Wszystko na temat liczb

Naturalne, całkowite, wymierne i niewymierne ...

Na tej stronie znajdziesz:

Spis treści

Po co mi to?

Liczby naturalne to np. 1, 2, 3, 4, 5, 876 (wykorzystywane przy zliczaniu ile czego mamy)

Liczby całkowite to np. -3, -2, 0, 2, 3, 999 (bez przecinka te dodatnie i ujemne)

Liczby wymierne to np. 1/3, 7/8, 1/2 ale też -2, 8 (wszystkie te które da się przedstawić w formie ułamka czyli też wszystkie naturalne i całkowite)

Liczby niewymierne to np. pi, e i wiele pierwiastków ( z 2, z 3, z 5…)

Liczby rzeczywiste to wszystkie liczby wymierne i niewymierne (tyle w tym temacie)

Sprawdź swoją wiedzę

Dla nauczyciela

Dlaczego na jednej stronie zamieszczamy zakres tematów dla różnych klas? Ponieważ nigdy nie jest za późno aby powrócić do podstaw (bez nich nie pójdziesz dalej) i nigdy nie jest za wcześniej aby zrobić coś z poza swojego zakresu (nie chcemy hamować Twojego potencjału).


Słowem wstępu dla niewtajemniczonych

Jesteś pierwszy raz na tej stronie? Nie masz pojęcia o co nam chodzi? Nie wiesz co oznaczają te poniższe linki i teksty? Dlaczego część tekstów jest ledwie widoczna, a strona wydaje się nie ukończona – bo czekamy na Twoją pomoc? Aby to zrozumieć odwiedź tą stronę O projekcie „Szkoła 4.0”. Jeśli jednak nie masz czasu to w wielkim skrócie: Szkoła 4.0 to ogólnodostępny niekomercyjny projekt Fundacji CALM edu mający za zadanie ułatwić naukę przedmiotów ścisłych uczniom i pracę nauczycielom, korepetytorom, wykładowca, promotor nauki… Naszym celem jest raz na zawsze uporządkowanie (a następnie rozwijanie) i rozpropagowanie wartościowych darmowych materiałów edukacyjnych przygotowanych przez zawodowych twórców lub amatorów (skromnych lecz utalentowanych kolegów, pasjonatów) aby nauka w szkołach mogła wskoczyć na wyższy poziom.

Nie ma sensu aby każdy nauczyciel przygotowywał swoje własne materiały – wymyślał koło na nowo. Ile czasu w ten sposób marnujemy? Jeśli każdy z nas przygotuje materiału tylko z swojego ulubionego zagadnienia to zrobi to dobrze i może nawet z zaraźliwą pasją.

Baza wiedzy dla wszystkich, tworzona przez wszystkich

Jeżeli też dostrzegasz fakt, że podstawy wszystkich przedmiotów ścisłych nie zmieniły się przez ostatnie wieki, a my niestety nadal nie potrafimy prezentować tej wiedzy w ciekawy, atrakcyjny, inspirujący i nowoczesny sposób to przyłącz się do nas! Niezależnie od tego czy jesteś nauczycielem (który chce zaoszczędzić swój czas w przyszłości i trafić z materiałami, które przygotował do większej liczby uczniów niż tylko tych, których masz w sali), czy jesteś uczniem ( i chcesz otrzymywać wiedzę w ciekawszej formie, ale także pochwalić się tym co wartościowego odnalazłeś w sieci) albo twórcą (grafikiem, animatorem, mówcą, popularyzatorem nauki i chcesz pokazać ludziom, że Nauka jest ciekawa) ten projekt powstał dla Ciebie.

Jeżeli naszą bazę wiedzy „Szkoła 4.0” przygotujemy raz, a dobrze, to powinna ona posłużyć w przyszłości nie tylko naszym dzieciom ale także prawnukom!

Jeżeli posiadasz coś co może uzupełnić wiedze na tej stronie to wrzuć to do komentarza pod nią lub uzupełnij tę ankietę.


