Moje realizacje

moje realizacje, dokumentacje
szkoleniowe

Szkolenie
powinno być
jak powieść
kryminalna.

Dobrze napisane i poprowadzone szkolenie powinno być jak powieść kryminalna. Jak każda dobra książka musi wciągnąć czytelnika, wzbudzić jego ciekawość, a każdy kolejny rozdział układać w logiczny ciąg z wcześniej zdobytą wiedzą.

Wszystkie zadania realizowane podczas kursu wymagają wyłącznie wiedzy przedstawionej i omówionej na wcześniejszych slajdach oraz umiejętności logicznego myślenia. Dlatego podręczniki mojego autorstwa bardziej niż encyklopedię przypominają zbiór łamigłówek, które rozwiązuje się dla przyjemności tym samym rozwija umiejętności przydatne w pracy aniżeli tylko przyswajanie suchej, nudnej informacji technicznej.

Wielkim celem edukacji
nie jest wiedza lecz działanie

Herbert Spencer

Jakie są moje szkolenia?

Skuteczne bo praktyczne

Każde nowe zagadnienie jest od razu testowane na fizycznym stanowisku lub wykorzystywane w oparciu o rozwiązywanie praktyczne. Wierzę, że tylko wprowadzając wiedzę od razu w życie można ją w pełni zrozumieć i utrwalić. Każdego kolejnego dnia kursu powtarzane są zagadnienia z dni wcześniejszych przy rozwiązywaniu nowych to zadań, dzięki ciekawym rozwiązaniom demonstrowane są nowe zastosowania zdobytej wcześniej wiedzy.

Kompaktowe

Wraz ze slajdami kursanci znajdą w nich: podręcznikowe oraz praktyczne informacje, ćwiczenia, „ściągi”, zadania praktyczne oraz zadania dodatkowe i ich rozwiązania. Ponieważ tylko wiedza przekazywana i utrwalania na wiele sposobów zostanie przyswojona na dłużej.

Rozwijające
umiejętności

Herbert Spencer powiedział kiedyś „Wielkim celem edukacji nie jest wiedza lecz działanie”. Głównym celem napisanych przeze mnie szkoleń nie jest przekazanie wiedzy, lecz rozwijanie umiejętności pisania i analizy programów przez kursantów. Wiedzę można zawsze znaleźć w „instrukcjach obsługi” czy encyklopediach, ale umiejętne wykorzystanie czasu szkolenia aby urzeczywistnić ją w praktyce przez kursantów stanowi dla mnie najważniejsze zadanie.

Dopasowane do każdego odbiorcy

Dzięki dużej liczbie zadań dodatkowych - nieobowiązkowych - szkolenie jest dopasowane w takim samym stopniu do osób całkowicie początkujących jak i średniozaawansowanych. Na moich szkoleniach nikt się nigdy nie będzie nudzi.

Nowoczesne
i estetyczne

Czasy, gdy otaczająca nas rzeczywistość w telewizji, telefonach czy prasie była czarno biała już dawno odeszły do lamusa. Dlaczego więc szkolenia mają być w dalszym ciągu szare, surowe i niedbałe? Na każdym slajdzie wykorzystuję moje pokłady kreatywności, aby w jak najprostszy i atrakcyjny sposób zaprezentować nowe zagadnienia. Staram się nawiązywać do prostych metafor, ilustracji, przykładów znanych z dnia codziennego. Kolorami tworzę w wyobraźni kursantów logiczne powiązania.

Uczące samodzielności

Część ćwiczeń wprowadzających wykonywanych jest przez kursantów indywidualnie na papierze, następnie na indywidualnym stanowisku. Jeśli uczestnik zrozumie dane zagadnienie i potrafi uzupełnić je na papierze to w kolejnym kroku bez problemu może wprowadzić je do komputera. Dzięki kartce papieru trener najlepiej dostrzega gdzie poszczególni kursanci się zatrzymują, z czym mają problem. Tak aby następnie indywidualnie lub na forum grupy wytłumaczyć dane zagadnienie raz jeszcze, koncentrując się wówczas na zagadnieniach, które wydają się najtrudniejsze dla danej grupy.

Nie ograniczające pomysłów

Rozwiązując zadania w środowisku programistycznym nigdy nie narzucam rozwiązań. Każdy może podążać swoją drogą, liczy się prawidłowe działanie, a nie szablonowe metody. W razie jakichkolwiek problemów wskazuję błędy, wady, zadaję pytania dla danego rozwiązania, ponieważ wierzę, że samodzielne odnalezienie odpowiedzi jest więcej warte i na dłużej zostaje w pamięci . Ponadto przy każdym zadaniu omawiane są inne możliwe rozwiązania, modyfikacje, a czasem prezentowane liczne programy działające tak samo.

Pozytywne

Nie spotkałem jeszcze kursanta, który chciałby aby szkolenie przebiegało w bardzo poważnej atmosferze. Nikt nie lubi wykładów podczas których jedna osoba mówi a reszta udaje że słucha. Celem dobrego prowadzącego jest stworzenie takiej atmosfery aby w pełni wykorzystać potencjał każdego z uczestników. Powinno być na tyle bezstresowo aby wiedza sama wchodziła do głowy wykorzystując czas w 100%. Celem dobrej dokumentacji jest wsparcie wykładowcy w tej kwestii. Humorystyczne „wstawki”, pozytywne grafiki czy zadania czasem odbiegające treścią od suchej przemysłowej rzeczywistości służą ku temu.

Jeśli coś można w ogóle zrozumieć,
można to też zrozumiale wyłożyć.

Albert Einstein

Moje szkolenia

WinCC systemy wizualizacji SCADA

WinCC systemy wizualizacji SCADA

Szkolenie z zakresu tworzenia plansz graficznych, systemów wizualizacji i automatyzacji w środowisku WinCC.
Dokumentacja wykorzystywana jest w Centrum Szkoleń Inżynierskim EMT-Systems.

Sterowniki PLC Siemens serii S7 1200 - szkolenie podstawowe

Sterowniki PLC Siemens serii S7 1200 - szkolenie podstawowe

Szkolenie z zakresu podstawowego programowania, obsługi sterowników rodziny Simatic S7 1200 i podstaw tworzenia wizualizacji.

Dokumentacja wykorzystywana jest w Centrum Szkoleń Inżynierskim EMT-Systems.

Sterowniki PLC Siemens serii S7-300, S7-400 - szkolenie podstawowe

Sterowniki PLC Siemens serii S7-300, S7-400 - szkolenie podstawowe

Szkolenie z zakresu podstawowego programowania i obsługi sterowników rodziny Simatic S7 300 i 400. Dokumentacja wykorzystywana jest w Centrum Szkoleń Inżynierskim EMT-Systems.

Sterowniki PLC Mitsubishi serii FX

Sterowniki PLC Mitsubishi serii FX

Szkolenie z zakresu podstawowego programowania i obsługi sterowników rodziny FX.
Dokumentacja wykorzystywana jest w Centrum Szkoleń Inżynierskim EMT-Systems.
Szkolenie zostało napisane w współpracy z Mitsubishi Electric Europe B.V. (Sp. z o.o.).