CALM school

Kreatywne metody, logiczne odpowiedzi, nowoczesne technologie oto szkoła z przyszłości
ZMorph Multitool 3D Printer on Unsplash

Od 2014 roku, gdy uruchomiłem firmę „CALM group Grzegorz Czekała”, odwiedziłem dziesiątki szkół w których to przeszkoliłem setki uczniów oraz nauczycieli. To właśnie na bazie tych doświadczeń oraz waszych konkretnych sugestii zdecydowałem się uruchomić fundację CALM edu i program CALM school.

Każda z usług prezentowanych tutaj na stronie ma za zadanie ułatwienie nauczycielom czy nawet całym szkołą przejście transformacji związanej z zmieniającymi się potrzebami pracodawców i współczesnego świata.

W 2011 roku powstało pojęcie „Industry 4.0” a do dziś większość nauczycieli techników go nawet nie usłyszała. Zmiany w przemyśle czy szerzej technologii następują coraz szybciej i nie możemy pozwolić aby nasi uczniowie zostali wykluczeni z tego wyścigu już na starcie.

 

Nauka przyszłych inżynierów polega na inspirowaniu i dobrej zabawie, a nie zapamiętywaniu danych.

Szkolenia dopasowane do odbiorcy

Od lat prowadzę liczne szkolenia dla inżynierów w siedzibie Centrum Szkoleń Inżynierskich EMT Systems ale także dla nauczycieli i bezpośrednio uczniów w technikach na terenie całego naszego kraju.

Kursy dla szkół nie różnią się od tych kierowanych do przemysłu zakresem ale sposobem przekazywania wiedzy. Młodszy odbiorca inaczej postrzega świat i inne przykłady do niego przemawiają. Staram się uzupełniać prezentacje informacjami dotyczącymi przyszłej pracy w zawodzie, wypełniać luki z pokrewnych przedmiotów (fizyka, pneumatyka ….) czy nawet dla urozmaicenia wprowadzać grywalizację.

Spotkajmy się na:

zmień widok listy
  • S7-1500 szkolenie w wersji dla ucznów i studentów Szkolenie podstawowe rozbudowane o zagadnienia kierowane dla uczniów techników, studentów politechnik i osób zmieniające branże. Kurs ten dobrze sprawdza się jako wprowadzenie dla osób nieposiadających żadnego rozeznania w automatyce, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z edukacją techniczną.

    400 dodatkowych autorskich slajdów,
    5 dni szkolenia,
    3 języki programowania
    (LAD, FBD i do wyboru STL lub SCL),
    3 warianty lokalizacji kursu (w siedzibie EMT lub w Twojej szkole albo ONLINE ).

  • S7-1200 kompleksowe szkolenie z sterowników PLC i paneli HMI Szkolenie podstawowe rozbudowane o zagadnienia kierowane dla uczniów techników i studentów politechnik. Kurs ten dobrze sprawdza się jako przygotowanie do egzaminu zawodowego, lub wprowadzenie dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z edukacją techniczną.

    150 dodatkowych wprowadzających slajdów,
    5 dni szkolenia,
    3 warianty lokalizacji kursu,

    2 języki programowania (LAD, FBD),
    2 urządzenia (sterowniki i panele HMI)
    moje autorskie szkolenie.

  • WinCC TIAW1 - Panele HMI w TIA Portal Kompleksowe szkolenie z obsługi i tworzenia zaawansowanych aplikacji dla paneli HMI Comfort i Basic. Kurs dedykowany dla osób posiadających podstawową wiedzę z zakresu programowania sterowników PLC.

    5 dni szkolenia,
    3 urządzenia (sterowniki i panele HMI)
    2 panele operatorskie HMI (Comfort i Basic),
    moje autorskie szkolenie.

    czytaj więcej
  • Lorem ipsum
    Podstawy programowania PLC S7-300/400 Dla mnie bardzo wyjątkowe. PLC1 to pierwsze szkolenie, które napisałem i do tego najlepiej sprzedające się szkolenie z sterowników PLC w naszym kraju, w swoim czasie. Dedykowane dla osób rozpoczynających przygodę z programowanie PLC Simensa.

    5 dni szkolenia,
    3 języki programowania
    (LAD, FBD i STL),
    3 warianty lokalizacji kursu (dla TIA),
    2 warianty oprogramowania
    Step klasyczny – PLC1 (opis),
    TIA Portal – TIA2 (opis).

  • Lorem ipsum
    TIA 1500-2 szkolenie zaawansowane Kontynuacja szkolenia podstawowego w którym porusza się zagadnienia (w wariancie, który prowadzę) m.in sygnałów analogowych, bloków danych DB, FB, Web Serwera, OB przerwań cyklicznych i rozruchowe, adresowanie pośrednie, zaawansowane rozkazy STL, aplikacji Traces...

