraz lepszych efektów nauczania. CALM NED to akronim od:C – creative, A – and, L – logical, M – materialsN – never , E – ending, […]


					Finał akcji #CzysteSzlaki Nasze projekty

Finał akcji #CzysteSzlaki

Eko edukacja i zabawa na świeżym powietrzu

Akcja #CzysteSzlaki to całoroczne wydarzenie promowane przez Fundację CALM edu Grzegorz Czekała, park linowy LinaAdrena w Gliwicach i zespół wydawniczy „Rajzyfiber” – darmowego podręcznika świadomego i bezpiecznego podróżowania.” Główny cel akcji to „wysprzątanie” przyrody, głównie w okolicy szlaków pieszych z śmieci pozostawionych przez turystów. Każda osoba wędrująca szlakami PTTK lub spacerująca po swojej zielonej okolicy […]


					Jak segregować śmieci ? Eko

Jak segregować śmieci ?

Jakie błędy popełniasz

W tym poście znajdziesz standardowe informacje na temat segregacji śmieci, kilka praktycznych wskazówek i sporo ciekawostek o których na pewno nie miałeś pojęcia. Miłej lektury i oczywiście owocnej pracy. Jak segregować śmieci po Japońsku? W japońskim Kamikatsu segreguje się śmieci aż na 34 kategorie, w Polsce na 5 rodzajów. Tylko na 5, a i tak […]


					Poznajemy FBD PLC

Poznajemy FBD

Function Block Diagram

Z tej prezentacji o FBD: Jeżeli zastanawiasz się czy naprawdę potrzebujesz poznawać ten specyficzny język: Dla wielu (ok 30%) uczniów i studentów język FBD jest najbardziej intuicyjny, dzięki czemu to właśnie w nim najszybciej tworzą programy. Sprawdź czy Tobie odpowiada! Jest ulubiony przez wszystkich, którzy przed programowaniem PLC spotkali się z bramkami logicznymi. Znajomość każdego […]


					#Biola Szkoła 4.0

#Biola

Wprowadzenie - Przedmiot biologia

Jeszcze uzupełniamy treści – wróć tutaj jutro.


					Automatyzacja w Polsce Artykuły

Automatyzacja w Polsce

na tle światowych osiągnięć

Postanowiłem zamieścić artykuł z magazynu „Utrzymanie Ruchu” – wyd. 01/2016 str. 38,39,  którego jestem współautorem,  ponieważ poruszamy w nim bardzo ciekawe zagadnienie „dlaczego w Polsce nie ma robotów?”. Jak się okazuje w treści, nie chodzi o …. Sami się przekonacie. Staraliśmy się używać języka zrozumiałego dla każdego czytelnika (jak zresztą w wszystkich innym artykułach na […]


					Element NOT - negacja PLC

Element NOT - negacja

Prostymi słowami

Jeżeli na wejście zestyku NOT dociera stan wysoki to na wyjściu będzie niski. Jeżeli na wejściu zestyku NOT jest stan niski (brak wysterowania) to na jego wyjściu pojawi się wysoki stan logiczny, który można użyć choćby do załączenia lampki. Jeżeli wiesz jak działa zestyk typu NC (normalnie zamknięty) to stosunkowo łatwo wyobrazić sobie, że tak […]


					CALM talks Nasze projekty

CALM talks

Porozmawiajmy o edukacji

Jeżeli trafiłeś na tą stronę to pewnie już wiesz o co chodzi w tym projekcie i możesz od razu wypełnić ankietę klikając w link zamieszczony w poniższym box-ie. Jeśli jednak nie do końca wiesz o co chodzi w projekcie CALM talks to zapraszam do lektury tego artykułu i na końcu wypełniania ankiety. Jeśli od razu […]


					Zadanie PLC - Generator impulsów PLC

Zadanie PLC - Generator impulsów

Proste zadania aby utrwalić swoją wiedzę

Co musisz znać, aby wykonać to zadanie? Znać zasadę działania poszczególnych timerów – 4xP (ściąga) Potrafić się posługiwać zestykami I to tyle ZADANIE PLC dla początkujących programistów Generator impulsów niesymetrycznych Stwórz układ który po załadowaniu na sterownik będzie powodował, że lampka będzie świecić przez 0.75s (T#750ms), a przez a 1.5s będzie wyłączona i ponownie świecić […]


					Filmy i programy edukacyjne Inne

Filmy i programy edukacyjne

dla dzieci

Najlepsze programy edukacyjne dla młodszego widza Lista w kolejności od najmłodszego widza do trochę starszego Bing (Polski – Kanał Oficjalny) Tej bajki nie trzeba przedstawiać żadnemu rodzicowi. Już nawet dwulatek jest w stanie wkręcić się w tą bajkę i wynieść z niej naukę dla siebie dotyczące codziennych problemów i zmagań (np. dzielenia się zabawkami, radzenia […]


					IDEA market Nasze projekty

IDEA market

Platforma wymiany pomysłów

Witamy w miejscu w którym oddajmy głos młodym ludziom. A oni udowadniają, że poprzez swoją pomysłowość i pracowitość naprawdę mogą zmieniać świat w którym żyjemy. IDEA market ma za zadaniem im w tym pomóc. Cel edukacji to DZIAŁANIE! Fundacja CALM edu została założona aby przekuć edukację w użyteczne działanie. Chcemy pokazać jak duży pozytywny impakt […]


					Symulator stanowiska S7-1500 PLC

Symulator stanowiska S7-1500

Dla szkolenia podstawowego 1500

Poniższy symulator powstał aby umożliwić przeprowadzenie szkolenia Podstawowego z programowania sterowników 1500 w ośrodku EMT-Systems Jeżeli jesteś naszym kursantem śmiało go pobierz, a na szkoleniu dowiesz się jak z niego korzystać.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Zamknij