Dla ucznia

Po co Ci to?

Jeżeli nie wiesz po co masz się czegoś uczyć to o wiele trudniej się tego nauczyć. Głównym celem edukacji nie jest wiedza, lecz działanie. Dopytuj, szukaj zastosowania, a w końcu się okaże, że naprawdę warto się tego nauczyć.

  • Ciężko nie znając liczb wsiąknąć w matematykę. Zrozum podstawowe pojęcia, a wszystkie kolejne zagadnienia będą wydawać się bardziej logiczne.
  • Umiejętność wykonywania działań na liczbach wymiernych oraz niewymiernych to totalna podstawa matematyki – poświęć na te zagadnienia trochę więcej czasu, a gwarantuję Ci, że kolejne rozdziały będą bułką z masłem.


Czy wiedziałeś, że:

ZNASZ JAKIEŚ ? Ciekawostka, inspiracja, eksperymenty, anegdoty coś co może zainteresować i wkręcić ucznia w temat. W fundacji wierzymy, że edukacja nie polega na zapełnianiu wiaderka i sprawdzaniu jego poziomu, a na rozpalaniu ognia ciekawości i ciągłym go podsycaniu. Gdy ogień zostanie rozpalony na dobre to do końca życia będzie nam towarzyszyć.


Przydatne materiały – liczby naturalne

Warto zobaczyć ten film

Pozostałe materiały wideo na ten temat:

Oceń ten link

( 1 / 5 )


Więcej materiałów na ten temat

Wikipedia

Oceń ten link

( 0 / 0 )

Oceń ten link

( 0 / 0 )

Oceń ten link

( 0 / 0 )

Oceń ten link

( 0 / 0 )

Przydatne materiały – liczby całkowite

Filmy

( 0 / 0 )

Pozostałe materiały wideo dla tego zagadnienia

Oceń ten link

( 0 / 0 )

Pozostałe materiały – liczby całkowite

Oceń ten link

( 1 / 5 )

Nie samą nauką uczeń żyje …

Ile trzeba mieć lat aby skonstruować reaktor jądrowy?
Wystarczy 12! Jeśli tyle skończyłeś to dzięki wiedzy zdobytej m.in na tej stronie będziesz w stanie zbudować reaktor fuzyjny tak jak to uczynił Jackson Oswalt z Memphis. W sztucznym słońcu chłopiec wykorzystał dwa atomy deuteru, które połączyły się i stworzyły atom helu-3 i uwolniły jeden neutron, co z kolei nagrzało wodę. Nagrzana woda może napędzić turbinę elektryczną. (źródło)

Kilka ciekawostek

epodrecznik.pl – Odkrycie i historia liczb niewymiernych


Przydatne materiały – Liczby wymierne

Filmy

( 0 / 0 )

Pozostałe materiały wideo dla tego zagadnienia

Oceń ten link

( 0 / 0 )

Link 3

Oceń ten link

( 3 / 3.3 )

Link 4

Oceń ten link

( 3 / 3.3 )

Pozostałe materiały – Znasz jakieś? Daj nam znać

Link 1

Oceń ten link

( 3 / 3.3 )

Link 2

Oceń ten link

( 3 / 3.3 )

Link 3

Oceń ten link

( 3 / 3.3 )

Link 4

Oceń ten link

( 3 / 3.3 )

Przydatne materiały – liczby niewymierne

Filmy

( 0 / 0 )

Pozostałe materiały wideo dla tego zagadnienia

Oceń ten link

( 0 / 0 )

Pozostałe materiały – znasz jakieś ? Daj nam znać

Oceń ten link

( 0 / 0 )

Link 2

Oceń ten link

( 3 / 3.3 )

Link 3

Oceń ten link

( 3 / 3.3 )

Link 4

Oceń ten link

( 3 / 3.3 )
Przed sprawdzeniem swojej wiedzy podsumowanie wszystkiego co na tej stronie znajdziesz.

