Finał akcji #CzysteSzlaki

Eko edukacja i zabawa na świeżym powietrzu

Akcja #CzysteSzlaki to całoroczne wydarzenie promowane przez Fundację CALM edu Grzegorz Czekała, park linowy LinaAdrena w Gliwicach i zespół wydawniczy „Rajzyfiber” – darmowego podręcznika świadomego i bezpiecznego podróżowania.”

Główny cel akcji to „wysprzątanie” przyrody, głównie w okolicy szlaków pieszych z śmieci pozostawionych przez turystów. Każda osoba wędrująca szlakami PTTK lub spacerująca po swojej zielonej okolicy może zbierać odpadki i wrzucać do mediów społecznościowych zdjęcia oznaczone #CzysteSzlaki.

Dzięki tej akcji chcemy także pozwolić odkryć mieszkańcom szlaki turystyczne w ich najbliższej okolicy. Większość osób myśląc „szlaki turystyczne” myśli „GÓRY”, a przecież nie tylko tam możemy je znaleźć.

Więcej na temat akcji i o jej genezie można przeczytać na stronie WWW oraz na profilu na Facebooku.


W ramach akcji #CzysteSzlaki systematycznie organizowane są także lokalne finały, których regulamin został zamieszczony poniżej. Szczegółowe informacje każdego z finałów (data, czas trwania, nagrody, lokalizacja …) zostają zamieszczone na stronie wydarzenia na Facebooku.


Finał akcja ma na celu:

  • promocję ekologicznych form spędzania wolnego czasu,
  • naukę posługiwania się mapą wśród najmłodszych,
  • zachęcenie całej rodziny do aktywności na świeżym powietrzu,
  • integrację małych społeczności mieszkańców okolicy,
  • odkrycie szlaków turystycznych w najbliższej okolicy i zachęcenie do odkrywania ich w całym kraju od morza, przez niziny, wyżyny aż po Tatry i Beskidy.


Regulamin finałów #CzysteSzlaki


1.Założenia finałów akcji „#CzysteSzlaki”

a) Na umówionym obszarze lasu / parku, drużyny (podzielone na dwie kategorie) składające się z nieograniczonej liczby zawodników mają za zadanie zebrać jak najwięcej skarbów (śmieci w końcu mają swoją wartość) i uwiecznić je wraz z wszystkimi uczestnikami na zdjęciu zamieszczonym w mediach społecznościowych oznaczonych „#CzysteSzlaki”.

b) Na terenie akcji musi przebiegać przynajmniej jeden stały szlak pieszy PTTK uwzględniony na ogólnodostępnych mapach lub tymczasowy wyznaczony przez organizatorów wydarzenia w formie oznaczeń przywiązanych do drzew i zaznaczeniu na okazjonalnej mapce. Tymczasowy szlak ma za zadanie promocję wśród uczestników finału ciekawych miejsc w okolicy finału.

c) Udział w wydarzeniu jest nieodpłatny.

d) Każdy uczestnik bierze udział w zawodach na własną odpowiedzialność i ryzyko, nie będzie tym samym wytaczał jakichkolwiek roszczeń wobec organizatorów. Udział osób niepełnoletnich jest dozwolony wyłącznie pod opieką prawnego opiekuna.


2.Kategorie zespołów:

a) Zespół klasyfikowany „międzypokoleniowy” (czyli taki, który może wygrać główną nagrodę) składa się z przedstawiciela każdej grupy wiekowej. Przynajmniej z jednego członka najmłodszego pokolenia (do 10 lat), jednej osoby w średnim wieku (starsze rodzeństwo, rodzic) i jednego przedstawiciela bardziej dojrzałego pokolenia (dziadek, babcia). Na zdjęciu muszą znaleźć się przynajmniej te 3 osoby. Wiek uczestników będzie określany „na oko” na podstawie zamieszczonego zdjęcia.

b) Standardowy zespół – wszyscy, których nie można zakwalifikować jako „zespół międzypokoleniowy”. Taki zespół nie może wygrać nagrody głównej. Może natomiast wygrać nagrody za kolejne miejsca.

Uwaga. Nic nie stoi na przeszkodzie aby zespoły wykonywały wspólne fotografie, jednak w sytuacji zajęcia pierwszego miejsca przez takie zdjęcie nagroda wędruje do drużyny klasyfikowanej. Jeżeli na zdjęciu nie ma drużyny klasyfikowanej to nagroda będzie wręczona przedstawicielom obydwóch zespołów, podział jej zależy od ustaleń zespołów.

c) Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do wręczania dodatkowych nagród i wyróżnień uczestnikom zabawy.


3. Nagrody dla uczestników akcji #CzysteSzlaki

a) Nagrodami dla wszystkich uczestników są: czysta okolica, dobra zabawa, integracja międzypokoleniowa, nauka posługiwania się mapą i odkrywanie ciekawych miejsc w swojej najbliższej okolicy.

b) Na stronie konkretnego wydarzenia na Facebooku mogą zostać także ogłoszone dodatkowe nagrody materialne i upominki.

Drużyna wielopokoleniowa. Od najmłodszego pokolenia aż do najbardziej doświadczonego.



