Na tej stronie znajdziesz:
Liczby naturalne to np. 1, 2, 3, 4, 5, 876 (wykorzystywane przy zliczaniu ile czego mamy)
Liczby całkowite to np. -3, -2, 0, 2, 3, 999 (bez przecinka te dodatnie i ujemne)
Liczby wymierne to np. 1/3, 7/8, 1/2 ale też -2, 8 (wszystkie te które da się przedstawić w formie ułamka czyli też wszystkie naturalne i całkowite)
Liczby niewymierne to np. pi, e i wiele pierwiastków ( z 2, z 3, z 5…)
Liczby rzeczywiste to wszystkie liczby wymierne i niewymierne (tyle w tym temacie)
Dlaczego na jednej stronie zamieszczamy zakres tematów dla różnych klas? Ponieważ nigdy nie jest za późno aby powrócić do podstaw (bez nich nie pójdziesz dalej) i nigdy nie jest za wcześniej aby zrobić coś z poza swojego zakresu (nie chcemy hamować Twojego potencjału).
Słowem wstępu dla niewtajemniczonych
Jesteś pierwszy raz na tej stronie? Nie masz pojęcia o co nam chodzi? Nie wiesz co oznaczają te poniższe linki i teksty? Dlaczego część tekstów jest ledwie widoczna, a strona wydaje się nie ukończona – bo czekamy na Twoją pomoc? Aby to zrozumieć odwiedź tą stronę O projekcie „Szkoła 4.0”. Jeśli jednak nie masz czasu to w wielkim skrócie: Szkoła 4.0 to ogólnodostępny niekomercyjny projekt Fundacji CALM edu mający za zadanie ułatwić naukę przedmiotów ścisłych uczniom i pracę nauczycielom, korepetytorom, wykładowca, promotor nauki… Naszym celem jest raz na zawsze uporządkowanie (a następnie rozwijanie) i rozpropagowanie wartościowych darmowych materiałów edukacyjnych przygotowanych przez zawodowych twórców lub amatorów (skromnych lecz utalentowanych kolegów, pasjonatów) aby nauka w szkołach mogła wskoczyć na wyższy poziom.
Nie ma sensu aby każdy nauczyciel przygotowywał swoje własne materiały – wymyślał koło na nowo. Ile czasu w ten sposób marnujemy? Jeśli każdy z nas przygotuje materiału tylko z swojego ulubionego zagadnienia to zrobi to dobrze i może nawet z zaraźliwą pasją.
Baza wiedzy dla wszystkich, tworzona przez wszystkich
Jeżeli też dostrzegasz fakt, że podstawy wszystkich przedmiotów ścisłych nie zmieniły się przez ostatnie wieki, a my niestety nadal nie potrafimy prezentować tej wiedzy w ciekawy, atrakcyjny, inspirujący i nowoczesny sposób to przyłącz się do nas! Niezależnie od tego czy jesteś nauczycielem (który chce zaoszczędzić swój czas w przyszłości i trafić z materiałami, które przygotował do większej liczby uczniów niż tylko tych, których masz w sali), czy jesteś uczniem ( i chcesz otrzymywać wiedzę w ciekawszej formie, ale także pochwalić się tym co wartościowego odnalazłeś w sieci) albo twórcą (grafikiem, animatorem, mówcą, popularyzatorem nauki i chcesz pokazać ludziom, że Nauka jest ciekawa) ten projekt powstał dla Ciebie.
Jeżeli naszą bazę wiedzy „Szkoła 4.0” przygotujemy raz, a dobrze, to powinna ona posłużyć w przyszłości nie tylko naszym dzieciom ale także prawnukom!
Jeżeli posiadasz coś co może uzupełnić wiedze na tej stronie to wrzuć to do komentarza pod nią lub uzupełnij tę ankietę.
Dla ucznia
Po co Ci to?
Jeżeli nie wiesz po co masz się czegoś uczyć to o wiele trudniej się tego nauczyć. Głównym celem edukacji nie jest wiedza, lecz działanie. Dopytuj, szukaj zastosowania, a w końcu się okaże, że naprawdę warto się tego nauczyć.
- Ciężko nie znając liczb wsiąknąć w matematykę. Zrozum podstawowe pojęcia, a wszystkie kolejne zagadnienia będą wydawać się bardziej logiczne.
- Umiejętność wykonywania działań na liczbach wymiernych oraz niewymiernych to totalna podstawa matematyki – poświęć na te zagadnienia trochę więcej czasu, a gwarantuję Ci, że kolejne rozdziały będą bułką z masłem.
Czy wiedziałeś, że:
ZNASZ JAKIEŚ ? Ciekawostka, inspiracja, eksperymenty, anegdoty coś co może zainteresować i wkręcić ucznia w temat. W fundacji wierzymy, że edukacja nie polega na zapełnianiu wiaderka i sprawdzaniu jego poziomu, a na rozpalaniu ognia ciekawości i ciągłym go podsycaniu. Gdy ogień zostanie rozpalony na dobre to do końca życia będzie nam towarzyszyć.
Przydatne materiały – liczby naturalne
Warto zobaczyć ten film
Pozostałe materiały wideo na ten temat:
Więcej materiałów na ten temat
Przydatne materiały – liczby całkowite
Filmy
Pozostałe materiały wideo dla tego zagadnienia
Pozostałe materiały – liczby całkowite
Nie samą nauką uczeń żyje …
Ile trzeba mieć lat aby skonstruować reaktor jądrowy?
Wystarczy 12! Jeśli tyle skończyłeś to dzięki wiedzy zdobytej m.in na tej stronie będziesz w stanie zbudować reaktor fuzyjny tak jak to uczynił Jackson Oswalt z Memphis. W sztucznym słońcu chłopiec wykorzystał dwa atomy deuteru, które połączyły się i stworzyły atom helu-3 i uwolniły jeden neutron, co z kolei nagrzało wodę. Nagrzana woda może napędzić turbinę elektryczną. (źródło)
Kilka ciekawostek
Przydatne materiały – Liczby wymierne
Filmy
Pozostałe materiały wideo dla tego zagadnienia
Link 3
Oceń ten link
Link 4
Oceń ten link
Pozostałe materiały – Znasz jakieś? Daj nam znać
Link 1
Oceń ten link
Link 2
Oceń ten link
Link 3
Oceń ten link
Link 4
Oceń ten link
Przydatne materiały – liczby niewymierne
Filmy
Pozostałe materiały wideo dla tego zagadnienia
Pozostałe materiały – znasz jakieś ? Daj nam znać
Link 2
Oceń ten link
Link 3
Oceń ten link
Link 4
Oceń ten link
Sprawdź co już wiesz
Łamigłówki, zadania, testy i wszystko to gdzie można samodzielnie sprawdzić swoją wiedzę.
epodrecznik.pl – Działania na liczbach całkowitych
eTrapez – Liczby rzeczywiste zadania
epodrecznik.pl – Działania na liczbach wymiernych – sporo zadań
epodrecznik.pl – Działania na liczbach wymiernych. Kolejność działań – jeszcze więcej zadań
epodrecznik.pl – Działania na liczbach niewymiernych
e-lernado.pl – Liczby niewymierne
Zaliczone na 5! – Liczby niewymierne – zadania
Dla nauczycieli
Jeżeli posiadasz materiały, które mogą ułatwić pracę innym nauczycielom (twojego autorstwa lub które możesz legalnie udostępnić) to proszę podziel się nimi w tej ankiecie. W razie pytań lub jeśli wyrażasz chęć współpracy, skontaktuj się z nami na FundacjaCALMedu@grzegorzczekala.pl.