Oceń ten link

( 0 / 0 )

Sprawdź co już wiesz

Łamigłówki, zadania, testy i wszystko to gdzie można samodzielnie sprawdzić swoją wiedzę.

epodrecznik.pl – Działania na liczbach całkowitych

eTrapez – Liczby rzeczywiste zadania

epodrecznik.pl – Działania na liczbach wymiernych – sporo zadań

epodrecznik.pl – Działania na liczbach wymiernych. Kolejność działań – jeszcze więcej zadań

epodrecznik.pl – Działania na liczbach niewymiernych

e-lernado.pl – Liczby niewymierne

Zaliczone na 5! – Liczby niewymierne – zadania


Dla nauczycieli

Jeżeli posiadasz materiały, które mogą ułatwić pracę innym nauczycielom (twojego autorstwa lub które możesz legalnie udostępnić) to proszę podziel się nimi w tej ankiecie. W razie pytań lub jeśli wyrażasz chęć współpracy, skontaktuj się z nami na FundacjaCALMedu@grzegorzczekala.pl.

Zostaw swoją ocenę
Poprzedni Następny

Jest tego więcej...


					#Fiza Szkoła 4.0

#Fiza

Wprowadzenie - Przedmiot fizyka

Jeszcze uzupełniamy treści – wróć tutaj jutro.


					Bloczek MOVE PLC

Bloczek MOVE

Ruszyć, przesłać, przekopiować wartość

Jeden z najczęściej używanych bloczków, ponieważ jest to chyba najbardziej wszechstronny z bloczków. Z folderu MOVE na poziomie podstawowym (a takiego dotyczy ten podręcznik) powinieneś zainteresować się tylko jednym bloczkiem – „MOVE”. Bloczek MOVE jak sama nazwa wskazuje…. Co słownik bab.la ma na ten tematmove {czas.} PL przenieść ruszyć poruszyć ruszać przesunąć skłonić przesiąść się […]


					#Mata Szkoła 4.0

#Mata

Wprowadzenie - Przedmiot matematyka

Jeszcze uzupełniamy treści – po więcej informacji wróć tutaj jutro. W co wierzymy: Po pierwsze, nie ma ludzi niezdolnych do nauczenia się matematyki, są wyłącznie uczniowie, którzy nie mieli jeszcze szczęścia spotkać odpowiednich nauczycieli lub tacy, którym na tym nie zależy, bo nie wiedzą po co im ona. Głównym celem nauki matematyki jest umiejętność logicznego […]


					#Infa Szkoła 4.0

#Infa

Wprowadzenie do technologii informacyjnych

Strona w rozbudowie – Jesteśmy w trakcie uzupełniania treści – rzuć okiem na to co już jest i wróć tutaj jutro. Czego powinniśmy uczyć się na lekcjach informatyki? Naszym zdaniem informatyka w nowoczesnym społeczeństwie jak sama nazwa wskazuje powinna koncentrować się po pierwsze na pozyskiwaniu wartościowych rzetelnych informacji w internecie, a po drugie dopiero uczyć […]


					Odnawiamy plac zabaw Inne

Odnawiamy plac zabaw

Akcja z cyklu MGDL dla Przedszkola Miejskiego nr 28 w Gliwicach

Zasada MGDL czyli weź sprawy w swoje ręce. Jak wiele potrzeba aby zmienić świat na lepsze? Tego nie wiele, ale wiemy, że od czegoś trzeba zacząć. Dlatego w myśl zasady MGDL: Myśl Globalnie – Działaj Lokalnie !!!! zorganizowaliśmy akcję pokolorowania placu zabaw, który przez ostatnich 6 lat – od czasu budowy – totalnie stracił kolor. […]


					Rzut oka w niedaleką przyszłość Artykuły Prowokacje

Rzut oka w niedaleką przyszłość

Technologie jutra codziennego użytku

Jutro jest już dziś? Czy DZIŚ możemy powiedzieć, że tak naprawdę to JUTRO rozpoczęło się już WCZORAJ? Kiedy zastanawiamy się nad przyszłością (powiedzmy taką za 20 lat, abyśmy byli w stanie ją sobie wyobrazić), nasza wyobraźnia nieuchronnie ucieka w stronę kreskówki o Jetsonach (czytaj Dżetsonach), na której pewnie spora część czytelników się wychowała. Dla młodszych […]