4. Klasyfikacja uczestników

a) Nagrody materiale są wręczane zespołowi, który na platformach społecznościowych ( Facebooku lub Instagramie) pod zamieszczonymi tam zdjęciami całego zespołu (na zdjęciu muszą się znaleźć przynajmniej 3 osoby) z zebranymi workami śmieci wykonanym na tle „zielonego eco-punktu” i oznaczonym „#CzysteSzlaki” zdobędą największą liczbę polubień.

b) Ilość zdobytych punktów (lików pod zdjęciem oznaczonymi #CzysteSzlaki i spełniającym powyższe wymagania) jest zliczana o godzinie 20.00 następnego dnia po zakończonym finale.

c) W klasyfikacji uwzględnia się tylko najpopularniejsze zdjęcie każdego z zespołów.

d) Zespół, który pod jednym z zamieszczonych zdjęć z finału uzyska największą liczbę polubień zajmuje pierwsze miejsce. Drugi zespół z następną w kolejności największą liczbą polubień uzyskuje drugie miejsce i tak dalej.

e) Procedura oceny popularności zdjęć polega na wpisaniu przez organizatorów w wyszukiwarkę na Instagramie i Facebooku wyrażenia „#CzysteSzlaki” i odczytaniu zdobytych polubień pod fotografią.

f) Udział w wydarzeniu w formie oznaczania zdjęć tagiem #CzysteSzlaki jest jednoznaczny z wyrażeniem zgody na rozpowszechnianie tych zdjęć przez Fundację CALM edu Grzegorz Czekała i pozostałych organizatorów wydarzenia w celach promocji kolejnych edycji akcji #CzysteSzlaki oraz Fundacji.


5. Wyposażenie uczestników finału

a) Świadczenia zagwarantowane przez organizatora dla uczestników

Worki na śmieci

Papierową lub cyfrową mapkę zawierającą wszystkie informacje na temat finału w tym lokalizację punktów kontrolnych oraz przebieg szlaków

Mapka z 4 edycji zabawy na terenie Nowych Gliwic

Informacje na temat bezpiecznego poruszania się na szlakach, wędrówek górskich oraz szeroko rozumianej turystyki w formie cyfrowej wersji Podręcznika Rajzyfiber dostępnego za darmo na stronie „grzegorzczekala.pl/rajzyfiber/

b) Obowiązkowe wyposażenie uczestników

Każdy z uczestników zabawy powinien być wyposażony w rękawiczki ochronne, odpowiednie obuwie (zabezpieczające przez urazem, przemoczeniem lub poślizgnięciem), nakrycie głowy oraz naskórną substancję odstraszającą kleszcze oraz komary.

Zabawa dedykowana dla całych rodzin.


6.Zielone eco-punkty

a) Miejsca na mapie oznaczone są krzyżykiem, a w terenie mają formę zielonej kartki przywiązanej do drzewa z napisem „#CzysteSzlaki” – widoczny obok.

b) Wyłącznie na tle „zielonych eco-punktów” uczestnicy zawodów mogą wykonać zdjęcie swojej drużyny wraz z zebranymi śmieciami, które będzie uwzględniane w klasyfikacji.

Warto zobaczyć

Podoba Ci się nasza akcja? Poznaj podobne

Dziękujemy za głos! Ocena wpisu - 5/5 - (1)
Poprzedni Następny

Jest tego więcej...


					Zadanie PLC

Zadanie "Przełącznik"

Zadanie do samodzielnej realizacji

Dla kogo przygotowałem to zadanie? Jeżeli jesteś nauczycielem i nie masz do końca pomysłu jakie zadania z programowania PLC powinieneś zadać uczniom – to jest ona dla Ciebie. Jeśli jesteś samoukiem (takim jak ja) i samodzielnie dążysz do poszerzania swoich horyzontów i umiejętności, to ta prezentacja (i wszystkie inne na tej stronie) może się okazać […]


					Łukasz Grabowski - CALM talks Inne

Łukasz Grabowski - CALM talks

przedsiębiorca i wykładowca

Jeżeli nie wiesz czym jest projekt CALM talks to zapraszam na tą stronę – „CALM talks – porozmawiajmy o edukacji”. Tam także znajdziesz pełne pytania, na które tu znajdziesz odpowiedzi. Poniżej zamieszczamy podsumowanie wszystkich – naszym zdaniem – najciekawszych wypowiedzi udzielonych w tym projekcie. Pełna lista wszystkich wypowiedzi jest dostępna pod tym linkiem – „CALM […]


					Działania arytmetyczne PLC

Działania arytmetyczne

ADD, MUL, SUB, DIV, CALCULATE

Po co mi to? Bez tych bloczków nie obliczysz ilości wyprodukowanych sztuk, średniego koszt zużycia materiału, czy liczby wciśnięć przycisku start. Z kolei bloczek CALCULATE pozwoli Ci to zrobić znacznie szybciej. Użycie bloczków arytmetycznych W celu wykorzystania bloczków operacji arytmetycznych ( ADD – dodawanie, SUB – odejmowanie, MUL – mnożenie, DIV – dzielenie, MOD – […]