    3 warianty lokalizacji kursu
    (w siedzibie EMT lub u klienta na fizycznych stanowiskach albo ONLINE na autorskim symulatorze),
    5 dni szkolenia.

    czytaj więcej
  • TIA 1200 -2 szkolenie zaawansowane Kontynuacja szkolenia podstawowego w którym porusza się zagadnienia m.in sygnałów analogowych, bloków danych DB, FB, Web Serwera, OB ( z rodzin 10, 20, 30, 40 i 100), szybkie liczniki sprzętowe i silnik krokowy, aplikacji Traces, wizualizacje HMI...

    5 dni szkolenia,
    3 warianty lokalizacji kursu,

    2 języki programowania (LAD lub FBD i SCL),
    2 urządzenia (sterowniki i panele HMI).

     

    czytaj więcej
  • PLC2 – szkolenie zaawansowane S7-300/400 Kontynuacja szkolenia podstawowego w całości bazująca na języku STL. Poruszana tematyka: sygnały analogowe, bloki danych DB, FB, OB startowe i przerwań, zaawansowane rozkazy STL, zaawansowane skoki i adresowanie pośrednie.

    5 dni szkolenia,
    3 warianty lokalizacji kursu (dla TIA),
    2 warianty oprogramowania
    Step 7 klasyczny – PLC2 (opis),
    TIA Portal – TIA3 (opis).

Jeżeli chcesz, abym poprowadził szkolenie dla Ciebie lub Twoich pracowników, skontaktuj się ze mną poprzez formularz lub z firmą EMT Systems, aby uzgodnić termin i miejsce szkolenia (Gliwice lub w Twojej firmie).

Jestem zainteresowany.

0

trained people

0

completed trainings

0

completed workshops

0

wrtitten 5-days long trainings

Warsztaty

Reformatorzy systemów oświaty zdali się zapomnieć, że głównym celem edukacji (nie tylko technicznej) nie jest wiedza tak łatwo dostępna, w naszych kieszeniach, lecz praktyczne jej wykorzystanie. Zdecydowaliśmy się na prowadzenie warsztatów w szkołach w trakcie lekcji lub po nich, mających na celu:

  • wywołać „efekt WOW” – stan pozytywnego zaskoczenia, podekscytowania zdobywaną wiedzą połączony z chęcią jej pogłębiania,
  • pokazać młodzieży jakie możliwości tworzenia technologii są dzis w ich zasięgu i w jaki sposób mogą one ułatwić im życie,
  • zademonstrować praktyczne zastosowanie wiedzy zdobytej na lekcjach, aby zrozumieli sens uczenia się,
  • nauczyć posługiwania się podstawowymi narzędziami, również z poza swojej specjalizacji,

Wykłady i prezentacje

Spotkania takie w zależności od możliwości mogą odbywać się na aulach (dla wielu klas jednocześnie i z mniejszą interakcją słuchaczy) lub w klasach lekcyjnych, gdy nawiązuje to rozmowę z uczniami. Przykładam wszelkich starań, aby atrakcyjna multimedialna prezentacja była uzupełnieniem mojego wykładu oraz pobudzała ciekawość i wprowadzała akcenty humorystyczne.

Dane przekazywane na spotkaniach są oparte o aktualne raporty lub artykuły branżowe, a nie tylko o moje opinie, tym samym gwarantując rzetelność przekazu.

Najsłodszym owocem nauki jest technologia.

Wycieczki szkolne

Jednodniowe wycieczki szkolne do działających lub muzealnych zakładów produkcyjnych są najlepszą okazją dla młodego człowieka aby zrozumieć jak może wyglądać jego praca w przyszłości i uświadomić sobie metody wytwarzania wszystkiego co nas otacza. Standardowe wyjazdy niestety bardziej przypominają wyprawę po magicznej krainie w której wszystko się rusza ale nikt nie wie dlaczego i na co warto zwrócić uwagę.

Poprzedzenie wycieczki prezentacją wprowadzającą, a jeszcze lepiej warsztatami może nieporównywalnie zwiększyć korzyści z niej wynikające. Uczniowie którzy rozumieją działanie sterowników PLC, siłowników pneumatycznych i hydraulicznych, napędów, systemów wizualizacji wyniosą z takiego wyjazdy wiedzę o rzeczywistym ich zastosowaniu.

Konsultacje

Jeśli chcesz przygotować swoją szkołę, nauczycieli lub uczniów na zmieniające się oczekiwania rynku pracy lub wprowadzić nowoczesne technologie na lekcje (lub po lekcjach) to zapraszam do rozmowy.

Podczas pierwszego spotkania nieodpłatnie przeanalizujemy możliwości rozwoju, aby następnie przygotować plan działania oraz konieczne zasoby.

W czym mogę Państwu pomóc:

  • przygotowanie materiałów edukacyjnych, scenariuszy lekcji, instrukcji, prezentacji itp.
  • doradzić przy zakupie sprzętu na pracownie, zaprojektować stanowiska edukacyjne,
  • współprowadzić pierwsze lekcje w celu ich dopracowania,
  • udostępnić know how z wprowadzenia podobnych rozwiązań w innych szkół lub firmach,
  • ułatwić szkołom komunikację z przedstawicielami przemysłu aby lekcje nie były odcięte od realnych oczekiwań pracodawców.
Zamknij
en_GBEnglish
pl_PLPolish en_GBEnglish