					Jak pomagać Ukraińcom z głową Nasze projekty

Jak pomagać Ukraińcom z głową

aby nie szkodzić i się nie wypalić

Zbyt długi artykuł dla Ciebie? Szukasz streszczenia? Jeżeli jesteś bardzo zabiegany to kliknij w ten link: Jak pomagać – streszczenie dla zabieganych. Kompendium wiedzy o udzielaniu pomocy Poniższy artykuł opisuje działania oraz plany dotyczące Gliwic, jednak jeżeli potrzebujesz to bez problemu powinieneś być w stanie powtórzenia je także w innych miastach. Jeżeli czytelniku prowadzisz inne […]


					Ułamki Szkoła 4.0

Ułamki

Wszystko na ten temat i sporo zadań

Na tej stronie znajdziesz: Dlaczego na jednej stronie zamieszczamy zakres tematów dla różnych klas? Ponieważ nigdy nie jest za późno aby powrócić do podstaw (bez nich nie pójdziesz dalej) i nigdy nie jest za wcześniej aby zrobić coś z poza swojego zakresu (nie chcemy hamować Twojego potencjału). Słowem wstępu dla niewtajemniczonych Jesteś pierwszy raz na […]


					#FreeTime i Psychoedukacja Szkoła 4.0

#FreeTime i Psychoedukacja

Wprowadzenie do spędzania czasu wolnego

Na pierwszy rzut oka jest to zapewne najdziwniejszy z wszystkich przedmiotów, które uważamy, że powinny pojawić się w szkołach. Jak można uczyć spędzania czasu wolnego w szkole? Przecież to oksymoron. Nie do końca. Bo to jak spędzamy czas wolny w bardzo dużym stopniu wpływa na nasze zdrowie psychiczne. Można by ten przedmiot nazwać także „zdrowie […]


					Podłączenie PLC do wirtualnego HMI PLC

Podłączenie PLC do wirtualnego HMI

Symulator HMI w praktyce

Z tej prezentacji dowiesz się jak: Panele HMI symulator Dla kogo? Jeżeli jesteś nauczycielem i chcesz nauczyć swoich uczniów tworzyć wizualizacje na panele HMI jednak szkoły nie stać na ich zakup. Jeżeli jesteś samoukiem i chcesz rozwijać się w domu bez inwestowania w sprzęt to wbudowany symulator HMI jest dla Ciebie. Jeżeli posiadasz sterownik s7-1200 […]


					Wszystko na temat liczb Szkoła 4.0

Wszystko na temat liczb

Naturalne, całkowite, wymierne i niewymierne ...

Na tej stronie znajdziesz: Dlaczego na jednej stronie zamieszczamy zakres tematów dla różnych klas? Ponieważ nigdy nie jest za późno aby powrócić do podstaw (bez nich nie pójdziesz dalej) i nigdy nie jest za wcześniej aby zrobić coś z poza swojego zakresu (nie chcemy hamować Twojego potencjału). Słowem wstępu dla niewtajemniczonych Jesteś pierwszy raz na […]


					Połączenie OR i AND PLC

Połączenie OR i AND

Podstawy j. LAD

Z tej prezentacji dowiesz się: Rodzaje połączeń Zestyki (a także cewki, które są mniej intuicyjne) można połączyć na dwa sposoby: szeregowo (jeden za drugim) lub równolegle (jeden pod drugim). Rodzaj połączenia wpływa na logiczny warunek wysterowania cewki. AND – iloczyn logiczny – „i’ Połączenie szeregowe wymaga od nas przytrzymania dwóch przycisków (P0 i P1)w tym […]

3 thoughts on “Wszystko na temat liczb

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zamknij