					Poznajemy FBD PLC

Poznajemy FBD

Function Block Diagram

Z tej prezentacji o FBD: Jeżeli zastanawiasz się czy naprawdę potrzebujesz poznawać ten specyficzny język: Dla wielu (ok 30%) uczniów i studentów język FBD jest najbardziej intuicyjny, dzięki czemu to właśnie w nim najszybciej tworzą programy. Sprawdź czy Tobie odpowiada! Jest ulubiony przez wszystkich, którzy przed programowaniem PLC spotkali się z bramkami logicznymi. Znajomość każdego […]


					Zadania PLC - miganie lampki PLC

Zadania PLC - miganie lampki

Proste zadania aby utrwalić swoją wiedzę

Te zadania PLC kierowane są dla początkujących programistów. W tej prezentacji zamieściliśmy dla Ciebie kilka prostych „wyzwań” na łatwym poziomie ale wymagających kreatywnego podejścia, dzięki którym: Jeśli naprawdę chcesz nauczyć się programować sterowniki PLC to postaraj się wszystkie zadania rozwiązywać samodzielnie. Jeżeli już je rozwiązałeś albo nie wiesz jak ruszyć to dopiero wtedy kliknij aby […]


					Języki programowania PLC PLC

Języki programowania PLC

jak się dogadać z maszyną

Języki programowania są kluczowym narzędziem w świecie technologii, służącym jako medium komunikacji między człowiekiem a maszyną. Te zestawy formalnych instrukcji umożliwiają nam tworzenie programów, które komputery mogą wykonywać. Są one nieodłącznym elementem tworzenia oprogramowania, systemów operacyjnych, aplikacji mobilnych, stron internetowych, gier komputerowych i wiele więcej. Podobnie jak w przypadku języków naturalnych, różne języki programowania mają […]


					Problemy z programowaniem PLC

Problemy z programowaniem

Najczęstsze błędy podczas programowania w STEP7 - j. LAD

Prezentacja kierowana jest dla osób, które uczestniczyły w moich szkoleniach i chcą sobie zdobytą wiedzę odświeżyć. Nie jest to prezentacja dla osób, które nie posiadają żadnej wiedzy z zakresu programowania sterowników. Plan prezentacji 1.Założenia dla omawianego układu.2.Odwzorowanie fizycznych zestyków w języku LAD.3.Układ podtrzymania.4.Nieprawidłowe użycie cewki w networku.5.Dublowanie cewek w bloku.6.Negacja sygnału.7.Różnica pomiędzy napięciem, a stanem […]


					Zbiory, podzbiory liczbowe i przedziały - podzielić na trzy - w rozbudowie Szkoła 4.0

Zbiory, podzbiory liczbowe i przedziały - podzielić na trzy - w rozbudowie

oś liczbowa i sporo zadań

Na tej stronie znajdziesz: Dlaczego na jednej stronie zamieszczamy zakres tematów dla różnych klas i szkół, a nawet dla studentów? Ponieważ nigdy nie jest za późno aby powrócić do podstaw (bez nich nie pójdziesz dalej) i nigdy nie jest za wcześniej aby zrobić coś z poza swojego zakresu (nie chcemy hamować Twojego potencjału). czytaj więcej: […]


					#Biola Szkoła 4.0

#Biola

Wprowadzenie - Przedmiot biologia

Jeszcze uzupełniamy treści – wróć tutaj jutro.


					Podłączenie PLC do wirtualnego HMI PLC

Podłączenie PLC do wirtualnego HMI

Symulator HMI w praktyce

Z tej prezentacji dowiesz się jak: Panele HMI symulator Dla kogo? Jeżeli jesteś nauczycielem i chcesz nauczyć swoich uczniów tworzyć wizualizacje na panele HMI jednak szkoły nie stać na ich zakup. Jeżeli jesteś samoukiem i chcesz rozwijać się w domu bez inwestowania w sprzęt to wbudowany symulator HMI jest dla Ciebie. Jeżeli posiadasz sterownik s7-1200 […]


					Element NOT - negacja PLC

Element NOT - negacja

Prostymi słowami

Jeżeli na wejście zestyku NOT dociera stan wysoki to na wyjściu będzie niski. Jeżeli na wejściu zestyku NOT jest stan niski (brak wysterowania) to na jego wyjściu pojawi się wysoki stan logiczny, który można użyć choćby do załączenia lampki. Jeżeli wiesz jak działa zestyk typu NC (normalnie zamknięty) to stosunkowo łatwo wyobrazić sobie, że tak […]


					Marek Witański - CALM talks Inne

Marek Witański - CALM talks

Marek Witański

Jeżeli nie wiesz czym jest projekt CALM talks to zapraszam na tą stronę – „CALM talks – porozmawiajmy o edukacji”. Tam także znajdziesz pełne pytania, na które tu znajdziesz odpowiedzi. Poniżej zamieszczamy podsumowanie wszystkich – naszym zdaniem – najciekawszych wypowiedzi udzielonych w tym projekcie. Pełna lista wszystkich wypowiedzi jest dostepna pod tym linkiem – „CALM […]

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Zamknij